Waar geef je begin zwangerschap geld aan uit?

Hallo allemaal,

Zit nu in week 7 van de zwangerschap. En jemig wat er allemaal wel niet op je afkomt...!!!
Zo heb ik net een spaarplan gemaakt tot de bevalling.. maar moet ook aan mezelf denken(?)
Hoe werkt dit...kleding shoppen is niet handig als je er toch binnen een maand uitgroeid.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Wat besteedt jij uit aan jezelf tijdens de zwangerschap?
Wat is handig en fijn??
Ik ben heel benieuwd.

Groetjes van een voorzichtige mama
 
Ik denk dat dat ook verschilt per gezin/huishouden, zijn er 2 verdieners of ben je alleenstaand.. dat maakt al dat je misschien meer of minder uit kunt geven.
een zwangerschap is niet niks en denk dat je best wat geld uit mag geven om t jezelf comfortabel te maken (denk aan positiekleding en een speciaal kussen om te slapen). Wat je aan je baby uitgeeft is denk ik ook voor iedereen verschillend. 
Dat je al een plan hebt gemaakt is slim(hebben wij nog niet aan gedacht haha) wij zijn met 2 die redelijk verdienen en sparen ook aardig voor de baby.. maar wij kopen ook niet alles in een keer want dat is voor ons ook teveel.
 
veel tips kan ik je niet geven maar denk dat dat per gezin ook echt verschillend is wat je kan en wil uitgeven 
 
Een paar zwangerschapsbroeken zijn fijn. Kan je van begin tot eind eind door de band die met je buik mee groeit. Als je verder paar simpele shirts hebt die wat langer zijn kan je die gewoon heel de zwanger schap wel aan. Ik heb zelf 3 zwangerschaps broeken gekocht. Verder veel gecombineerd met mijn normale kleding. Blouse en vesten open erop met shirt eronder waar wat rek in zit. Bv hema. Verder had ik jurkjes waar elastine in zat dus die ik tijdens zwangerschap ook gewoon nog aan kon. Ik heb een lang vest erbij gekocht wat ik dan met heel veel jurkjes kan combineren zodat de achterkant niet te strak zit. En in uitverkoop kan je ook goed zwangerschap kleding kopen. H&M is niet mega duur en fijne broeken daar. 
Je kan zo gek en duur maken als je wil. 
Succes☺️
 
Dankjewel voor beide reacties!
Ik ben de enige met inkomen..vooral daarom ook de noodzaak zoveel mogelijk te sparen.. 
Haha verder gewend om maandelijks flink aan klefding, makeup, schoenen en tassen uit te geven. Vandaar ff opnieuw denken..moet nu wel echt functi0neel zijn..anders beter naar babypotje.
De zwangerschap was een verrassing! Maar zijn er blij mee.
Het is nu tijd om volwassen te worden.
Een goed kussen is een zeer goede tip... meer tips zijn welkom!
 
 
Ik heb veel gecombineerd en in de opruiming gekocht. Die kleding Kun je nl ook nog net na je bevalling aan. Ik vond direct na mijn bevalling mijn oude kleren echt niet fijn zitten, veel te strak etc.
verder zijn een paar fijne ruime pyjama’s ook geen overbodige luxe. Ik heb van kruitvat enkele gekocht met knoopjes voren er op zodat ik met kolven maar steeds 2 knoopjes hoefde open te maken ipv hele shirt uit te trekken. 
Mbt babyspullen moet je afwegen waar je geld aan wilt en kunt uitgeven. Ik vond een magnetronsterilisator helemaal super maar ik heb genoeg vriendinnen die daar geen geld aan willen uitgeven en de flessen en spenen uitkoken.
ik zou wel een goede degelijke kinderwagen nemen en daar ook een proefrit mee gaan maken. 
 
 
Hoi hoi,
 
idd drie fijne broeken en een leuke blazer kan je met verschillende bassic shirts combineren. 
Ik hield alle babywinkels in de geen en inschrijven voor nieuwsbrieven om ze alle aanbiedingen te kopen scheelt een hoop geld.  Bij babydump heb je tot aan een maand de laagste prijs garantie regelmatig keek ik op internet soms was het ergens anders nog goedkoper, gemaild en geld terug gekregen.
 Succes met je zwangerschap 
 
Terug
Bovenaan