Waar is je kind gek van??? (vertel me je verhaal..)

Hoi mama's,

Zojuist schrok ik me hé-lé-máál wezenloos! Kay zet het ineens op een schreeuwen (ligt boven in bed) en hoor hem ontzettend hard  huilen. Dit is iets wat totaal niet bij hem past dus ik ren als een idioot twee etages naar boven. Gooi die deur open en vlieg de kamer in. Staat meneertje voor het raam met  het  trekgordijn in zijn hand en wijst naar buiten en roept al lachend door zijn tranen heen:" Kijk mama!!! Luchtballonnen!!!! Kijk!! Daar én daar!!". Dan reikt hij zijn handjes naar mij omhoog en zegt al tranen wegvegend:" Mama even optillen alsjeblieft.. ik kan ze niet goed zien!!. Ik schiet in de lach van zijn glunderend snoetje dat helemaal blinkt van de zweet en tranen in combinatie met een brede lach.. wat een heerlijk ventje... Ik til hem op, maak het raam zelfs voor hem open en we kijken naar de luchtballonnen totdat ze achter de bomen zijn verdwenen... "Mooi hè mama.."  hoor ik hem nog tegen me zeggen als hij zijn armen om mijn nek heen slaat en op mijn wang zoent. Ik leg hem terug op zijn bed en laat voor hem het trekgordijn een stukje open zodat hij vanaf zijn bed naar de wolken kan kijken,.. Zó kan hij voortaan de luchtballonnen áltijd goed zien..

Hier in Breda is een opstap plaats voor ballonvaarten en met grote regelmaat zie je er hier tientallen in de lucht. Een prachtig gezicht al die gekleurde balonnen in de blauwe lucht. Omdat het opstijgen en landen hier vlakbij is zijn ze dus érg dichtbij en groot.  Kay is dan ook hélémaal gek van luchtballonnen en dat bleek vanavond wel weer. Hij slaapt op zolder en heeft een waanzinnig mooi uitzicht vanaf zijn kamer. Langs zijn verduisterende trekgordijntjes is wat ruimte en vanaf zijn bed had hij dus langs zo'n kiertje een luchtballon gezien. Uiteraard uit zijn bed gegaan en geprobeerd om het trekgordijn aan de kant te doen om de kleurenpracht te kunnen bekijken, maar helaas.. Meneertje was nog nét iets te klein om door het raam te kunnen kijken. Dus  door zijn enthousiasme, blijheid en de frustratie dat hij ze niet goed kon zien  werd het een mengelmoes van emoties... Erg vertederend om je kind zó blij te zien door enkel wat luchtballonnen die voorbij komen vliegen.  Daar kan geen duur speelgoed tegenop!

Graag zou ik willen weten waar jullie kind of kindjes van in de ban zijn. Wat fascineerd ze eindeloos en wat maakt er veel indruk op ze..

Ik ben benieuwd!!

Liefs,

Esmé mv Kay en Gwen

Leyla, mijn jongste, is helemaal gek van muziek, dan staat de wereld stil en begint zij te swingen met de nodige hand/armbewegingen

Rêve....superenthousiast over het leven. Tractoren, hijskranen die doen het ook altijd goed. De tv..... ook fijn. Toetje, ijsjes, snoepjes (jaja opvoedkundig verantwoord)..

Vandaag kwam ik de dames ophalen van het kdv en riepen ze in koor: mama mama mama..... dus gelukkig worden ze van mij ook nog enthousiast.

heerlijk, ze kleuren de somberste dag toch nog vrolijk.

liefs

Esther mama van Rêve en Leyla

Tsja, goed voorbeeld doet volgen hier.
Kian is helemaal waus van het podium! Ik heb een voorbeeld van 3 uur geleden. Leuk dat ik 'm meteen even kan delen.
Hij ging begin van de avond even mee omdat ik moest soundchecken.

Thuis had ie zich al voorbereid van 'hond' moest mee (zo'n rotding dat begint te zingen of tellen of abc-en als je in z'n hand/voet/oor/buik/neus whatever, knijpt) (Ilja, als je dit leest, plaats jouw foto nog 's van die hond, haha, ik moet al lachen als ik er weer aan denk) Maar goed, hond moest mee  want hond kan zingen. In de auto was ie zich aan het inzingen op "Hansje Pansje Kevertje" en "Diep, diep, diep als de zee". Hij vroeg steeds : "mamma, we gaan zingen hè? " En ik dan: "ja schat, we gaan zingen". En hij dan: "Kian ook zingen he mamma". "Ja lieffie, jij ook zingen". Maar ik dacht meer in de trant van Mamma soundchecken en Kian met hond in de wagen meebrullen.

Toen wilde ik het podium opstappen en hij keek me wanhopig aan. Zo'n blik met onbegrip, dikke natte ogen, een trillend onderlipje, en een ademhaling die z'n best doet een huilpartij te voorkomen. "Eerst Kian ook nog zingen....."

Toen begreep ik het, hij had zich de hele tijd ingebeeld dat hij op het podium mocht om te zingen.

