Vruchtwater verlies?

Ik denk dat ik iedere dag wat vruchtwater verlies. En dat doe ik volgens mij al een heleboel weken. Ik dacht dat het licht urineverlies was, dat hoor je nl vaak bij zwangeren. Maar nu vond ik dat ik de laatste tijd steeds een weeige lucht rook als ik bukte. Misschien een beetje vies, maar ik heb toen een keer aan mijn onderbroek geroken toen ik weer wat was verloren en dat was hetgeen wat zo weeig rook. Totaal niet zoals urine ruikt. (Het is trouwens echt water zeg maar, geen slijm of anderssoortige afscheiding.)
Zou dit inderdaad vruchtwater kunnen en is dit dan gevaarlijk? Het is echt niet veel, maar aan het einde van de dag is mijn onderbroek wel "nat". Moet ik nu de verloskundige bellen (ik ben inmiddels 31 weken, maar het is dus al wel langer aan de gang) of zal ik wachten tot mijn afspraak op 13-10?
Hopelijk kunnen jullie me wat advies geven.

Groetjes, Ester
 
Ik zou ook even bellen voor advies ,toch is er wel een kans dat het urine of een waterige afscheiding is vruchtwater ruikt niet weeig.
Maar ik zou het even laten controleren.
Succes groeten Irene
 
Misschien kun je proberen wat van het vocht op te vangen is zo'n urinepotje. Dat is volgens mij de enige manier om er zeker van te zijn of het vruchtwater is of niet. En inderdaad de verloskundige bellen.
Succes!
Joke
 
ik zal even bellen want als het echt vruchtwater is dan is er ook kans op infectiegevaar.
vruchtwater ruikt ook echt zoetig. misschien kun je een maandverbandje voor doen en daar het vocht opvangen de vk ruikt het zo, het ruikt zoetig. toen mijn vliezen braken 9was echt met een golf) rook het ook zoetig en in maandverband was het een beetje rose. maar die lucht blijft echt weken in je neus hangen.
gewoon even bellen daar zijn ze voor.
succes
 
Ik dacht dit op een gegeven moment ook en ben toen bij de VK geweest,zij nemen dan met een wattestaafje inwendig wat vocht af en doen daar dan een spulletje overheen en aan de kleur kunnen zij dan precies zien of dit vruchtwater is.Bij mij was het toch gewoon urine.Je kunt dus maar beter gelijk even bellen.Succes
 
Hoi dames,

Bedankt voor de reacties. Ik heb toch maar even de vk gebeld, maar ze zaten midden in het spreekuur, dus ik word nog teruggebeld. Nu maak ik me opeens wel zorgen, terwijl ik dat eerder niet deed. Nog even afwachten en dan weet ik het. Ik laat nog wel weten wat het was.
Liel, bedankt voor de info. Ik vroeg me al af hoe ze dat eventueel zouden onderzoeken.
 
Terug
Bovenaan