vruchtwaterpunctie

nou morgen is het dan zover : de vruchtwaterpunctie.
Ik ben dan 16 weken en dat is ideaal. Het is niet meer eerste keer, maar toch zie ik ertegenop.
Ik weet nog dat ik bij de eerste keer een hele lange naald in mijn buik kreeg. Deed goed pijn maar was na een minuut of 2 voorbij. Valt eigenlijk best mee. De spuit erna (voor de rhesus factor) heb ik langer last gehad. Kon 2 dagen niet fatsoenlijk op mijn kont zitten.
En achteraf valt het misschien allemaal wel mee ..... ik heb nu echt de bibbers.
Maar het is voor een goed doel. Eind november krijg ik de eerste uitslag en 6 december de totale uitslag + geslacht. Iets om naar uit te kijken.
 

Succes morgen!
Spannend dat je 6 december het geslacht weet en hopen natuurlijk op een goede uitslag van je punctie.
zaterdag 11 december hebben we een 3d-echo en dan weten we ook wat het word..nog 4 weken geduld hebben.
Ik ben dinsdag 15 weken zwanger gaat zo snel.

xxx
 
Hey!

Spannend dat je morgen de punctie hebt, ik heb hem 3 weken geleden ook gehad, pas met 28 weken omdat er een aandoening gezien is bij ons kleintje waardoor de kans op trisomie 21 groot was, de kans was 1 op 3.

Gelukkig was de sneltest en totale uitslag was ook helemaal goed gelukkig! Toch wel spannend he...

Is er een spreciale reden dat je de punctie gaat doen?

Heel veel succs en sterkte morgen, maar gaat vast helemaal goed komen!

Groetjes Jen, 31 weken zwanger van een lief klein meisje
 
@ jen81.
Ja trisomie 13.
Is bekent van mij dat ik de chromosoom afwijking heb. Mijn eerste zoontje is gezond (gelukkig) Hij heeft de normale chromosomen. Nu even checken hoe het met deze kleine is. Waarschijnlijk is ook deze baby gezond of misschien drager. Anders had ik allang een miskraam gehad of hadden we al iets gezien tijdens de echo....tenminsten daar ga ik vanuit. Trisomie 13 heeft ernstige afwijkingen, die moet je toch op een echo zien, toch ?
In ieder geval even voor de zekerheid testen. bibber bibber
 
Hoi,
Ja kan me voorstellen dat je dan wat zekerheid wilt, voor zover mogelijk!
Ik heb de test nooit gedaan, maar lijkt me idd niet prettig!
Veel succes vandaag!
Liefs
 
@ Jeanine
Ik hoop voor je dat je de punctie nu al achter de rug hebt, is altijd erg spannend...

Gelukkig heeft je zoontje normale chromosomen en de kleine zal vast ook normale chromosomen hebben.

Ik denk dat ze inderdaad dan wel iets gezien hadden op de echo als de kleine trisomie 13 heeft, ook gezien dat de afwijkingen die daarbij horen vaak ernstig zijn.

Nou meis, doe rustig aan vandaag en heel veel sterkte met wachten. Weet zo goed hoe je je voelt...

Liefs Jen

 
Terug
Bovenaan