Lieve JuneM,
Ik herken je angsten die je hierboven beschrijft zo erg! Ik heb afgelopen weken ook een mk mee gemaakt, we dachten 11 weken zwanger te zijn maar met de termijn echo bleek het hartje rond de 8,5 week te zijn gestopt. Na 2 x medicatie kwam het vruchtje er eindelijk uit. Ook ik heb het toen gewoon door de wc gespoeld. Ieder doet ermee wat ie wil..
Het is zowel lichamelijk als geestelijk een heftige tijd. Al het verdriet, de leegte die pijn doet in je buik en in je hart, de hormonen die je lichaam verlaten en ook alle angsten en onzekerheden over de toekomst.
Ik ben van mening dat het belangrijk is dit goed af te sluiten voor wij weer door kunnen voor een volgende zwangerschap. Veel erover praten en mijn zwangerschapsdagboek afronden zijn dingen die mij helpen. Ik heb alle spulletjes netjes bewaard en op zolder gelegd. En ik denk dat het gevoel dat je lichaam je in de steek heeft gelaten enzo ook nog wel even zal blijven. Ook een volgende zwangerschap zal extra spannend en eng zijn. Maar dat is nou eenmaal zo. Laat het er allemaal maar zijn, al het verdriet en de onzekerheid.
Bij mij vertelde de gynaecoloog dat het tot wel 8 weken kan duren tot de volgende menstruatie. Ik ben inmiddels ook al 2 weken aan het bloeden. Alles heeft weer tijd nodig om op orde te komen. Dat komt echt wel weer goed.
Heel veel sterkte met dit verdriet!
Liefs, Sanne