Waar bevallen....?

Hallo aanstaande moeders,

Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje en op valentijnsdag uitgerekend!

Nu ben ik een beetje aan het rondkijken waar ik kan bevallen (woon in Amsterdam) en dat vind ik nog knap lastig. Afgelopen vrijdag ben ik naar een voorlichting van het Bevalcentrum West geweest (in het Lucas Andreas ziekenhuis Amsterdam) en dat klinkt allemaal heel fijn en de kamers zien er "huiselijk" uit met een leuk behangetje, bank, sfeerverlichting, mogelijkheid voor een bavalbad en ga zo maar door. Geen idee of het uberhaupt wat uitkomt hoe zo'n kamer eruit ziet maar goed... Nu zeiden ze daar dat je 3 uur na je bavalling naar huis moet, ook al is dit midden in de nacht. Van heel veel mensen krijg ik om mij heen te horen dat dit veel en veels te kort is...

Mijn vraag is dus aan alle andere aanstaande moeders...weten jullie waar je wilt bevallen en met welke dingen houden jullie rekening? Ik ben erg benieuwd.

Groetjes,
Marloes

Onze eerste is in Nieuwegein in het ziekenhuis, poliklinisch, geboren, omdat ik er tegenop zag bij nood nog een half uur te moeten rijden...
Mocht pas naar huis nadat ik geplast had, en gedoucht. Uiteindelijk was ze er om half 6 en half 10 mochten we naar huis. Ik vond dat wel heerlijk hoor....
Bij thuiskomst was de kraamverzorgster er ook al bijna, die hadden we vanuit het ziekenhuis ingeseint.

Deze keer wordt het, door de omstandigheden (helaas) weer een ziekenhuisbevalling, nu in het WKZ in Utrecht. Had me eigenlijk voor de 20 weken echo ingesteld op een thuisbevalling, aangezien de eerste bevalling zo soepel is verlopen.

Liefs

Bij onze eerste werd ook gezegd, als je poliklinisch bevalt kun je na 2 uur weer naar huis, ook midden in de nacht (zkhs Goes). Ik zag hier ook best tegen op, maar uiteindelijk moest ik met de ambulance naar het ziekenhuis en mijn man moest dus eerst de auto thuis gaan ophalen voor we naar huis konden. Ik ben om 04.00 uur bevallen en was om 12.30 pas thuis. Mijn man mocht onze zoon tussendoor even gaan aangeven. Dus valt dan ook wel weer mee. Nu gaan we weer naar het ziekenhuis, ik zal wel zien. vaak komt er dan toch even een kraamhulp om op te starten thuis.
Succes.
Groetjes, Peet (dec.mama)

Ik heb medische indicatie dus moet in het ziekenhuis bevallen.

Bij eerste een keizersnede gehad dus 5 dagen ziekenhuis gelegen.
Bij tweede om 23.34 bevallen en volgende ochtend om 10.00 uur naar huis.
In Amersfoort laten ze je echt niet in de nacht vertrekken.
Daar mag je als je na 22.00 uur bevalt niet meer naar huis tot de volgende ochtend 10.00 uur

Ik beval dus weer in het ziekenhuis hier in Amersfoort

Wat fijn om even jullie berichten en ervaringen te lezen. In Amersfoort laten ze je dus ook niet gaan...en terecht lijkt mij. Ik zie het al voor me dat ik midden in de nacht samen met man en ons kleine meisje van 3 uurtje jong naar huis moet.... Onze kraamhulp komt ook pas vanaf 8 uur dus die hebben ook al aangegeven dat ze ook niet 's nacht langs komen. Maar het blijkt ook wel weer dat het allemaal heel anders kan lopen, eerst plassen en dergelijke en dan kun je pas naar huis... Ik ga volgende week het kraamhotel in Purmerend beluisteren en boven y ziekenhuis...ben benieuwd wat dat beleid is! Liefs voor de aanstaande ouders

Hoi Marloes, Ik ben van het maartforum,

Ik woon in Zaandam, en in het ZMC word ook gezegt dat je 4uur na de bevalling ontslag krijgt, maar als het midden in de nacht is, en het is rustig dat je dan ook kan blijven tot de volgende ochtend, ook ivm de kraamzorg...

Liefs Natasja (Smurfje maart.mama)

Hoi Marloes,

Ik woon zelf ook in Amsterdam en wil van de tweede thuis bevallen.
Met de eerste was ik thuis begonnen met bevallen, maar moest toch naar het ziekenhuis dit omdat de hartslag van de kleine tijdens het persen naar beneden ging. Ik ben zelf in het boven Ij ziekenhuis bevallen en ik moet zeggen alles was goed geregeld.

Succes met je keuze en je moet doen waar je je fijn bij voelt.

Hai Vlinder en Natasja,

Twee berichtjes van hier uit de buurt... Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet bij het ZMC heb stilgestaan... Het lijkt mij ook meer dan logisch (denk ik) dat ze je toch wel even houden wanneer je midden in de nacht bevalt.. 19 november ga ik naar Boven ij ziekenhuis en ben daar ook wel weer benieuwd naar. Denk sowieso dat het bevalcentrum in West wel af valt.

Bedankt voor jullie ervaringen :)

Liefs Marloes

Terug
Bovenaan