Waar halen jullie de tijd vandaan?

Ik kom de laatste tijd bijna nergens aan toe. Zelfs mijn forumverslaving moet eraan geloven. Jeske slaapt eigenlijk bijna niet meer overdag dus ik heb gewoon mijn handen niet meer vrij. Ik krijg echt last van afkickverschijnselen. Ik begin  nu tegen  mezelf te raaskallen in plaats van tegen jullie haha.

Eigenlijk mag ik niet klagen want terwijl ze overdag niet meer slaapt slaapt ze verder eigenlijk van 19:00 tot 8:00. Uiteraard met een voeding tussendoor maar toch..... Tja en 's avond wil manlief me graag zien dus dan heb ik ook niet zoveel tijd. Nou ja ik mag natuurlijk allang blij zijn dat hij me nog graag wil zien hihi. Dusssss.......ik mag niet klagen maar mis jullie wel een beetje.

Hee Juf!

Daantje slaapt ook minder overdag. Na de voeding is ze langer wakker, maar ik leg haar nog wel steevast na 2/2,5 uur na de voeding te slapen. Hoe merkte je dat Jeske minder wilde slapen? Huilde ze dan? Ik begin te denken dat ik Daantje misschien ook 'op' moet houden, dat ze dan beter doorslaapt. Ik ben echt zo'n moeder die zich alles afvraagt, maar ik voel het ook niet echt aan moet ik zeggen (ahum, weinig 'intuitie' hier dus...). Maar Daantje slaapt dus wel als ik haar in bed leg overdag.

En wat doe je overdag met haar? In de box? Wipstoeltje? of op je arm knuffelen en spelen (lijkt me zo vermoeiend als je dat de hele dag moet doen). Ik houd nog steeds Ria Blom aan: spelen en knuffelen en dan in de box tot ze moe is. Ik merk wel dat als ze in de box ligt en het zat is (zoooo veel kan ze nou ook nog niet in dr uppie), en ik ga haar vermaken dat ze het dan nog wel prima vindt! Dus misschien wordt ze te 'oud' voor Ria en wil ze gewoon ACTIE!!..hihi. Daantje is nu 10 weken.

Tot nu toe heb ik dus nog wel even tijd voor het forum...hihi... voor zolang het duurt...

hier nog zo een hoor. Noah vind ook dat ie al heeeeeel erg groot is en dus overdag niet meer hoeft te slapen. Na het drinken dus knuffelen en spelen, dan wordt hij toch wel moe, maar langer dan een uurtje slapen doet hij niet. Gister heeft hij tussen 7 en 18.00 uur misschien twee uurtjes geslapen. Ik mag ook niet klagen want hij ligt van half zeven tot zes wel heerlijk te knorren (met uiteraard nog een voeding om half elf). Nu ligt hij dus ook wee net een uurtje op bed,maar ik hoor hem al weer mekkeren. Ik laathem toch nog ff liggen, want hij was vanochtend vroeg wakker en heeft daarna niet meer geslapen. Hij moet dus volgens mij wel moe zijn.

Over het algemeen vermaakt noah zich wel als hij wakker is, maar na een uurtje wordt hij toch wel wat jengelig, maar slapen wil hij dan niet. Dan maar lekker met hem naar buiten als het weer het toelaat of hem toch maar op bed leggen (soms doet ie dan toch nog ff een tukkie van een half uurtje.) Maar lastig is het wel kom aan zo weinig dingen toe al ben ik gelukkig niet zo'n poets-typje. Maar.....gelukkig heb ik mijn avonden en nachten weer terug en daar valt ook wat voor te zeggen. Op en gegeven moment komen ze wel weer in een beter ritme en slapen ze tussen de middag zo een paar uur (zeker als ze wat actiever beginnen te worden)

Mirjam

haha. Nou ik heb ook niet zoveel intuitie hoor. Maar Jeske gaat dan, als ik haar in bed leg, liggen spelen. Dat vindt ze een tijdje leuk, tot het gaat vervelen ( Logisch want zoveel is er niet te beleven in een wieg ), dan gaat ze huilen. Als ze slaapt overdag wordt ze ook altijd na een half uurtje alweer wakker. Als ik dan bij haar ga kijken is ze gewoon klaarwakker en lacht me toe als ik boven de wieg hang.

Ik heb haar vaak in de box. Daar kan ze zichzelf soms wel een uur vermaken. Ik moet dan wel af en toe mijn gezicht laten zien en even een ander speeltje in de box hangen. Ik heb haar ook vaak in de wipstoel terwijl ik bijvoorbeeld de was ofzo doe. Ik moet dan alleen niet stil gaan zitten. Dan gaat ze na een tijdje, uit verveling, huilen. Ook ga ik elke dag wel de deur met haar uit. Ik moet zeggen dat ik me ook in dat Ria Blom gebeuren heb verdiept, maar ik ben er toch niet zo een fan van. Ik merk dat Jeske juist lekker veel uitdagingen  nodig heeft.  Ik wil haar ook een beetje flexibel maken, zodat ik tenminste nog eens wat met haar kan ondernemen. De eerste weken vond ik die methode wel bruikbaar maar nu kan Jeske veel meer hebben.

die ria blom....ik weet het niet hoor. Het moet ook wel binnen je gezin passen denk ik. En tja.....wij zijn hier thuis niet zo gestructureerd dus hoop ik maar dat noah dat ook niet nodig heeft. Tot nu toe heb ik niet het idee dat ie heel veel rust en regelmaat nodig heeft. Inderdaad uitdagingen en actie dat is wat ie wil....enne eten natuurlijk. Heel veel eten!!

Mirjam

hihi! ja, naarmate ze ouder worden is Ria niet meer zo 'the man'..hihi. Alhoewel het wel goed werkt voor ons, tot nu toe. Bij een eerste kindje en mama met verlof valt die regelmaat redelijk te handhaven.

Daantje ligt nu op bed en het is stil. Ze krijgt om half 3, 3 uur eten en tot die tijd laat ik haar lekker liggen! Streng hè?? hihi... Ik ben op zich dus erg tevreden met rust en regelmaat, maar vind wel dat ze niet langer hoeft te slapen dan ze nodig heeft. Dus lekker wakker houden dat kind! En dat vind mama helemaal niet erg! Lekker ding is het!

Nog even een fotootje van daantje met zonnebril (vindt ze maar nikst trouwens), maar de zon prikt zo in dr ogen! We hebben nu een petje aangeschaft, maar de zonnebril ziet er wel cool uit!

Terug
Bovenaan