Vruchtje verloren?

Sterkte JuneM! Hopelijk komen ik en de andere je snel weer tegen op het forum met goed nieuws!

Sterkte, lijkt idd heel erg op een vruchtzakje. 

Bij mij werd het bloeden heel snel minder na verliezen van de vrucht. Na 5-6 dagen was het bijna helemaal weg. 
Stertke

Ik verloor duidelijk iets dat anders eruit zag dan de stolsels. Wss was dat het maar zeker weten doe ik het nooit  wij hebben het toen begraven en eerlijk..  Het maakt mij ook niet uit of dat t echt was. Het gaat erom dat ik het een plekje heb kunnen geven. Dus ik hoop dat je het voor jezelf ook een plek kunt geven. 

Bij mijn miskraam verloor ik alleen grote delen bloedweefsel. Ik had graag ook zo'n mooi zakje zoals jou gehad zodat ik zeker wist of ik het kindje verloren was ja of nee. Maar ik heb een aantal van die grote stolsels begraven in een potje en daarboven een mooie plant geplaatst. Succes met het verwerken van je verlies!

Dankjewel! Dat je zegt: mooi zakje, raakt me zo. Heb het niet gezien als mooi. Ik was alleen en heb het na de foto door de wc gespoeld. Vind het zo erg dat ik niet eens heb nagedacht over er wel of niet iets mee doen. 
Ben ook zo bang dat het ons helemaal niet gaat lukken. Dat mijn cyclus niet op gang komt, een volgende zwangerschap ook weer misgaat. Het bloeden duurt al 14 dagen ? Voel me echt een beetje falen als vrouw. 

Lieve JuneM, 
Ik herken je angsten die je hierboven beschrijft zo erg! Ik heb afgelopen weken ook een mk mee gemaakt, we dachten 11 weken zwanger te zijn maar met de termijn echo bleek het hartje rond de 8,5 week te zijn gestopt. Na 2 x medicatie kwam het vruchtje er eindelijk uit. Ook ik heb het toen gewoon door de wc gespoeld. Ieder doet ermee wat ie wil..
Het is zowel lichamelijk als geestelijk een heftige tijd. Al het verdriet, de leegte die pijn doet in je buik en in je hart, de hormonen die je lichaam verlaten en ook alle angsten en onzekerheden over de toekomst. 
Ik ben van mening dat het belangrijk is dit goed af te sluiten voor wij weer door kunnen voor een volgende zwangerschap. Veel erover praten en mijn zwangerschapsdagboek afronden zijn dingen die mij helpen. Ik heb alle spulletjes netjes bewaard en op zolder gelegd. En ik denk dat het gevoel dat je lichaam je in de steek heeft gelaten enzo ook nog wel even zal blijven. Ook een volgende zwangerschap zal extra spannend en eng zijn. Maar dat is nou eenmaal zo. Laat het er allemaal maar zijn, al het verdriet en de onzekerheid. 
Bij mij vertelde de gynaecoloog dat het tot wel 8 weken kan duren tot de volgende menstruatie. Ik ben inmiddels ook al 2 weken aan het bloeden. Alles heeft weer tijd nodig om op orde te komen. Dat komt echt wel weer goed. 
Heel veel sterkte met dit verdriet!
Liefs, Sanne

Je cyclus komt echt wel goed schat. Ik bloeden na het verliezen van het vruchtje nog een paar dagen en werd weer ongesteld na 2maanden. Maar 2 maand daarop weer zwanger geraakt en nu 20weken van een prachtig mannetje. Het is en blijft spannend en je neemt het mee. Daarom is het ook belangrijk om het bespreekbaar te maken en te houden. Je hoeft het tenslotte allemaal niet alleen te doen. 

Terug
Bovenaan