waar blijft mijn roze wolk??

Ik ben nu 15,5 wk zwanger na een miskraam. De miskraam kreeg ik na 5.5 wk. Ondanks dat ik nu veel verder ben en een goede echo heb gehad, kan ik niet echt genieten. Dat vind ik eigenlijk heel jammer.
Ik kan mezelf er ook niet toe zetten meubeltjes en dergelijke te kopen uit angst dat het toch nog mis gaat.
Ik wil gewoon die roze wolk alsof ik nooit een mk heb gehad, bah!!!

hoi,
Ik heb in oktober 2006 ook een miskraam met 5,5 week gehad.
ik weet dat ik bij mijn volgende zwangerschap pas kon genieten toen ik mijn kindje gevoeld had. Daarvoor was ik toch nog telkens bang om bloed te zien als ik naar de wc ging . Toen werd ik zekerder. Gelukkig voelde ik hem al met precies 17 weken.
Helaas heb ik met 23,5 week toch nog afscheid van hem moeten nemen,

Ik kan me dus goed voorstellen dat het nog moeilijk is om te genieten. Ik kan alleen maar zeggen probeer het wel.

groet,
Patricia mama van Bas*

Hoi Petra,

Jammer hè, dat je die roze wolk kwijt bent. Het is zo zonde van je zwangerschap.
Ik kan  me goed voorstellen hoe je je voelt. Ik weet na drie miskramen binnen  een jaar (5,  15  en  8 weken) nu net dat ik opnieuw zwanger ben. Bij de laatste miskraam  waren we al bijna lakoniek ('Ach ja, dat zal wel weer...') en nu heeft de aanstaande papa  nog niet eens gevraagd of ik al getest heb. Hij wil héél graag een kindje, maar gelooft er al bijna niet meer in.
Het zal voor ons dus nog wel heel lang duren voor we er echt in durven te geloven. En of die roze wolk ooit nog komt? Ik hoop dat het na een week of 16 beter gaat.

Sterkte!
Betje.

oei,

zo herkenbaar. Ik heb vandaag getest en ja hoor, zwanger. Pas na 6 dagen over tijd dacht ik laat ik dan toch maar eens testen, want ik moet vrijdag naar de gyn en dan is het wel handig om te weten dat je zwanger bent.
Ik heb nu 3 miskramen gehad, 6,5 wk 9wk en 4,5wk. allemaal binnen een jaar. Nu dus 5 wk. Ik ben gewoon niet blij. Ik had het liever niet geweten, maar ja het lichaam verteld je ondanks de grote negeeractie van mij dat ik toch echt wel zwanger was.
Mijn man was nog wel blij, alhoewel stukken minder dan bij de eerste zwangerschap. Hij probeert me wat op te beuren, maar ik heb nu al na iedere toiletbezoek poeh geen bloed. Ik kan niet wachten tot in ieder geval de eerste 12 weken voorbij zijn.

De roze wolk denk ik niet dat dat ooit nog komt. Ik hoop iedere dag toch weer een beetje blij te zijn dat ik zwanger ben.

succes en ik hoop voor jullie dat de weken voorbij vliegen

Kitty

Wat herkenbaar allemaal zeg! Ik had de "mazzel" dat mijn drie miskramen ver uit elkaar zaten, ik was elke keer zo blij dat ik toch gewoon zwanger kon worden (er zat steeds een maand of acht tussen). Maar inderdaad, ook bang. Mijn miskramen waren allemaal erg vroeg, ik ben nu met dik 15 weken al 7 weken verder dan ik ooit geweest ben, dat scheelt ook denk ik. Maar ik ben ook nog steeds bang voor bloed. Heb gelukkig helemaal geen bloedverlies en voel me echt knetterzwanger (nog steeds misselijk ook, helaas en ergens: gelukkig). En geen buikkrampen, als ik iets voel wat daar in de buurt komt ben ik meteen bang! Ik weet wel dat het niet uitmaakt, maar ik let extra goed op mezelf, doet mijn buik moeilijk dan lig ik meteen in bed. Dan kan ik uitrusten en voelen of het echt niet krampt. En toch, ondanks die donkere randjes heb ik wel een beetje een roze wolk hoor! Maar ik heb ook nog geen kamertje af ofzo, het enige dat ik gekocht heb is wat zwangerschapskleding en een paar grotere BH's. En een boekje voor de aanstaande vader. Die is superbezorgd, wrijf ik over mij buik omdat mijn darmen tekeer gaan schrikt 'ie gelijk en als ik zeg dat ik me niet lekker voel moet ik meteen zeggen dat het met het kindje goed gaat, anders is 'ie bang dat het niet goed zit. Dat ik een paar weken terug met mijn fiets tegen een andere fietser aangereden ben en daardoor gevallen ben hielp ook al niet : )

