Waar blijft de roze wolk?

Hoi allemaal,

Na veel zoeken op internet etc nu toch maar besloten hier iets neer te zetten.

Ons zoontje is inmiddels bijna 7 weken geleden geboren, een paar weken te vroeg. We hebben daarom de eerste paar weken in het ziekenhuis gelegen. Qua gezondheid doet hij het super goed. Na een paar weken ben ik gestopt met borstvoeding omdat dit echt te zwaar voor mij was. Ik ben ontzettend afgevallen en kreeg het er niet aan gegeten. Slapen heeft hij altijd goed gedaan, in zijn eigen bedje (ingebakerd). Kwam voor de voeding en was daarna of vrolijk rond aan t kijken of sliep weer verdere De krampjes heeft hij wel gehad, maar hij was met een knuffel op de buik goed te troosten. Deze waren net over en nu bij de overschakeling op kunstvoeding komen deze (denk ik) hevig terug. Hij wil niks meer, is vaak boos en ontevreden. Direct na de fles en dat houdt dan aan. Alleen bij mij op de buik slaapt ie nog (en s nachts een uurtje max 2 in zijn bedje). Dit maakt dat ik me erg schuldig voel: als ik die borstvoeding door had gezet was er niks aan de hand geweest. Daarnaast voel in me slecht omdat ik hem gewoon niet stil/rustig/tevreden krijg.

Al met al vraag ik me af hoe mensen op een roze wolk kunnen zitten, en voel ik me heel ondankbaar en schaam ik me dat ik dat niet heb. Ik heb immers toch een prachtige gezonde zoon en er zijn echt wel moeders die het veel zwaarder hebben...

Zijn er anderen die dit herkennen? En hebben jullie tips op hier mee om te gaan?

Ik ken het gevoel. De roze wolk was bij mij ook ver te zoeken. Zelf ook na 6 weken gestopt met bv omdat ik het niet trok. 
De krampjes/ontevredenheid ken ik niet. Ik zou het zelf overigens fijn hebben gevonden als onze dochter bij mij geslapen had toen ze klein was. Heeft ze nl nooit gedaan en ik mis dat wel. Was dan ook erg blij dat ze laatst, ze is nu 14 maanden, na een ongelukje, een nachtje bij mij op de buik gelegen heeft omdat ze zo’n pijn had. Had ik dat maar eerder gedaan. 

Ik weet ook wat je meemaakt , bij mij was er ook geen roze wolk, mijn zoon heeft ook eerste maanden alleen maar gehuild niet willen slapen. Daarna ging het beter, nu is hij 7 maanden en volgens mij komen de tandjes door en met bijhorende kwaaltjes is hij niet te beleven. Hele dag jammeren ik kan hem niet ff wegleggen. Het zijn fases waar je doorheen moet hoe moeilijk het ook is! 

Bij ons hielden de krampjes na 3 maanden op en het werd toen een heerlijke blije baby. Toen kwam bij ons pas de roze wolk en ben nu echt smoorverliefd op ons kindje. Volgens mij hebben de meeste pas rond die tijd dat gevoel van een roze wolk. Dan ben je ook gewend en kan de baby lachen en brabbelen.

Hoi! Misschien een paar tips 
gebruik de dokter brown fles en koop een kipkep buikkruik
je kunt evt ook nog een spulletje gebruiken tegen krAmpjes
sabsimplex heet het....
voel je verder niet schuldig ook baby's die wel borstvoeding krijgen hebben er ook last van 
veel geluk ! 

Hoe lang geef je nu kv? Het duurt namelijk twee weken voor de darmen de nieuwe voeding gewend zijn. Ik zou beginnen met infacol of cinababy. Dit zijn druppeltjes tegen de krampjes.

Fijn dat sommigen het herkennen. Het is met name dat gevoel dat me dwars zit. Inderdaad weet ik dat de flesvoeding moet wennen en dat het over zal gaan. Dr Browns heb ik idd en kruikje ook, hij wil echter echt alleen op onze buik liggen. Wat ik prima vind als ik hem daarmee kan troosten ☺️Ik wil liever geen ‘middeltjes’ gebruiken, uit angst dat het misschien erger wordt. En daar moeten zo ook aan wennen toch? 

Terug
Bovenaan