Waar bemoeit iedereen zich toch mee?

Wij waren net naar een verjaardag en sinds lange tijd was Daniëlle mee. Aangezien ze echt een kind van ritme is gaat of 1 van ons naar de verjaardag of ze blijft bij opa en oma. Maar goed nu dus mee.
Dan zitten we op de verjaardag en dan doen mensen net of ze een hondje is ofzo, neem nog een koekje, neem nog een chipje, hier een worstje. Nu begrijp ik wel dat ze dat goed bedoelen maar op een gegeven moment ging Daniëlle alles uitspugen (dan heeft ze gewoon genoeg). Dus toen er weer iemand riep: hier een worstje greep ik in en zei dat ze het niet mocht hebben. Nou dan geef ik dr wel een paasei (chocola) was het antwoord. Toen werd ik dus echt een beetje pissig en zei niet geven hoor. Toen zei die vrouw, nou ze mag ook niks! Dus ik weer, het gaat er niet om dat ze het niet mag, maar ze spuugt het steeds uit. En bovendien ben ik bang dat ze in zo een paaseitje stikt want dan heeft ze nog nooit gegeten.
Vervolgens gingen we om 22:00u een beetje inpakken en deed ik Daniëlle dr pyjama aan. Toen kreeg ik weer te horen, goh gaan jullie nu al weg, blijf nou even, ze kan hier toch wel naar bed. Dus ik weer: ze gaat echt niet in een groot bed slapen hoor. Maarja toen zijn we dus toch gewoon naar huis gegaan,
Maar soms denk ik echt: waar bemoeit iedereen zich toch mee?
Laat ons lekker gaan.

Hebben jullie dat ook weleens?

Zo even weer de frustratie van me af geschreven,

groetjes van Sonja

Hai,

Vervelend he, die goed bedoelde adviezen.
Ik vind ze ook erg overdreven hoor en verevelend
Als wij eens op visite gaan hebben wij deze sitaties ook wel eens.Meestal zeg ik wij( papa en mama )bepalen Jesse krijgt
Ik erger me er dan aan als ze Jesse dan toch wat geven. maar ik zeg dat ik dat niet leuk vindt en niet weer mag gebeuren.

Groetjes Linda

Hee hoi!

echt heel vervelend inderdaad! kan me er ook echt aan ergeren. Vooral als mensen erbij gaan vertellen hoe zij het altijd deden bij hun kinderen en dat dat toch echt het beste was!
Schrijf het gerust hier van je af!

Groetjes Alberdien

ZO HERKENBAAR!!  En wat irriteer ik me er ook aan zeg! Sommigen kennen het verhaal al, maar volgens mij heb ik het hier nog niet neergezet.

Laatst zaten wij op zondagmiddag op een verjaardag en wilde mijn schoonmoeder Isabelle van de JAPANSE MIX geven!!!!!!!!!!!!!! Nou, dan moest ik toch moeite doen om te zeggen dat dat echt NIET mocht! Zegt mijn schoonmoeder "Nou het is toch feest, dan mag ze toch wel iets?" Terwijl ze eerst al taart op had en kaasjes enz. Pff, en Japanse Mix vind ik dus echt hartstikke gevaarlijk he! En volgens mij lusten peuters dat helemaal niet. Ik begrijp sommige mensen echt niet hoor...

Dus je ziet het, je bent niet alleen hoor!
Wij gaan ook meestal om de beurt naar verjaardag en dan krijgen we commentaar van die slaapt hier ook wel hoor, of wij namen onze kinderen altijd mee hoor, daaar krijg je de makkelijkste kinderen van... enz enz

Hey,

Ik begrijp je frustratie helemaal!! Zodra wij ergens komen word Alysia ook helemaal volgepropt met van alles en nog wat..sommige mensen snappen het gewoon niet zo goed. Laatst wilde iemand Alysia een hele beker vanille ijs geven! Een paar hapjes, ok, maar een hele beker?? En inderdaad, dan krijg je als reactie, ze mag ook niks ze is toch nu niet al op dieet?? Pffff...zo vermoeiend zulke mensen..nog vermoeiender als een kind van 20 maanden

Gewoon op je strepen blijven staan, en goed bedoelde adviezen...ene oor in,andere oor uit!

Groetjes Jessica

Hoi Sonja,

Wat zul jij gebaald hebben zeg!!!!!! Is het  zo iets bijzonders dat Daniëlle mee kan (want ik weet dat jullie dat niet vaak doen) en dan is het zo'n domper!
Ik snap nooit zo goed waar het verlangen van mensen vandaan komt om kleine kinderen helemaal vol te stoppen met van alles. Ik ben daar dus heel streng in. Op een gegeven moment is het gewoon ECHT afgelopen. Dan ben ik maar een zeikerd, maar ik ben ook diegene die de kots mag opruimen als het op weg naar huis mis gaat in de auto.
En dan dat slapen. Ik persoonlijk vind het altijd zo sneu als kindjes ergens te slapen worden gelegd om een paar uur later weer opgepakt te worden om de auto in te gaan op weg naar huis. Wij doen dat nooit. Waarschijnlijk vonden de andere het gezellig dat jullie er waren en hadden ze het leuk gevonden als jullie nog waren gebleven, maar erg veel inlevingsvermogen hebben ze niet!

Groetjes, Karin

Dat je je kleine zo lang nog op hebt weten te houden. Lotte is ook van de regelmaat en die moet toch echt om 19.00 - 19.30 uur naar bed, dan is ze gewoon op.

Op de een of andere manier willen mensen zich altijd met andermans kinderen bemoeien. Echt verschrikkelijk! Wij gaan zometeen paaslunchen met mijn schoonfamilie, ik hoop maar dat dat goed gaat. Vooral mijn schoonmoeder kan zo verschrikkelijk zeuren over wat Lotte te eten en drinken krijgt (met name dat ze het niet gezond genoeg vindt), terwijl dat echt hartstikke meevalt. Ze krijgt haast nooit snoep o.i.d. omdat ze al niet zoveel eet op een dag.

Maar iedereen zal het eens zijn dat pappa en mamma hun eigen kind het beste kennen en dat iedereen die het niet eens is met hun beslissingen lekker in de +x$%& kan zakken.

Groetjes, Marisa

Jemig zeg. Ik herken dit niet echt van mijn familie of vrienden, maar het lijkt me echt super irritant. Wel heb ik, toen Eline net geboren was, een tante van mijn man op visite gehad. Eline moest vreselijk huilen en toen zei ze tegen haar dochter, oh, doe je pink er maar   in. Huh, neeh, echt niet andermans pink in mijn dochters mond. Dus wij zeiden gelijk dat we dat niet wilden, maar verder nooit rare dingen gebeurd.

Mijn ouders en schoonouders zeggen altijd tegen de kinderen, eerst aan papa en mama vragen. En onze vrienden bemoeien zich ieder met de eigen kinderen. En moeten het dus ook aan de eigen papa en mama vragen. Werkt prima.Nooit gedoe over ook.

Ik snap ook dat volstoppen ook niet. Het zijn toch geen aapjes? Haha, moet wel lachen, want sommige mensen snappen echt niet (meer) wat kleine kinderen eten. Mijn opa en oma (beiden ver in de 80) hadden voor Eline zon reuze spekdier gekocht, en voor de oudste ook 1. Maar dat vinden wij gewoon ontzettend lief, en dan zeggen we, eet dat thuis maar lekker op, en dan eten mijn man en ik die van Eline gewoon op.

Terug
Bovenaan