Waar beginnen jullie mee??

HoiHoi,
Beginnen jullie met het fruit of groentehapje??
En dan versof uit het potje??
Het cb raadde me aan met fruit te beginnen, maar sommige zeggen dan groente beter is.
Ik had paar weekjes terug al een keer worteltjes geprobeerd en banaan, maar vanaf vandaag gaan we echt beginnen met wat vaster eten. Ik ben begonnen met fruit.

Groetjes

hoi hoi,
wij waren met fruit begonnen. afwisselend peer en banaan. we zijn er na 1,5 week weer mee gestopt omdat de meisjes last hadden van verstopping (veroorzaakt door nutriton en misschien ook banaan). nu zijn we weer  4 weken verder en hebben we wortel geprobeerd omdat veel zeggen dat groente makkelijker te verteren is. of het zo is weet ik nog niet. volgende week gaan we proberen het wat beter in het schema toe te voegen. zondag krijg ik mijn boekje van opperdepop en ga ik kijken wat ik voor de dames ga maken.

groetjes,
petra

Hoihoi,

Ik ga met groente beginnen. Ze zeggen, dat dit voedzamer is. En als je eerst met fruit begint, je moeite kunt krijgen met de groente erna. Niet zo lekker natuurlijk qua smaak.
Ik zou graag vers willen geven, maar daar ik fulltime werk in de zorg, moet ik nog even zien, hoe ik dit allemaal ga organiseren.
Ik heb het Opperderpopboek van de AH kunnen lenen van mijn oppas. Heb het eerste deel gekopieerd. Ik ben benieuwd.
Maar daar Evy nog veel slaapt, wachten we nog even. Ze is nu 20 weken, dus het kan nog even. Ik vind het zielig om haar er nu wakker voor te maken. Ze heeft haar slaap nog echt nodig en kijkt ons ook het eten nog niet uit de mond enz.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Als jullie nog leuke zelf gemaakte receptjes zoeken...moet je eens neuzen op de recepten van www.keukenkikker.nl

Staan hele leuke fruit/groente hapjes op voor alle leeftijden van 4 tot 12 maanden of zo

manon

Hoi,

Ik ben begonnen met groente, omdat er veel mensen op dit forum zeiden dat ze dan niet aan de zoete smaak wennen.... Maar helaas... ons mannetje vond het echt vies (worteltjes) Ik heb het een paar dagen geprobeerd, maar het lukte niet. Toen heb ik hem een stukje banaan gegeven, zelf gemaakt. Dit vond hij meteen heel lekker. Op dit moment heeft hij alleen nog maar banaan gekregen ( 2 weken), het mondje gaat al vanzelf open. Deze week ga ik peer proberen... ik doe het rustig aan. Ik heb hem wel geprobeerd om een potje banaan te geven, maar dit was nadat hij al heel vaak mijn eigen gepureerde banaan had gekregen. Dit vond hij dus helemaal niks. Zelf vind ik het potje (olvarit) nog geen eens naar banaan smaken. Ik houd het dus bij zelfgemaakte voeding.

oja... vers is natuurlijk altijd beter :) maar ze zeggen vooral dat het beter is voor de mondmotoriek omdat zelfgemaakte voeding iets grover is...
Ik vind het heel makkelijk en maak het vaak voor 1 week al klaar en vries dit dan in.

Het boek opperdepop vind ik erg leuk en leerzaam! Ook staat er idd veel op keukenkikker.nl. maar hoe kan het dat er recepten op staan met ui en knoflook voor baby's van 6 mnd. Mag dit echt?

Terug
Bovenaan