Waar beginnen jullie mee??

Hoi jt-zwanger,
Ik probeer al een week ongeveer banaan uit het potje van olvarit, maar mijn mannetje griezel er nog steeds van, steeds alstie een hapje doorslik zit tie te rillen in zn stoeltje, dus ik wil ook verse banaan gaan proberen, (minder smaak of niet zo overheersend)  maar prak jij dit dan fijn en doe je er dan nog iets van water bij ofzo of hoe doe je dat?? En vries je die ook in??

Als hier iemand anders antwoord op weet ook goed hoor!!!!

Groetjes Eelke

Wij hebben een dochter uit april en hebben (ivm verhoogde allergie-kans)6 maanden BV gegeven (nouja wij...ik dus). Nu begonnen met fruit en (na 1 weekje) groente.

Fruit doen we banaan en appel en peer (of 2 van de 3) in de blender en malen maar! Dan vries ik het in als ijsblokjes, erg handig! Hoeft geen water bij, zeker niet als je appel of peer bij de banaan doet...

En: ik vind 't veel lekkerder dan uit een potje!

Ukkie26

hoi hoi,
ik maak ook alles vers. de potjes vind ik zelf al niet lekker smaken (en ruiken) dus maak ik het gewoon vers. is ook een heeeel stuk goedkoper. we zijn voor de 2e keer begonnen en deze keer met groente (wortel) ipv van fruit (ze hadden vreselijke verstopping gekregen van de combi nutrilon en banaan/peer). ze vinden het zo lekker dat ze zelfs boos worden als het op is.

ik heb sinds zondag het boekje opperdopop en er staan een heleboel leuke dingen in.

Groetjes,
Petra

Hoi mamasab

Ik heb een keukenmachine, maar ik heb gehoord dat het met een staafmixer of blender ook goed gaat. Ik snijd de banaan in stukje, gooi het in de kan en zet de knop aan. De rest doet dat ding. Als het heeeel fijn is, echt een soort puree, dan giet ik het in een ijsblokjesding. Vervolgens gaat het de diepvries in. Dit bevriest heel snel. De volgende pak ik de voeding weer uit de diepvries en doe ik ongeveer 4 a 5 blokjes in een plastic zakje. Zoveel eet de kleine nu ongeveer. Ik ben begonnen met 3 blokjes. Elke ochtend haal ik zo'n zakje uit de diepvries en laat het ontdooien in de koelkast. Ongeveer een uur van tevoren haal ik het bakje uit de koelkast en laat de voeding op temperatuur komen. M'n ventje vind ik het koud namelijk absoluut niet lekker. Soms gebeurt het dat ik het vergeet om zo'n zakje te laten ontdooien. Dan prak ik de banaan met een vork fijn en roer ik dit erg lang door elkaar. Dit gaat ook best makkelijk. Op vakantie ga ik het straks ook zo doen. Ik moet dan alleen goed opletten of er geen al te grote stukjes in zitten.
Kheb er deze week ook een peer door de banaan heen gemixt. Hij vond het heerlijk!! Na de vakantie ga ik een peer alleen geven. Ik bouw het heel langzaam op, omdat ik eignelijk al heel vroeg ben begonnen met het fruithapje.
succes ermee!!

Terug
Bovenaan