vruchtwaterpunctie

nou de punctie is achter de rug.
Was erg bang maar viel ook deze keer reuze mee. Heb eerst mogen genieten van de kleine via de echo. Hij/zij is super gegroeit (13,6 cm) Maar net toen we een goed plekje zochten voor de punctie begon de kleine te draaien en moesten we even wachten tot hij/zij weer stil was. Ik zie die enorme naald nog steeds maar gek genoeg viel de pijn echt mee. Je voel het wel dat hij de buik ingaat maar pijn zou ik het niet willen noemen. Ook het aftappen van vruchtwater was alleen onprettig door het drukkend gevoel. Alleen het verwijderen van de naald gaf een stekende pijn.
En toen was het alweer voorbij.
Tenminsten.....
Nu nog de spuit voor de rhesus factor. De vorige keer heb ik flinke pijn aan mijn kont gehad daardoor. Dat is op te lossen door heel voorzichtig te spuiten, zei de arts. Nou niet dus. De spuit gaat mijn kont in en ik had echt pijn !!!! Doe me dan nog maar een punctie, dat doet veel minder pijn.

Nu gaat het wel weer. flinke pijn aan me kont (nog steeds) en wat last van mijn buik. Lig de hele dag op de bank. Lekker rustig aan doen en me laten verwennen ;-).
Eindconclusie : Een vruchtwater punctie valt echt wel mee. Alleen heb je wat pijn na de punctie. Maar de rhesus factor spuit is een hel !!!! Helaas kom ik daar niet onderuit.
 
Terug
Bovenaan