Waar bevallen..?

De bedoeling is om thuis te bevallen. De eerste is uiteindelijk in het ziekenhuis geboren na een 47 uur durende bevalling. De 2 andere bevalling gingen wat sneller en waren gewoon lekker thuis. Dit keer hoop ik weer op een thuisbevalling.
 
ik beval ook in het zh,maar dat heeft te maken met het feit dat me 1ste zwangerschap met medische complicaties was wegens me placenta daarom dit keer geen risico.
me 1ste bevalling duurde in totaal maar 3 uur dus daar ben ik niet bang om.
gaat echt om me placenta!!
 
Ook ik heb ervoor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen. Het idee dat alles daar aanwezig is wanneer er complicaties optreden vinden mijn vriend en ik een prettig idee.. Kijk er eerlijk gezegd wel naar uit, hoe heftig een bevalling ook kan zijn, ik ben er al helemaal klaar voor om onze kleine vast te houden en te knuffelen!
 
Hoi, Ik moet deze keer ook in het ziekenhuis bevallen omdat ik zwangerschapsdiabetes heb. Dus zullen ze me ook niet de volle 40 weken laten doorlopen ;)
Mn oudste en jongste heb ik ook om medische redenen in het ziekenhuis gekregen maar de anderen lekker thuis, wel zo gemoedelijk en de rest kon er vrijwel direct bij komen kijken, en natuurlijk s avonds lekker in mn eigen bedje!!
 
Ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen, gewoon omdat het me een veilig gevoel geeft. Daarbij moet ik nu ook ivm mijn gewicht en een wisselende bloeddruk. Scheelt dus weer, want ik hoef mijn verzekering nu niet aan te passen!
 
Wij gaan lekker naar het ziekenhuis (in Haarlem). Hoofdreden is omdat het voor ons beter voelt. En ook om een 'cosmetische' reden: ons kind wordt dan een Haarlemmer, net als zijn/haar ouders. Bij thuisgeboorte wordt hij/zij een Velsenaar (op zich geen drama), maar mocht het thuis misgaan en ik alsnog met spoed naar het ziekenhuis moet, dan is de kans groot dat we naar Beverwijk moeten en (heel sneu, maar waar) dat willen we niet als geboorteplaats...
 
Ik sta nog onder begeleiding van de gyn en moet dus (althans voorlopig) in het zkh bevallen. Maar anders zou ik daar ook voor kiezen. Bij mijn eerste bevalling moest de vacuumpomp eraan te pas komen en was ik blij dat ik al in het ziekenhuis was. Bovendien heb ik thuis een vrij kleine slaapkamer en een steile trap, dus mag ik niet in mijn slaapkamer bevallen, maar zou het dan in de woonkamer moeten. En het idee van al die bloederige troep in de woonkamer en ikzelf op een matrasje op de eettafel.... nou nee hoor, dan lekker comfortabel in het ziekenhuis waar alle hulp en gemakken bij de hand zijn. En dan hopelijk achteraf snel naar een schoon huis!
 
Terug
Bovenaan