Waar hebben jullie meer zin in en wat lust je juist niet meer?

Een beetje lange vraag, maar zijn er etenswaren of drinken die je totaal niet meer lust of die je nu juist meer wilt eten/drinken?

Voorheen lustte ik graag een glaasje cola. Ook tijdens de zwangerschap van Dean. Maar nu lust ik het absoluut niet meer en vind ik het veel te zoet en met veel te veel suiker. Champignonsoep hoef ik sinds de zwangerschap van Dean ook niet meer, terwijl ik dat vroeger juist heel graag lustte.

En net zoals bij Dean ben ik nu weer verslaafd aan melk en aan tomaten. Mmmm, heerlijk, een boterham met kaas en tomaat en een glaasje melk. Daar mag je me wel voor wakker maken!

En jullie?

Groetjes,
Nelly.

Hey, Leuke vraag!!
Nou ja nu moet ik ook wel eerlijk antwoorden he!
voor deze zwangerschap dronk ik ook graag cola, nu voel ik me schuldig als ik er een glaasje van neem.
Ik neem alleen cola als ik ergens op visite ben of op een verjaardag en dan hooguit 2 glaasjes.
Ik heb niet specifiek iets waar ik stapelgek op ben nu maar ik heb wel vreetbuien. eigenlijk vooral de ongezonde dingen krijg ik dan trek in.
chips, koekjes, vette hap. nu heb ik mezelf redelijk onder controle en neem vaak komkommer, tomaat, wortel.
Bij mijn 1e zwangerschap was ik verslaafd aan kaas. dit lust ik nu ook wel een keer maar gelukkig niet zo erg.
Bij mijn 2e zwangerschap had ik niet zoveel last van eetbuien.
en tja nu heb ik dat dus wel heel erg! ik kan ook ontzettend veel warm eten op..
ik moet maandag weer naar de verloskundige toe en ben benieuwd naar de weegschaal...

o ja en waar ik nu helemaal geen trek in heb is macaroni.. als ik dat eet ben ik meteen vol en word ik misselijk!!
Liefs Jenny

IJS!!!!!!!!!
Kan er van blijven eten. En de broodmaaltijd vind ik ook wel heel erg lekker, vooral witbrood. Van de warme maaltijd vind ik een heleboel dingen die ik normaal lekker vond niet meer te eten.
Wel balen dat ik steeds trek heb in ongezonde dingen!

Groetjes

Hoi,
Ik heb vooral veel zin in 'lekkere' hapjes zoals pasta met kaassaus, patat, hamburgers enzovoort. Ik neem het zo nu en dan maar probeer mezelf wel in te houden. Dit had ik de vorige keer veel minder sterk.
Waar ik mijn vorige zwangerschap aan verslaafd was, was MELK. Vooral VOLLE MELK.
Nu heb ik het iets minder maar je mag me nog steeds wakker maken voor een lekker glas koude melk. Maar een chocomelletje gaat er nu ook goed in ;-)
Waar ik minder zin in heb is vlees en koffie. Vind koffie nu even niet zo lekker en eigenlijk is dat maar goed. Cafeine is niet zo best voor het kindje.
Een colaatje vind ik nog steeds lekker maar neem ik maar heel zelden, ook vanwege de cafeine.
Van vlees en de jus waarin het ligt word ik een beetje misselijk. Dus dat neem ik in geringe mate. Daarentegen neem ik genoeg vleeswaren op brood, dus ik krijg er genoeg van binnen.
Brood met kruidenboter is ook een favorietje momenteel. En daar denk ik zonder zwanger lijf eigenlijk nooit aan...
Liefs, Billie
14w4d

Ik ga momenteel vooral voor de gekruide dingen. Van de gemakkelijke wereldgerechten die we, vanwege korte tijd om te koken omdat we pas kwar over 6 vaak thuis zijn uit het werk, vind ik vooral de beef chimichurri erg lekker, gisteren de durum gehad en die beviel ook erg goed, (de geur vond ik ook erg lekker). Verder broodjes kebab, friet (lekker zout-gelukkig is mijn bloeddruk nogal aan de lage kant :)
En melk... heerlijk. Koud, warm, anijs, choco, maakt niet uit. Als ik 's nachts weer eens wakker ben en niet meer kan slapen nadat ik voor de zoveelste keer naar de wc ben gelopen, maak ik weer even een beker warme melk. Lekker om weer op te kunnen slapen.
En 's ochtends krijg ik niets anders naar binnen dan een crackertje met appelstroop en een beker melk.

Wat ik absoluut niet lust nu, zijn de dingen die ik normaal al niet lekker vond, maar dan nu nog veel sterker: tomaat, champignon. En verder vind ik pasta en nasi niet zo lekker.
En van de lucht van koffie ga ik echt bijna over mijn nek, dus ik mijd de koffiepauzes momenteel een beetje :-( Overigens ga ik ook helemaal over m'n nek van vleesluchten (behalve als de kruiden er ver overheen ruiken, dan gaat het goed :). En sigarettenrook, daar ga ik echt spontaan van kotsen momenteel. Heel handig als je, zoals ik, alles met openbaar vervoer doet en dan op de stations in de rooklucht staat... (omdat geen hond zich houdt aan de regel dat je enkel binnen 3 meter van de rookpalen mag roken. GRRRR

Bij mijn eerste zwangerschap had ik met name zin in de mac donalds, ijs en de chocolademilkshake. Bij de tweede had ik daar helemaal niet zoveel last van. En nu kan ik zo uit het niks in eens zin hebben in kroketten, bitterballen of gewoon iets anders om te snaaien. Ik geef er maar niet teveel aan toe behalve als ik echt zi heb in mijn nieuwe verslaving: KOMKOMMER.

Ik moet wel zeggen dat ik af en toe een boterham extra pak omdat ik gewoon echt trek heb.

Claudia.

Ben ineens dol op ketjap, kappertjes, spaanse peper, mosterd, knoflook.... Moet een pittig kindje worden! En op sandwich spread (het liefst naturel, zal wel door de augurkjes komen!), van die flauwe nib-it chips, en yoghurtdrank. En fruit, ik was alitijd al dol op mango's maar nu helemaal. Dadels zijn ook leuk: die kan ik zelfs hebben als ik misselijk ben. Oja en ik ben helemaal dol op groene thee met citroen. Zwarte thee verdraag ik niet zo goed.

Niet meer zo lekker: chocola, pinda's, naturel chips. Sommige dingen smaken ineens zo gek! Ik wordt misselijk van de geur van kokende rijst en aardappels, en van die van zonnebloemolie, en soep stinkt ook. (behalve pittige soep, met mosterd ofzo.)

In de praktijk eet ik de gewone maaltijden, en daarnaast bergen soepstengels, rijstwafels, creamcrackers, evergreens, allemaal om niet te misselijk te worden! Het hele huis ligt vol kruimels, inclusief ons bed, en in elke jaszak of tas zitten pakjes.

Leuk hè, er gaat een wereld voor je open!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

pinda kaas!!!!!

jasses dat lust ik echt niet.
maar nu eet ik het overal op, op brood op beschuit. heerlijk.

hahahahah

dat had ik bij de eerste zwangerschap ook.

al snap ik naar een broodje filet american. maar helaas daar moet ik nu nog zoooooooooo lang op wachten hahahahhah. maar goed dat is het wel waard.

voor de rest heb ik geen gekke dingen.

oh ja, ik kan geen chocolade meer eten daar krijg ik ontzettende hoofdpijn van. nou dat heb ik echt nog noooit gehad.

gr martina

trouwnes leuk om te horen dat iedereen dat ook heeft .

Terug
Bovenaan