Waar bevallen..?

Hoihoi allemaal, ff een nieuwe vraag: Wie wil/gaat waar bevallen en waarom...?

Ik ga naar t ZH, dat is hier 'normaal' ... Als je echt wil is er wel de mogeijkheid om thuis te bevallen, maar wij vinden t prima zo.Ik ga nu weer naar een ZH waar de verlosafdeling anders is dan doorsnee, namelijk dat er ''normaal'' altijd een arts bij de bevalling is en hier alleen een VK met een VK in opleiding.Bij de oudste woonden we 500 mtr van t stadZH en zijn we gewoon daar heen gegaan, nou mooi pech dus met de arts, ondanks dat het een super goeie bevalling was, maakte hij er een medisch gedoetje van met infuus en wat weet ik.Tja, dat dus nooit weer....Nu moeten we ca 30 km rijden maar dat hebben we er wel voor over.Als alles goed gaat mag ik na 6 uur dan weer naar huis waar mn VK dan komt om te checken of alles ok is.Lekker hoor zo.Bíjna net zo als in NL...
 
Ik hoop thuis te bevallen! Als het niet anders kan, gaan we naar het ZH, maar liever niet.
Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen en ik ga dan ook niet zonder reden daar bevallen. Thuis in mijn vertrouwde omgeving lijkt me veel fijner. Ik woon in de stad en hoef niet erg ver te reizen om in het ziekenhuis te bevallen.
 
Heey, ik ga in het vrouwkindcentrum bevallen. Dat is een gedeelte aan het ziekenhuis vast waar je gewoon gaat bevallen als thuis, maar het voordeel is dat je maar 1 deur doorhoeft om in het ziekenhuis te komen.
Mijn vorige bevalling was best heftig, dus ik zou nu niet thuis willen bevallen. Misschien wordt het wel weer zieknhuis... We zien wel waar het schip strand :)
 
Ik wil in het kraamcentrum bevallen dat aan het ziekenhuis vast zit in Leiderdorp. Hier in Alphen a/d Rijn hebben we geen ("echt") ziekenhuis, dus mocht het nodig zijn om in het ziekenhuis te bevallen, moeten we nog best een stukje rijden om bij een ziekenhuis te komen. Lijkt me niet ideaal in zo'n situatie dat het dus echt moet om in een ziekenhuis te komen. Verder zag ik dat maar een kwart van de baby's thuis wordt geboren, vind ik het een fijn idee als er meteen ingegrepen kan worden in het ziekenhuis als het nodig is, en van alle vrouwen die ik persoonlijk ken die de afgelopen twee jaar zijn bevallen, wilde eigenlijk iedereen thuis bevallen en is dat maar bij 1 gelukt. Mij maakt het (denk ik) echt niet uit of ik in m'n eigen omgeving beval, als er maar een deskundig iemand bij is en mijn man natuurlijk.
 
ik ga in het ziekenhuis bevallen, heb geen keus vind dit ook wel een fijn idee.
Ik heb namelijk vorigjaar maart een ruiterembolie gehad en sta daarom onder toezicht van de gynacoloog .
 
Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen.
Hopelijk dit keer iets sneller dan de vorige.
Toen ben ik 21 uur bezig geweest waarvan ruim 1 1/2 uur persen en nog ingeknipt, vacuum en mannetje eruit geduwd.
Hij had er geen zin in.
Dit keer hoop ik het eruit te poepen en weer naar huis haha.
 
Terug
Bovenaan