vruchtwateronderzoek wel of niet?

Ben heel erg aan twijfelen wat ik zal gaan doen. Ben natuurlijk al 37 en dus een iets verhoogde kans.
de verloskunige vertelde me net dat de combinatie test eigenlijk weinig zin heeft teminste geeft geen uitsluitsel.
Ben bang voor miskraam door de vruchtwaterpunctie, vooral omdat dit geen geplande zwangerschap is dus er dan ook geen meer zal gaan komen.
wat doen jullie?
 
hallo,
ik ben 38 en zwanger van een 2ling.
bij onze vorige heb ik geen testen of wat dan ook laten doen en heb het nou ook niet laten doen.
er komen bij ons geen afwijkingen voor in de familie en elke test is niet 100% betrouwbaar en kans op miskraam.
maar iedereen is anders en een eigen wil.
als jij vindt dat je het wel moet doen je hebt de mogelijkheid.
veel succes met je keuze.
 
Ik ben ook 37 en heb daar ook aan getwijfeld. Wij hebben eerst gekozen voor een combinatietest in week 11/12. OP basis daarvan zouden we een beslissing nemen. Met 37 jaar heb je een kansberekening van 1 op 200. Alles daarboven zou heerlijk zijn, maar de uitslag was boven verwachting: 1 op 5000 met de mededeling dat ze niet verder gingen met de berekening, dus waarschijnlijk nog minder kans.
Op basis van deze uitslag hebben wij ervoor gekozen om t niet te doen.

belangrijk is om naar je gevoel te luisteren, niemand kan deze beslissing voor jullie maken. Maar misschien kan een combitest jullie helpen.

Succes ermee
 
Ik ben 39 en wij hadden uiteindelijk besloten om een vlokkentest te doen. Deze kan al bij 11+ weken en geeft ip dezelfde uitslag als vruchtwater. Tuurlijk was ik bang voor de risico's maar de gyn zei: beter nu in spanning dan de rest van je leven een zorg en dat gaf voor ons de doorslag. Helaas kreeg ik al een miskraam een paar dagen voor de test, dus de natuur heeft voor ons besloten. De combinatie test geeft alleen een kansberekening, dus ook al is de kans klein, je weet het niet zeker. Succes met deze moeilijke beslissing.
 
Heb je al een 12w echo gehad?

Wij beslissen op basis van de kansberekening die daaruit naar voren komt. Is het veel hoger dan gebruikelijk bij mijn leeftijd (net 36), dan zouden we het kunnen gaan overwegen, zo niet, dan niet.

Natuurlijk doen we het liever niet trouwens, want de kans op een miskraam is zo groot.

Sterkte! Esther
 
ik ben 36 en we hebben ook besloten om geen combitest te doen mijn verloskundige zei precies wat die van jou ook zei.en een punctie hebben we ook niet gedaan ik vond het te risicovol.
 
Ik ben 39 en ook wij hebben besloten om het risico niet te lopen ivm een mk.
Het is een kansberekening en 100% zekerheid heb je niet. Nu dacht ik van als we een 20 weken echo laten maken kunnen ze daar ernstige afwijkingen ook constateren en dan heb je nog 6 weken om te beslissen wat je doet.
ben inmiddels 40,4 weken zwanger en kijken met smart uit naar ons eerste en mss ook wel laaste kindje dat tot nu toe helemaal gezond lijkt.
Niks is zo beperkt als gezondheid. Je kind kan ook zuurstof tekort hebben bij de geboorte en dan kan je ook een kindje krijgen met beperkingen.Dus wat is gezond!!! en hoelang!!!!
de keuze is aan jullie die kan een ander niet voor je maken.
wij waren van mening dat als het kindje een beperking zou hebben het zo heeft moeten zijn en dat we daar ook van zouden houden.Met mijn werk heb ik veel te maken met mensen en kinderen met een beperking en ik weet dat je ook van zo'n mens kan houden.

succes met je beslissing

groetjes Sandra
 
hoi tygotiger,

vruchtwaterpunctie is toch wel 100 procent duidelijk alleen een combinatietest is een kansberekening en die kan geen kwaad.
je hebt inderdaad gelijk dat er bij de bevalling ook iets mis kan gaan.
denk dat i ga voor de combinatietest en dan kijk ik nog wel verder.

vind het echt super moeilijk.
 
Terug
Bovenaan