Waar bevallen en met wie?

Als het mogelijk is wil ik gewoon thuis bevallen, en mocht het nodig zijn kunnen we in een kwartier in het ziekenhuis zijn. Wij willen dit graag samen doen, (met de verloskundige natuurlijk!)

in het ziekenhuis, heb ook een indicatie ivm medicijnen.
vind het wel een fijn en prettig idee....en hebben we de zooi er ook niet van thuis haha
mijn mannetje zal erbij zijn!

Tja, bij ons ligt het een beetje gecompliceerd. Hopelijk kan ik weer 'thuis' bevallen. Ik vond de bevalling van mijn oudste echt heerlijk, lekker thuis en ik had ook het geluk dat het in een paar uurtjes gepiept was.

Alleen wij zitten momenteel voor een hele grote verbouwing van de boerderij die we een half jaar geleden gekocht hebben. Wij zullen dus ten tijde van de bevalling in een vakantie-/huurhuis zitten. Daar wordt het dus hopelijk een 'thuis'bevalling en anders maar naar het zh hoor (zou ik stiekem toch wel heel erg van balen merk ik aan mezelf nu ik typ; dan maar naar het zh).

Nou ja, gezondheid gaat voor alles moeten we maar met z'n allen blijven denken. En of je nu graag thuis wil, graag in het zh wil of in het zh moét bevallen; je houdt, welke plek het uiteindelijk ook wordt, niet meer of minder van je kindje!!

Ik ben wel heel benieuwd wat iedereen kiest qua bv of fv. Maar daar zal ik even een nieuwe topic voor openen!

by myn wordt het sowieo zh bevalling de 1e was een keizersnee maar heb het als positief ervaren in het ziekenhuis dus dat vindt ik niet erg wel hoop ik nu op een gewone bevalling het was toen niet anders was bly dat m,n zoontje gehaald werd omdat het niet goed met hem ging maar zou zo graag een natuurlijke bevalling mee willen maken by keizersnee blijf je zo lang buikpijn houden van de wond maar als het moet is het niet anders

ik ga weer in het ziekenhuis bevallen .
bij de oudste 2 was het achteraf ook nodig ook al ging ik op eigen initiatief naar t zkh .
dus deze keer ga ik ook gewoon maar heb ook wel een indicatie omdat ik een hart ritme stoornis heb , hier heb ik niet veel last van sinds ik zwanger ben maar voor t geval dat ;) .

Zkh zit hier 3 minuten vandaan dus kan ook wel op de fiets gaan :p

Heb besloten om in het ziekenhuis te bevallen. Niet omdat ik nu een medische indicatie heb maar voor mijn eigen gevoel voel ik me rustiger met het idee dat ik naar het ziekenhuis ga. En ook de zooi thuis niet hahaha.

En gewoon samen met mijn vriend. Hoef niet de hele familie erbij te hebben. Er loopt al genoeg ziekenhuis personeel. En gelukkig wil de familie dat zelf ook niet die vinden dat echt iets voor ons twee

mamma c mag ik voorzichtig vragen hoe hoog jouw BMI dan is? Ik heb ook aardig wat overgewicht maar krijg geen medische indicatie.
Op zich niet zo'n punt omdat mijn aanvullende verzekering de eigen bijdrage vergoed (meende ik)

Ik ga dus ook naar het ziekenhuis, met alleen mijn man. Ik denk er zelfs overna om niemand in te lichten dat het begonnen is.. scheelt een boel gezenuw in de familie (eerste kleinkind een aangezien wij beiden enigskind zijn...)

Reden voor het ziekenhuis is omdat ik bang ben dat ik het niet volhoud. Mijn schildklier doet weinig tot niets en daar slik ik medicatie voor, maar merk wel dat mijn conditie heel slecht is (mede hierdoor heb echt geen energie om te sporten ook voor de zwangerschap niet). Ik wil gewoon graag op de goede plek zijn mocht mijn lichaam het niet aankunnen

Hier een medische indicatie vanwege te hoog BMI.
Dus weer in het ziekenhuis. Vorige keer was ons eigen ziekenhuis vol en ben ik in Den Haag (Bronovo) bevallen. Super ziekenhuis, en ik hoop bij deze of daar te bevallen of gewoon in ons eigen zh.
Ik wil zeker pijnbestrijding. Ben benieuwd hoe jullie daar over denken.... Zal een nieuwe topic openen.

Terug
Bovenaan