Wél sushi eten tijdens de zwangerschap?

<p>hi girls,</p><p>Ik ben inmiddels 22 weken zwanger van onze dochter. Zei is ons tweede kindje. Ik merk dat ik makkelijker ben geworden als het gaat om eten. Ik eet bijv. Absoluut geen rauw vlees en ook geen rauwe melk en houd ik mij verder gewoon aan de algemene voorschriften. </p><p> </p><p>Nu ben ik een enorme sushi fan en at ik voorheen wel 2x per week sushi. Ik baalde dan ook bij de gedachte aan geen sushi eten voor 9 maanden lang!! Ik heb meerdere artikelen gelezen over het eten van rauwe vis tijdens de zwangerschap en ook navraag gedaan bij zowel de verloskundige als arts over of je nou wel of niet veilig rauwe vis kunt eten tijdens de zwangerschap. Het antwoord dat ik kreeg was: het kan prima, als je maar zeker weet dat het vers bereid word! </p><p> </p><p>Nou zal ik moeders die hier van gaan stijgeren geruststellen: ik eet me geen twee keer per week helemaal vol aan sushi maar als wij uiteten gaan zal ik hooguit 5 tot 8 stuks eten en verder houd ik het bij de dingen die gebakken zijn. </p><p> </p><p>Nou ben ik benieuwd hoe andere moeders dit doen en of jullie ook wel eens rauwe vis eten, mits het zeer vers bereid is natuurlijk. ?‍♀️</p>

Wij hebben gisteren nog sushi gegeten. Alleen pak ik dan de sushi zonder rauwe vis. Gewoon de sushi die zwangere dames mogen en ik heb zo genoten. 
Na de zwangerschap ga ik weer van alle andere sushi genieten. 

Ik ben ook een sushi fan. En al heb ik bij mijn favoriete (afhaal)sushi zaak gevraagd of het vers is en ze me hebben gezegd dat het vers is durf ik toch geen risico te nemen aangezien ik niet in de keuken ben geweest en heb gezien hoe hun vis binnenkomt en bewaard wordt.
Ik heb laatst sushi besteld maar at voor de zekerheid alleen gebakken dingen etc. Ik baal enorm maar ga het risco niet nemen en wacht maar nog een paar maandjes. Ben pas 12 weken dus nog langer wachten hihihi succes ermee! 

Ik heb tijdens mijn zwangerschap alleen de sushi's met gebakken vis gegeten en de vegetarische. Ik durfde het risico niet te nemen. Al lees je op sommige websites ook dat je de sushirijst beter niet kunt eten, maar dat ging me te ver. 
Toen ik bevallen was, ben ik me helemaal te buiten gegaan aan sashimi, heeeerlijk

Ik had idd ook begrepen dat je verse rauwe sushi wel mag, als het maar echt vers is. Maar ik vond dat toch nog een te groot risico. Iedereen kan zeggen dat het vers is en dat ze volgens de regels werken maar een besmetting is zo gedaan.  Ik heb me afgelopen 9 maanden gewoon aan de gebakken vis en vega sushi gehouden, ik ga straks wel los als hij geboren is haha. Nu 40+1 dus ben er bijna ?

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik nog regelmatig sushi gaan eten. MAAR ik heb altijd de zwangerschapskaart gevraagd. Ondanks dat ze zeggen (en je vaak ook ziet) dat het vers bereidt wordt, wil niet zeggen dat een mes of andere benodigdheden goed schoon zijn etc. Die 9 maanden zonder de sushi met rauwe vis moet lukken als je jezelf bedenkt dat je nog heel je leven hebt om sushi te eten. En daarbij zou je jezelf toch voor de kop slaan als er door de sushi iets mis gaat met je kindje. 
Natuurlijk moet je het helemaal zelf weten en ben ik er echt van overtuigd dat één keer niet meteen effect heeft op het kindje. Maar ja... ik ben geen onderzoeker/arts/etc.

Terug
Bovenaan