Waar is iedereen?

Hoi hoi ik ben al een hele tijd niet geweest, t was hier gewoon een zooitje
Maar het gaat nu weer een beetje goed en dus even kijken
Mijn zoontje Jesse is nu bijna 2, 24 april, en vlak daarna mag hij ook naar de peuterspeelzaal
Ik vind dat best heel spannend, misschien nog wel meer dan hijzelf
Ik heb mijn andere drie kids ook naar de peuterspeelzaal gehad, maar das al zolang geleden, zij zijn al 8,5 (tweeling)en 11 jaar.
Wel weer heel wat anders nu hoor, tis weer echt een mijlpaal
Hebben jullie je kleintjes al op de peuterspeelzaal zitten? En hoe gaat dat?

Groetjes Xennah

Hoi Xennah,

onze zoon word 1 april alweer 2 jaar. Bijna dus.  
Met 2 1/2 gaan ze hier pas naar de peuterspeelzaal. We moeten nog even geduld hebben. Ik denk namelijk dat hij het wel heel leuk gaat vinden, het is jammer dat hij dus nog een half jaartje moet wachten.
Hij gaat dan 2 ochtendjes en vanaf 3 jaar mogen ze 3 dagdelen. Omdat hij 's middags nog slaapt heb ik hem opgegeven voor de ochtend. Ik weet niet of hij tegen die tijd nog 's middags slaapt, maar voor het geval dat heb ik het maar zo aangevraagd.
Hoeveel dagdelen mogen bij jullie de kids naar de peuterspeelzaal?

Liefs,

Hoi first mum

Hier (Enschede) mogen kinderen vanaf 2 jaar naar de psz en dan 2 dagdelen per week
Wanneer ze 3 zijn blijft dat gewoon zo, alleen als je in een speciale groep komt kunnen het er 4 worden.
Dat is een groep voor kinderen die achter lopen in hun taalontwikkeling (vto heet dat geloof ik)
Jesse gaat vanaf 6 mei op de maandag en de woensdagochtenden naar de psz
Ik denk dat hij het wel heel leuk gaat vinden, hij is al een keer wezen kijken daar en dat ging heel goed
Hij vind kindjes heel leuk
Thuis heeft hij alleen drie oudere kinderen ( broer van 8.5, zus van 8,5 en zus van 11)
Die zijn natuurlijk overdag naar school en ook daarna hebben ze niet altijd tijd voor hem
Gelukkig kan hij zich goed zelf vermaken en ga ik ook veel met hem naar vrienden die kids hebben in dezelfde leeftijd, maar toch denk ik dat een psz heel goed voor hem is
Ook omdat hij nogal aanhankelijk is aan mij....komt hij misschien een beetje los
Wel raar dat de toelatings leeftijd toch nog verschilt door het land, maar ik vind 2 wel prima
Ik laat wel weten wat hij ervan vind

Groetjes Xennah

Hallo!

Zoeken jullie misschien een nieuw forum om te kletsen? Kom dan eens kijken op http://www.kletsmama.nl. Dit is een zeer actief forum waar je ervaringen kan uitwisselen en gewoon lekker kunt kletsen.
Het forum is ingedeeld per kwartaal zodat je kunt kletsen met moeders met kinderen die hetzelfde meemaken als jij. Heel veel moeders hebben vroeger ook hier geschreven maar zijn overgestapt naar kletsmama.nl

Groetjes, Judith

Terug
Bovenaan