Hoi hoi
Volgens mij heeft iedereen wel zon voorval meegemaakt
Bij mij is het niet anders.....
Gelukkig ging het in mijn geval niet zozeer om het volproppen van Jesse, maar om de dingen die hij nog niet deed en volgens anderen wel had moeten kunnen!!!!!!!!!
Tja misschien is Jesse wel wat trager dan gemiddeld en ik zie inderdaad ook wel dat kinderen van zijn leeftijd dingen wel doen die hij nog niet kan of wil
Jesse zegt bv nog niet zo veel...maar goed, waarom zou hij ook... zijn broer en zussen begrijpen hem altijd ookal wijst hij alleen maar
We zijn hier wel mee bezig hoor en hij gaat vanaf 6 mei ook naar de peuterspeelzaal om dit toch wat meer te stimuleren, want daar moet hij wel gaan praten om iets gedaan te krijgen
Ook is Jesse niet zo van het klimmen...vind het eigenlijk wel prettig..., maar weet dat hij alwel iets meer zou moeten kunnen
We proberen hem daarin ook te stimuleren, maar Jesse lijkt behoorlijk stijf in zn heupjes en daarvoor gaan we as donderdag ook naar de osteopaat om te laten kijken of er toch nog enkele blokkades zitten (hij is er voor zn 1e jaar ook geweest en is toen veel veranderd)
Mocht dat niet baten dan zal het toch misschien fysiotherapie worden
Ook heeft Jesse een behoorlijk slaap probleem en is daardoor vaak erg moe
Misschien dat daardoor zijn ontwikkeling wat stagneerd....ook daarbij hopen we dat de osteopaat kan helpen en anders misschien toch maar eens naar een kinderarts
Op het gebied van slapen hebben we alles al geprobeerd maar niets werkt...alleen het dicht bij ons zijn en ook soms dat nog niet
Jesse is vaak na een kort slaapje helemaal in paniek en ook niet weer stil te krijgen
Als het lukt hem stil en rustig te krijgen dan is het vaak na een uur weer opnieuw paniek, dit kan soms heel de nacht doorgaan
Ook soms bij zijn slaapje overdag....
Gelukkig gaat het soms ook goed en slaapt hij een nacht door...of in zn eigen bed of tussen ons in
Maar merendeels zitten we veel met hem op, daardoor is hij dus best moe
Ik heb in ieder geval goede hoop op donderdag....
De vorige keer bij de osteopaat heeft het heel goed geholpen....hij is toen in zijn ontwikkeling enorm vooruit gegaan....van het niet eens kunnen omrollen met bijna 11 maanden naar rollen van rug op buik en terug en zitten staan optrekken tot staan en lopen langs de tafel en schuiven op zn billen.
Met 15 maanden ging hij kruipen en drie dagen later lopen
Helaas heeft het met slapen niets uitgehaald toen....hopenlijk nu wel
Ik houd jullie op de hoogte
Groetjes Xennah