Waar blijft de roze wolk?

Probeer tegen de kraampjes infacol! Geloof me word je kindje een stuk vrolijker van weer en daar maak je het echt niet erger mee. 
Voel je niet schuldig over het niet hebben van een roze wolk! Heel veel moeders hebben dit niet. En probeer jezelf af te vragen wat jij je had voorgesteld bij die “roze wolk” ? Pas je mindset aan! Kijk naar de mooie momenten die je wel hebt en maak van die momentjes jou “roze” momentjes! Het wordt echt beter en elke moeder kent die momenten. 
Ik dacht altijd als ik een zwangere vrouw zag, wou die ziet er goed uit! En zo gelukkig die moet zich perfect voelen! Toen ik zelf eenmaal zwanger was heb ik 28 weken alleen maar gespuugd, daarna bekkeninstabiliteit en aan het einde hoge bloeddruk en bedrust! Mijn zwangerschap was alles behalve een “roze wolk”! Toch probeerde ik naar kleine momentjes te kijken! En liet ik de momenten waarop ik het allemaal even niet meer trok er ook gewoon zijn. Schaam je niet voor je gevoel! Nergens voor nodig... zo te horen doe je keihard je best en meer dan dat kan je niet doen! 

Succes... 

Kunstvoeding hoeft helemaal niet de oplossing te Ijn. Sterker nog daar kunnen ze meer last van krijgen. Zijn allergieën bekend in de familie? Zoja, dan zou ik letten op je eigen voeding. Geen pindakaas, geen kiwi erc. Evt over op geitemelk ipv koemelk.. evt een eetdagboek bijhouden en kijken welke dag jou zoontje meer reageert. 

Dat is een goeie tip Mommyivank. Als ik dat bedenk dan kan ik toch wel wat afchecken en helpt focussen op de mooie momenten, bedankt! 
Misschien toch eens die infacol proberen.
kunstvoeding was zeker niet bedoeld als oplossing, liever had ik borstvoeding blijven geven. Maar dat hield ik niet vol. Heb ook in het ziekenhuis begeleiding gehad van lactatiekundige en pre logopedist, dus wel echt geprobeerd. Zelf had ik koemelkallergie dus ben daar wel alert op, is ook besproken met kinderarts maar moet toch eerst dit proberen.
bedankt voor het meedenken, de tips en geruststelling!  ☺️

Ook ik heb mij maandenlang afgevraagd waar die roze wolk zo lang bleef. Vooral bij mijn eerste baby leken het vooral donderwolken die voorbij kwamen drijven... Je hoeft je daar helemaal niet schuldig om te voelen: gezondheidsproblemen, slaapproblemen, de onzekerheid of je het wel goed aanpakt, enz. ... verhinderen je vaak om ten volle van je baby te genieten. Voel je hier zeker niet schuldig om. Ik denk dat de meeste moeders heel goed begrijpen wat je doormaakt. Als jij aan die hele ommekeer in je leven kunnen wennen hebt en als alles in de plooi valt met je baby, dan zal deze roze wolk zeker voorbij komen drijven. Veel liefs!

Sabsimplex raad ik ook aan... van infacol kreeg mijn dochter meer last en ook meer last van opboeren. En ik ken het dat je alles doet voor een blij kindje. Die krampjes zijn vreselijk maar de kunst is om rustig te blijven want dit gelukkig maar een fase en is eerder om dan je verwacht.  
Ook gedacht aan een draagdoek?  Dat heeft mijn kleine meid enorm geholpen en mij dus ook.  Misschien heeft jouw zoontje daar behoefte aan,  hij ligt ook graag op je buik ! Lekker die geborgenheid bij mama ;)

Mijn dochter heeft ook de eerste paar weken in het ziekenhuis gelegen en misschien zoekt hij daarom die geborgenheid bij jou.  Daar had mijn dochter veel baart bij.  Doe wat je gevoel je ingeeft. Je kunt je kind nu nog niet oververwennen dus lekker doen! Veel knuffelen en genieten van de kleine momenten en ik vind elke dag worden ze leuker en leuker ? en makkelijker
Geef jezelf ook de tijd om je kindje te leren kennen! 

Terug
Bovenaan