waar bevallen?

@Elisemier: dat is ook wat ik bedoelde, als je van plan bent thuis te bevallen en hals over kop naar t zkh moet, dan brengt dat risico's met zich mee. Als je vooraf weet dat je in het zkh gaat bevallen, kan je vrij op tijd erheen. Vaak mag je ook vrij snel weer naar huis en kun je alsnog thuis slapen. ;)

Maar idd, iedereen moet doen waar je je prettig bij voelt

Bij mijn eerst bezoek aan de vk gaf ze al aan dat ze een poliklinische bevalling in het zh ging regelen voor mij ivm mijn hoge BMI. Mocht wel thuis maar dan moet ik kunnen bevallen op de begane grond. Wij hebben geen slaapkamer beneden dus dat wordt het niet. Als optie gaf ze nog een matras op de eettafel, haha. Vind het ook wel een geruststellend idee in het zh bevallen. Alleen dat je zo snel alweer naar huis moet vind ik wat minder.........Zie mezelf 2 uur na de bevalling nog niet naar boven lopen thuis namelijk, hoewel het in je eigen bed wel zo prettig is inderdaad. Ach, we zien het wel.
Denk dat je moet doen waar je je prettig bij voelt en wat op dat moment het best is voor jou en de baby.

Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen. Dit vanwege het feit dat ik bij de eerste 3 liter bloed ben verloren. Ik vond het erg fijn om daar te bevallen. Er zijn inderdaad voorlichtingsavonden. Ik vond het een veilig idee en geen buren die last hebben van mijn geschreeuw en gekreun.

@Charlotje, als je pech hebt zoals ik ;) moet je wel blijven om bijv. je hb te controleren wat dan alsnog goed blijkt te zijn... bij de tweede verloor ik weer veel bloed maar was toen lekker thuis en de volgende morgen al weer een eind opgeknapt terwijl ik anders in het zhuis geweest zou zijn. maar idd als je een gewone bevalling hebt zonder 'complicaties' mag/moet je idd snel weer naar huis, dat lijkt me dus ook ideaal!! dus denk dat ik daar maar voor ga deze keer haha!! en opt laatste moment naar het ziekenhuis lijkt mij ook niks! dan idd liever als het nog een beetje te doen is!

Ik mag nooit meer thuis bevallen. Bij de eerste heel veel bloed verloren en de nageboorte kwam niet, afgescheurde navelstreng etc. vond het toen heel fijn dat ik in het zh was, anders had ik het niet kunnen navertellen...

Terwijl ik heel graag thuis wilde bevallen, ben ik na deze ervaring genezen van dat droombeeld...

De kraamsuite in het ziekenhuis was geweldig, alleen in één kamer met badkamer, keukentje (met minibar) en dat er direct hulp is zo nodig is één hele goede ervaring! :) En je hebt die viezigheid ook niet thuis... :)

Hoi,
Ik breek ff in van het september forum.....
van de 1ste ben ik op niet medische gronden in het ziekenhuis bevallen, dacht is de 1ste dus lijkt mij net zo veilig en alles bij de hand.... sochtendsvroeg toen de weeen begonnen koni k komen naar het ziekenhuis... daar bleken de weeen nog niet veel te doen dus kon ik weer naar huis, vervolgens nog geen 3 uur later kwamen ze zo snel achter mekaar dat ik weer terug kon, de weg erheen was een hel, ik was net op tijd in het ziekenhuis want op het moment dat ik daar was braken meteen mijn vliezen had ik 10 cm ontsluiting en kon ik gelijk gaan persen... na 3 keer persen was mijn zoon er!!

Bij de 2de wilde ik dit alles niet... was me teveel gedoe en omdat ze zeide dat een 2de wel eens sneller kon komen besloot ik voor een thuis bevalling.... nou echt ideaal!! mijn zoontje kon gewoon beneden spelen en blijven, opa`s en oma`s zaten beneden ook te wachten en het ging allemaal een stuk gemakkelijker en gemoedelijker!! Idd de 2de ging sneller en ze was er dan ook zo uit! De placenta liet net op tijd los anders kon ik alsnog terug maar heb mij er niet druk om gemaakt....lekker daarna in mijn eigen douche, mijn eigen bed en lekker mijn eigen spulletjes en doen en laten wat ik wilde

dus nu bij de 3de wil ik ook weer thuis gaan bevallen!! heb alles al lekker klaar staan, had nog een 1 persoonsbed die ik op de babykamer heb gezet waar ik dan ook ga bevallen, de douche ed is ertegenover dus heb alles lekker bij de hand!!

S6 allen

ik ben er ook nog niet overuit waar ik wil bevallen. ik heb (voorlopig) geen medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen, maar mijn voorkeur gaat er wel naar uit.
je hebt idd geen troep in huis en je hebt deskundigen, die je en de baby snel kunnen helpen.
maar ik ga binnenkort eerst naar een voorlichtingsavond van het zh. als blijkt dat ik met meerdere schreeuwende vrouwen op de kamer moet liggen, lijkt mij dat echt vreselijk!
eerst maar eens kijken hoe het daar is. gelukkig heb ik nog even de tijd om na te denken.

Ik hoop dat ik thuis kan bevallen. Wilde eerst in het zkh, maar begin nu toch heel sterk een gevoel van thuis willen bevallen te krijgen.
Toch gaan we wel naar een voorlichtingsavond van het zkh, gewoon voor mijn gevoel dat ik weet hoe en wat.

Liefs, x

Terug
Bovenaan