Waar is die roze wolk?

Hoi,

Toen ik bevallen ben van mijn eerste kindje dacht ik ook hey waar is die mooie roze wolk waar iedereen het altijd over heeft. Ik wilde ook graag borstvoeding geven, maar dat ging niet heel erg lekker. Ik had weinig melk, mijn borsten waren ontstoken en ik was doodop. Ik heb toen besloten om over te gaan op flesvoeding. En dat is (voor mij) een super goede keuze geweest. Ik had meer rust omdat ik niet de hele tijd hoefde te kolven, mijn humeur veranderde en daardoor kon ik echt genieten van mijn mannetje.

Succes!

Hoi Wendy,

Dit is heel normaal hoor. Je hele leven staat op z'n kop. Je slaapt slecht doordat je er veel uit moet. Je kind heeft huiltjes wat je niet begrijpt, zelf heb je net een zware bevalling achter de rug, en dan wil de borstvoeding ook nog niet lukken..... Heel herkenbaar. Maak je alsjeblieft niet te druk, het is ook heel zwaar. De roze wolk komt echt nog wel maar bij mij en ik denk bij vele moeder pas wat later.
Mijn dochtertje is nu 2.5 en heeft de eerste 6 maanden weinig tot niet geslapen s'nachts waardoor wij er als zombie's bij liepen. Niemand wist wat het was en uiteindelijk zijn we naar de ostheopaat gegaan. Bleek ze last van haar nekje te hebben. 3 sessies en ze sliep door. Ook de borstvoeding liep voor geen meter. Uiteindelijk overgegaan op flesvoeding en dat gaf ons al een stuk meer rust. De roze wolk kwam bij ons dus pas met 6 maanden. Succes en het komt allemaal goed.
Groeten,
Thamar

Hoi,
Ten eerste: allemaal bedankt voor jullie reacties. ik ben donderdag bij de huisarts geweest en ik moest bloed laten prikken om te kijken of er ergens een tekort aan is en of mijn schildklier goed werkt. Hier krijg ik halverwege volgende week de uitslag van. Verder adviseerde hij om te praten met een maatschappelijk werker. Ik heb namelijk ook nog eens het probleem dat we een eigen zaak hebben, waardoor mijn man 6 dagen in de week werkt en ik dus veel alleen ben. We wonen nog niet zo lang in dit dorp, dus ik ken nog niet zo veel mensen hier en hierdoor raak ik een beetje in een sociaal isolement. Ik moet dus weer wat meer dingen buiten de deur gaan doen en inderdaad meer tijd voor mezelf nemen. Alleen vraag ik me af wat tijd voor mezelf is. Wat vind ik nu écht leuk om te doen? Ik denk dat ik in ieder geval binnenkort weer ga zwemmen, want dat is heerlijk ontspannend. Verder ga ik as dinsdag voor het eerst weer aan het werk en gaat Thijs naar de oppas. Dit is alleen 's ochtends en ik zal nog niet te veel doen op het werk, want uiteindelijk ben ik dan pas 6 weken terug bevallen. Maar ik ben er dan wel even tussen uit. Verder zijn we gisteren op het consultatiebureau geweest en nu blijkt zijn ene beentje langer dan het andere. Nu moeten we in het ziekenhuis foto's laten maken om te kijken of er iets met zijn heupjes is. Als dat zo is, is er nog makkelijk iets aan te doen, maar toch, ik kan die stress er nu even niet bij hebben. En het kan ook gewoon met de spieren te maken hebben en dan trekt het vanzelf bij. Verder was alles trouwens wel goed. Hij is in 5 weken tijd 1700 gram en 6 cm gegroeid. Verder lukt het me nu om 4 keer op een dag te kolven ipv 7 a 8 keer. Dit geeft al meer rust. Misschien lukt het zelfs om maar 3 keer te kolven. Goed, het is weer een heel verhaal geworden.
Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan