Hoi mama's,
Zojuist schrok ik me hé-lé-máál wezenloos! Kay zet het ineens op een schreeuwen (ligt boven in bed) en hoor hem ontzettend hard huilen. Dit is iets wat totaal niet bij hem past dus ik ren als een idioot twee etages naar boven. Gooi die deur open en vlieg de kamer in. Staat meneertje voor het raam met het trekgordijn in zijn hand en wijst naar buiten en roept al lachend door zijn tranen heen:" Kijk mama!!! Luchtballonnen!!!! Kijk!! Daar én daar!!". Dan reikt hij zijn handjes naar mij omhoog en zegt al tranen wegvegend:" Mama even optillen alsjeblieft.. ik kan ze niet goed zien!!. Ik schiet in de lach van zijn glunderend snoetje dat helemaal blinkt van de zweet en tranen in combinatie met een brede lach.. wat een heerlijk ventje... Ik til hem op, maak het raam zelfs voor hem open en we kijken naar de luchtballonnen totdat ze achter de bomen zijn verdwenen... "Mooi hè mama.." hoor ik hem nog tegen me zeggen als hij zijn armen om mijn nek heen slaat en op mijn wang zoent. Ik leg hem terug op zijn bed en laat voor hem het trekgordijn een stukje open zodat hij vanaf zijn bed naar de wolken kan kijken,.. Zó kan hij voortaan de luchtballonnen áltijd goed zien..
Hier in Breda is een opstap plaats voor ballonvaarten en met grote regelmaat zie je er hier tientallen in de lucht. Een prachtig gezicht al die gekleurde balonnen in de blauwe lucht. Omdat het opstijgen en landen hier vlakbij is zijn ze dus érg dichtbij en groot. Kay is dan ook hélémaal gek van luchtballonnen en dat bleek vanavond wel weer. Hij slaapt op zolder en heeft een waanzinnig mooi uitzicht vanaf zijn kamer. Langs zijn verduisterende trekgordijntjes is wat ruimte en vanaf zijn bed had hij dus langs zo'n kiertje een luchtballon gezien. Uiteraard uit zijn bed gegaan en geprobeerd om het trekgordijn aan de kant te doen om de kleurenpracht te kunnen bekijken, maar helaas.. Meneertje was nog nét iets te klein om door het raam te kunnen kijken. Dus door zijn enthousiasme, blijheid en de frustratie dat hij ze niet goed kon zien werd het een mengelmoes van emoties... Erg vertederend om je kind zó blij te zien door enkel wat luchtballonnen die voorbij komen vliegen. Daar kan geen duur speelgoed tegenop!
Graag zou ik willen weten waar jullie kind of kindjes van in de ban zijn. Wat fascineerd ze eindeloos en wat maakt er veel indruk op ze..
Ik ben benieuwd!!
Liefs,
Esmé mv Kay en Gwen