Wél sushi eten tijdens de zwangerschap?

Ik heb tijdens mijn zwangerschap een paar keer zelf sushi gemaakt. Hartstikke makkelijk en ik nam dan gebakken garnalen en gebakken zalm en vegetarisch. Hartstikke lekker

Ik laat de sushi met rauwe vis nu staan, tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik dat ook gedaan. Ik ben ook gék op sushi maar voor 9 maanden kan ik me prima redden met de vega/zwangerproof sushi’s. Het is voor een zeer goed doel, onnodig risico lopen hoeft van mij niet zo. 
Navragen in een restaurant kan altijd maar dat lijkt me totaal niet betrouwbaar. Alsof er ook maar een restaurant zou zijn die zegt dat zijn sushi níet vers is. 

Bedankt allemaal voor de reacties en tips! Ik overleg dit zeker steeds met hem, alleen hij geeft aan dat de keuze bij mij ligt (ergens fijn maar aan de andere kant ben ik, zoals je merkt, erg slecht in keuzes maken). Tuurlijk zou hij het mooi vinden als het kindje zijn achternaam draagt, maar hij snapt ook dat ik het misschien fijner en praktischer zal vinden als het de mijne heeft en het maakt hem dus niet veel uit. Als ik tips in mijn omgeving vraag krijg ik eigenlijk alleen het advies voor mijn achternaam, wegens de praktische redenen, terwijl mijn gevoel ergens ook nog wel zegt dat ik het misschien ook mooi vind haar zijn achternaam te geven en hem dat niet wil ontnemen omdat hij haar al minder zal zien dan ik. Ik ga er nog eens goed over nadenken. Normaal dank. 

Thanks voor de response! :)

Een aantal van jullie geven aan inderdaad liever geen risico te willen nemen en die mening deel ik volledig. Ik zou namelijk nooit bij een van de grotere al you van eat restaurants rauwe vis eten. 
Bij een echt Japans restaurant of de wat meer high end tenten waar ze net iets andere prijzen en ook kwaliteit producten aanbieden durf ik het aan. (Lees een aantal stukjes, geen volledige maaltijd aan rauwe vis natuurlijk) 

Ik wilde graag nog even aangeven dat het absoluut niet zo is dat ik geen 9maanden zonder sushi zou willen of kunnen. Het is natuurlijk duidelijk dat er niets belangrijker is dan de baby in je buik. Ik was juist zo benieuwd of er meer vrouwen zijn die net als ik ook vinden dat de adviezen wat betreft eten dat je wel en niet mag tijdens de zwangerschap wat overdreven en wellicht zelfs achterhaald zijn. En dan spreek ik niet over rauw vlees, ei, melk, en vacuüm verpakt vlees of vis.. je snapt me... Meer de dingen als: geen kaneel, venkel en zo nog een hoop kruiden/specerijen... vis, absoluut niet meer dan 1kop koffie per dag, geen wortelsap vanwege de vitamine A.. zulke dingen.
Let me know what you think! ;-)

Terug
Bovenaan