waar bevallen???

Hallo allemaal,

Ik heb in het begin van deze zwangerschap altijd geroepen dat ik zeker poliklinisch in het ziekenhuis wilde bevallen. Nu ben ik zelf echter aan het twijfelen, al heeft mijn partner nog steeds zoiets van dan hebben ze alles ook gelijk bij de hand...
Wat is jullie ervaring/wens??
Tevens had ik geïnformeerd naar de hoogte van de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie en die blijkt 275 euro te zijn, dat vind ik best aan de hoge kant. Mijn vorige bevalling was onder medische indicatie in het ziekenhuis maar aangezien ik toen maar één perswee heb gehad en toen was onze zoon geboren en vervolgens een keer persen en de placenta was er, heeft de vk al gezegd dat het best zo zou kunnen zijn dat ik het ziekenhuis niet red deze keer.....

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Hey,

Ik zal in het ziekenhuis bevallen. Ik heb met beide zwangerschappen een keizersnee gehad wn dat zal deze keer weer gebeuren. Tja, en dat doen ze nog steeds niet thuis. Dus ik heb weinig keus.

Claudia

Ik ga thuis bevallen (mits het allemaal nog steeds kan tegen die tijd natuurlijk) Het lijkt mij heerlijk om gewoon in mn eigen bed te bevallen, en het kleintje meteen thuis.
Natuurlijk is mijn visie iets gekleurd, omdat wij beide geen rijbewijs hebben, laat staan een auto. Ik heb namelijk niet zo'n zin om met 5 a 6 cm ontsluiting in een taxi te zitten, en mn familie krijgt pas te horen dat het begonnen is, als het al klaar is hahaha.

Nu is het wel zo, dat ik op 500 meter afstand van een acedemisch zieken huis woon, dus als er iets gebeurd, ben ik ook zo ter plaatse. Dat vindt ik wel een hele gerusstellende gedachte, en ik weet ook niet of ik thuis zou bevallen als ik een half uur onderweg ben naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis.

gr. Peet

Hoi,

Ik heb ook geen keuze vanwege de complicaties bij de vorige bevallingen.
Als ik wel keuze had zou ik echt kiezen voor een thuisbevalling!!! 100% zeker!!! Lekker in je eigen omgeving i.p.v. uren in een ziekenhuis bed en in een ziekenhuiskamer!

Ik moet er wel bij zeggen dat dat misschien anders zou zijn als ik heel ver van een ziekenhuis zou wonen, maar als er een ziekenhuis is binnen ongeveer 15 minuten bereik, dan zou ik niet twijfelen.
Je zit ook met weeën in de auto als je poliklinisch gaat bevallen. Je mag namelijk pas komen als je regelmatige weeën hebt om de 5 minuten (behalve bij jou dan denk ik, als het de vorige keer zo snel ging!!). Dus mocht je thuis willen bevallen en dan alsnog halverwege naar het ziekenhuis moeten, dan zit je net zo goed met weeën in een auto als dat je van tevoren kiest voor een ziekenhuis bevalling.
Ach, iedereen moet gewoon doen wat van tevoren het prettigst voelt, tenslotte is het het aller belangrijkst dat je zo relaxed mogelijk de bevalling in gaat!

Succes met je keuze!

Groetjes, Michele (29+3 van de 3e)

Hi,

Wij kiezen wederom voor het kraamhotel.
Thuis lijkt mij persoonlijk niets....Helemaal niet omdat wij in onze woonplaats niet op de 1e verdieping mogen bevallen. En daar is nou net wel onze slaapkamer. Heb geen zin om mijn bed in de woonkamer neer te zetten of, keuze 2, bij eventuele complicaties het raam uitgetakeld te moeten worden door de brandweer. Ambulance personeel draagt namelijk geen zwangere de trap af...

Afijn, mijn 1e bevalling begon in het kraamhotel, alleen het pers-gedeelte moest in het ziekenhuis gebeuren omdat Quinten met de vacuumpomp gehaald moest worden. Dat was geen pronleem. Het hotel zit IN het ziekenhuis dus ik was zo in de verloskamer.

Voordeel van het kraamhotel is dat je er een heerlijk sfeertje hebt, een eigen mooie kamer met ldc-tv, stereosetje met eigen muziek, keukentje, badkamer met eigen bad, douche en toilet, kraamhulpen en verloskundigen in de buurt, net als alle benodigde materialen en het ziekenhuis. Je mag er na de bevalling, indien gewenst, lekker blijven kramen. JE wordt de hele dag van eten en drinken voorzien...
HEERLIJK.

Ik ga proberen deze bevalling ook in het kraamhotel te eindigen! Hihi. Maar na de geboorte wil ik wel naar huis. We krijgen weer dezelfde kraamhulp als de vorige keer. Een topper, dus dat wordt (hopelijk) weer genieten!

Liefs, Billie

Hoi Toch Nog,

heel herkenbaar jouw verhaal. Ook ik heb altijd meteen geroepen dat ik in het ziekenhuis wou bevallen. Maar nu ik  ook echt zwanger ben en er ook eigenlijk nu pas goed over nadenk ben ik ook van gedachten veranderd.
Ik heb wat navraag gedaan en als je thuis bevalt komt de verloskundige samen met de kraamzorg je helpen. Zij hebben tegenwoordig ook alles bij zich wat nodig is bij evt. eerste hulp. Beademingsapparatuur, zuurstof etc etc.
Mocht 't niet goed gaan om wat voor reden dan ook moet je idd alsnog naar 't ziekenhuis. Maar goed, dan ben je iig al die uren daarvoor gewoon lekker in je eigen omgeving geweest.
Een gyn. moet dan ook nog van huis komen, dus wat dat betreft maakt 't niet zoveel uit. (ervan uitgaande dat je zoals de meesten 's nachts/'s avonds bevalt)
Afgelopen dinsdag heb ik een nachtje in het ziekenhuis moeten slapen omdat ik heftige voorweeën had. (ben nu 26wkn4dgn)
Ik ben daar erg prettig opgevangen. Het heeft me niet aan het twijfelen gebracht maar ik zie er ook niet meer tegenop om alsnog naar het z'huis te moeten als het niet anders kan.
Hoe dan ook, succes met je keuze en misschien helpt 't als je vriend een keer meegaat naar de vk en dat je haar het hem laat uitleggen wat de voor/nadelen zijn van thuis/z'huis bevalling.

Prinses

Kijk ook maar eens op www.mamaenzo.nl
Hier kun je het een  en ander vinden over thuis en ziekenhuisbevallingen en de voor en nadelen hierbij.

Wie  weet helpt 't je bij je beslissing?!

Succes

Bij de eerste moest ik na anderhalve dag weeën toch nog naar het ziekenhuis omdat de ontsluiting niet wilde vorderen (hij was niet ingedaald).
Nu wil ik het weer thuis proberen, maar als al snel duidelijk is dat het niet zonder hulp gaat lukken, gaan we gewoon weer naar het ziekenhuis. Gelukkig zijn we daar zo. Alleen in de auto zitten met weeën is niet echt een pretje.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan