Waar ik me boos over kan maken...

Ja ik kan me moeilijk voorstellen dat mijn directe schoonfamilie of familie Jeske nog niet zou hebben vastgehouden. Ik kan me ook voorstellen dat het voor jou niet leuk is.
Aan de andere kan erger ik me ook weleens aan mijn schoonfamilie. Mijn schoonmoeder heeft Jeske weleens gewoon uit mijn handen getrokken. Voordat ik doorhad wat er gebeurde was ik haar al kwijt . Ook niet normaal toch. Toen ben ik enorm boos om geworden.
Ik heb een schoonzus met 2 kinderen van 7 en 11. Die vinden het de normaalste zaak van de wereld om rond te sjouwen met de andere baby's in de familie ( we hebben er nog 2 in de familie ). Ik hou daar absoluut niet van omdat het voor die babys helemaal niet prettig is. Dat begrijpen ze dan weer niet.

Vroeger wilde ik niet echt nodig baby's vasthouden, dit vond ik pas leuk toen mijn eigen meisje werd geboren. Mijn beiden broers en mijn vader zijn er nog niet happig op, om haar te knuffelen. Ze vinden haar nog 'te breekbaar', zeg maar. Ik zelf heb me dus nooit bedacht dat ik iemands babytje zou vast willen houden. Zelf bood ik het (nou ik er over na denk) ook niet aan, bij visite. Ik had zo iets van: ze is van ons, en niet een pupje die maar geaaid mag worden (zelfs dat stond ik niet toe, toen mijn honden nog jong waren).
Dus eigenlijk snap ik het wel een beetje van een moeder, die haar kindjes voor haar zelf houd. Ach ja, misschien bescherm ik ook wel te veel..
Maar op een feestje blijft ze gewoon lekker bij papa of mama, tenzij ze er zelf vandoor gaat.. op avontuur, ha ha!

Ik moet er niet aan denken dat mijn schoonzus mij zou weigeren... jeeeeeee, ik denk dat ik er wat van zou zeggen.
Gelukkig doen ze dat ook niet, en ik zelf ben er ook niet moeilijk in...
Zolang madame het naar haar zin heeft, vind ik het al gauw best.
Ook trekt ze (zelf) naar volledige vreemden, tot een bepaalde hoogte ga ik er in mee.
Ik zelf was als kind zijnde erg schuw, en hoefde ze me maar aan te kijken en ik begon te janken. Dát wil ik dus niet.....

Groetjes Debby

Misschien kan je je schoonzus eens voorzichtig vragen of je de kleine beet mag houden en als ze nee zegt vragen  wat haar bezwaren zijn? Lijkt me juist heerlijk dat je als schoonzussen zijnde kleine kinderen hebt en ook allebei 'ervaring' hebt met kids zeg maar en je je kleintjes eens kan uitwisselen, bv logeerpartijtjes. Lijkt me dan wel erg prettig dat ze jou dan ook van jongs af aan van dichtbij meegemaakt hebben.

Als baby zijnde heeft  Eline bij de naaste familie  en goede  vrienden in de armen gelegen, als ze wakker was tenminste.  We  vinden het prettig  dat  er meerdere mensen zijn  die haar een beetje kennen zeg maar en  waar ze vertrouwen in heeft. Mocht er iets zijn, dan kan ze naar meerdere oppas-/logeeradressen.  

Eline is momenteel wat moeilijker hierin,ze heeft het er niet zo op staan dat mensen die ze niet zo vaak ziet, haar oppakken. Ze zet het gelijk op een brullen; papa en mama zijn dan haar veilige plekje.  Mevrouw kijkt graag eerst de kat uit de boom, als ze iemand ziet zitten, gaat  ze wel tegen hem/haar kletsen en is het ijs dus gebroken en wil ze ook wel bij  diegene op schoot zitten of samen spelen.  Wel moeten papa en mama eerst in de buurt blijven, ha,ha !!

Bedankt voor al jullie reacties! Fijn dat er meiden zijn die zich het een beetje kunnen voorstellen! Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje te trots om het te vragen Blondie... Mijn vriend heeft dat wel een paar keer gedaan en de ene keer mocht het dan wel even en de andere keer niet omdat... tsja... waarom eigenlijk? Joran is ook weleens niet lekker of wat moe, logisch dat hij dan lekker bij zijn vader of moeder zit...! Of als wij hem wat minder gezien hebben door werken en zo dan houden we hem lekker bij ons! Maar zij zit al de hele dag thuis met de kids... Ach het is 1 van de vele ergenissen (bij haar), gelukkig ben ik trouwens niet de enige in de familie die ermee zit. Ik dacht altijd, als ik zelf een kindje heb dan kan ik het me vast wel voorstellen... maar nee dus... Ik vind het prachtig om te zien hoe Joran contact zoekt met zijn oom als hij even langskomt! Laatst kroop hij met een speeltje naar hem toe om die te geven! Geweldig toch! Mijn schoonzusje laat dit helemaal niet toe, pakt haar kind gelijk op als die contact zoekt/krijgt... (of ze zegt heel hard: ga jij lekker even bij opa zitten?? Wil je nog een koekje? hup weg kind bij opa...) Ze heeft liever een meisje van 16 die komt oppassen dan een van ons...
Nou ja.... Misschien vraag ik haar nog weleens naar haar beweegredenen....
Xus, Susan

Terug
Bovenaan