Ik heb hem uit z'n wagen gehaald en we hebben samen op het podium met allebei een eigen microfoon (mibe-oon) "Hansje Pansje Kevertje" en "Diep, diep, diep als de zee" gezongen. Hij was eerst vastberaden te wachten met zingen tot de hele band op het podium stond, maar gelukkig kon ik 'm overhalen alvast te gaan zingen, want de rest van de band kwam pas een stuk later! Dat koppie van 'm! Stralende oogjes, vol trots de (lege) zaal inkijken. Dan smelt ik echt!

Liefs Nelleke

Hoi mamma's

Styefan is helemaal GEK van TATU's. Hij word er 's avonds wakker van en gaat er voor het raam naar kijken...
Als we toevallig in de auto zitten dat krijst ie echt heel hard dat de TATU eraan komt. Vaak heb ik hem dan nog niet eens gehoord....

Nog wel een vergelijbare annekdote (nou ja, in de zin van grappig zijn dan...)
Stefan had met de boodschappen een muntstuk van een cent gevonden. Die stopte hij in zijn jaszak om hem thuis in zijn spaarpot te doen. Zo gezegd zo gedaan....
' Avonds toen hij al in bed lag kwam hij compleet overstuur uit zijn bed met de spaarpot in zijn hand... Hij was boos want de spaarpot wilde zijn centje niet terug geven!!! hahaha
De lieverd!!!

Groetjes!
Margo

Hallo mama's,

hier worden de dames helemaal enthousiast van de boot..

De boot staat voor papa zijn werk (stuurman), voor het uitje naar opa en oma of iets anders wat we samen doen. Het is altijd magisch voor de kinderen. We drinken en eten wat, we doen spelletjes en tekenen wat af. En als we er af rijden (wij gaan altijd met de auto) dan gaan we naar iets bekends of juist onbekends. De betekenis van de boot voor de meisjes heeft veel waarde.

De boot heeft voor mij ook grote betekenis omdat ik toch nog altijd dat gevoel heb van dat, toen, 20-jarig meisje dat "vast" zat op dat eiland. Hoe mooi en geweldig het hier ook is, 3 of 4 dagen per jaar kan ik het wel vervloeken dat we hier wonen. We hopen dan ook dat we ooit in de gelegenheid zijn om met het gezin naar de wal te gaan. Voor vervolgopleidingen voor de kinderen en voor mijzelf een carrieremove te kunnen maken.

Heel verhaal maar als Meike de boot ziet gilt ze heel hard; PAPABOOOOOOOOOT!!! Hoe moe of verdrietig ze soms is, als ze de boot ziet; SMILE!!!
Heerlijk!

Liefs Renske

Lydia is momenteel helemaal gek van reizen/op vakantie gaan. We zijn 24 dagen in Florida geweest en in september gaan we Boeda Pesten zoals ze zelf zegt. Maar door een Disneyserie die ze in Amerika heeft ontdekt wil ze nu ook nog even naar China en Egypte voor die tijd! Ze is echt helemaal verslaafd aan de Little Einsteins: 4 kleuters die in een raket allerlei problemen in de wereld oplossen dmv klassieke muziek en kunst! Echt televisie voor kleuternerds dus! Ze heeft de hoofdrolspelers in Disney in het echt (e pak) hgezien en kan nu dus echt niet meer zonder de Einsteins. Ze heeft 2 dvd'sw en die kent ze compleet uit haar hoofd. En aangezien die naar China gaan om de drakenvlieger te zoeken bij de Chinese muur en de verboden stad wil zij daar dus ook heen. Om aan te geven hoe serieus ze is: ze kreeg ergens een strandbal en die moest ik in de koffer doen voor als we naar China gaan. En ze meot en zal naar Egypte: de Nijlkrokodil zien, naar de gouden piramyde en de grote sfinx. O ja, en naar de obelisk met hierovliegen (inmiddels verbetert ze mij als ik haar foutje aanhaal :p). En tja, als je dan 3 vierkante blokjes en 1 driehoek hebt maak je daar toch gewoon een obelisk van? Kortom, de Little Einsteins beheersen nu haar hele leven... En alle landen waar ze nog naar toe wil op vakantie. Vanochtend las mijn man een boekje voor waarin het woord stad voorkwam, en toen vertelde ze hem eventjes dat P:raag ook een stad is en dat ze daar nu eindelijk (haar letterlijke woorden, we zijn er in september nog geweest) wel weer eens heen wil...
Iets dichter bij huis is de klei momenteel zwaar favoriet, daar kan ze uren per dag mee spelen, net als in haar nieuwe speeltoestellen en zandbak in de tuin.
Groetjes, Rianne en Lydia

O ja, en dit zijn de Little Einsteins voor hen die er nog nooit van gehoord hebben (hadden wij ook niet toen ze aan ons tafeltje in een Disney-restaurant verschenen)

Grr,   krijg er geen link in geplakt! Even googlen op Little Einsteins en de eerste link van Disney zelf geeft een perfect beeld.

Tess is helemaal gek van onze hond Dino, ze loopt er de hele dag mee te spelen en Dino vindt alles goed.
Laatst kijk ik boven uit het raam loopt ze buiten met haar kinderwagen en zit dino erin. Geweldig om te zien al moet ik haar ook regelmatig afremmen omdat volgens mij dino niet zo graag rondloopt met elastiekjes en knipjes in zijn haar.

Liefs sandra

Terug
Bovenaan