Ik weet het niet, ik hoop dat jullie wolkjes ook een beetje komen. Wij worden in ieder geval niet zo hysterisch zwanger als sommige andere dames, volgens mij zijn we daardoor leuker voor onze omgeving. (Weet niet of jullie dat ook hebben: ik vertel wel dat ik misselijk ben, maar altijd in één zin met dat ik zo blij ben en dat het erbij hoort. Alsof ik er geen last van mag hebben ofzo.)

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Hoi Petra.

Ik weet sinds maandag dat ik zwanger ben maar het is heel erg moeilijk na 4 miskramen om te stralen van geluk. Ook ik voel me daar een beetje schuldig over omdat dit iets is wat we heel graag willen maar toch......

Liefs Petra

Hey meiden,

Ik heb in juli  vorig jaar een mk gehad met 10 weken.. In oktober was ik weer zwanger, maar het heeft heel lang geduurd voordat ik kon gaan genieten en mezelf echt durfde te laten gaan met het kopen van spullen.. Ik stond er een stuk minder enthousiast in als de eerste keer.. Toen ben ik gelijk gaan shoppen en hadden we zelfs in een bui van impulsiviteit de babykamer al gekocht..
Nu ben ik vandaag 28 weken en 5 dagen en het gaat goed.. Sinds 22 weken kan ik ons manneke voelen en dat gaat goed.. Hij is levensvatbaar als er nu iets zou gebeuren en dat scheelt ook een berg! Maar t blijft eng.. Bij alles wat je voelt of wat je niet voelt denk je OHOH!! dat blijft..
Een zwangerschap na een mk blijft spannend en het onbezorgde van een eerste zwangerschap is er af... jammer.. maar helaas!

Heel veel sterkte met het verwerken van de verliezen en het accepteren van t nieuwe leven! Ik hoop dat ook jullie snel weer gezond zwanger zijn en dat het klein wondertje bij jullie mag blijven!

Veel liefs Debby

Hoi ik ben nu op 2 dagen na nog net geen 20 weken,
ben zo benieuwd wat het is een jongen of een meisje.
Ik ben eerder zwanger geweest, ik denk hier nog veel
aan, haast iedere dag wel eventjes. mijn ouders en vriend
en zijn ouders zijn de enige die dat weten. verder niemand.
ik wil dat graag zo ook houden, nu ik deze zwangerschap
helemaal mee maak en al die kwaaltjes vergelijk met de
andere keer, word ik er vaak down van toen was ik 17,5 weken
ver en nu bijna 20 weken. ik mis me eerste kindje nog
iedere dag ik heb veel gehuild en geschreven,
ze zeiden dat schrijven helpen zal en erover
praten. maar weet je daar mee krijg je je kindje
niet mee terug, en of het nou op lucht, nee, ik vind
van niet. ik vond het vreselijk toen me bazin zei, zo nu
kun je er weer met 1000% tegen aan. als of het nix
was wat ik mee gemaakt had. maar goed als er iemand
is die er over wilt praten prive, ik heb msn, dit is hem

; lisette_van_engelen@hotmail.com

ik ben overigends nog steeds met dezelfde
vriend we hebben bijna 2 jaar, wat hij me ook gezegd of ge
-flikt heb ik blijf van hem houden. stom soms denk ik
dan als we weer eens een akkefietje hebben gehad.
wat nooit lang duurt, ik kan gwn nooit lang boos op hem
of wie dan ook zijn.

Terug
Bovenaan