waar kan je kant en klare geboortekaarten kopen?

A

Anoniem

Guest
hallo meiden...

ik heb ff een vraagje..

Mijn schoonmoeder dacht dat het leuk was om de geboortekaarten te MAKEN...dus nu zit ik met een hele zooi lelijke kaarten die ik niet wil versturen. Ik kan ook niet ineens gaan bestellen want de minimale afname is meestal net teveel. (ik moet namelijk wel aan de kan t van mijn vriend die lelijke kaarten sturen anders is het zo lullig)

Nu vroeg ik me af of jullie weten waar je kant en klare (leuke) geboortekaarten kan kopen zodat je die alleen nog in hoef te vullen. Ik ga namelijk neit naar de drukkerij om 10 kaatren te bestellen..

Leuk he zo'n schoonmoeder die dat uit handen neemt? 1 van de leukste dingen om te regelen voor je kleintje heeft zij afgenomen voordat ik uberhaupt nee kon zeggen :(

Maar ja..hoop dat jullie me kunnen helpen!

X an

Wat vind je vriend van die zelfgemaakte kaarten? Persoonlijk vind ik het erg brutaal van je schoonmoeder om de geboortekaartjes voor je te maken .......... want uit je verhaal begrijp ik dat het niet in overleg gegaan is.
Ik zou ze dan ook echt niet versturen als je ze niet mooi vindt. En het is juist zo leuk om zelf een kaartje uit te zoeken.

Overigens kan je wel naar een drukkerij gaan hoor. Het zijn vaste prijzen voor een kaartje en als je er meer dan bijv. 100 zou bestellen, dan worden ze wat goedkoper. Maar stom gezegd ........ je kan er volgens mij ook gewoon 1 bestellen, of ze moeten een minimale hoeveelheid eisen.
De drukkosten zijn altijd een vaste prijs ....... maakt niet uit of je 10 of 100 kaartjes besteld.

Mijn advies ..... praat er met je vriend over wat hij er van vindt. En geef aan dat jij het niet op prijs stelt dat ze dat gedaan heeft. Als compromis kan je dan altijd nog zijn familie de zelfgemaakte kaarten doen en je eigen familie en vrienden en werk een zelf-uitgezochte kaart.

Is je schoonmoeder verder ook zo bemoeizuchtig? Kan er echt niet over uit dat ze dat zomaar voor je bepaald hebt.

Groeten, mam van Laura (3 jr) en Ruben (3md)

Een tip: www.geboortepost.nl
Je kunt ze helemaal zelf ontwerpen of deels. Maar je kunt ze ook kant en klaar er vanaf plukken. Je vult de adressen in op de site waar het naartoe moet. Zij zorgen dat ze verstuurd worden als het zover is (met portokosten er al bij in) 1,60 per kaart (met portokosten) of 1,35 per kaart, als je ze bijvoorbeeld zelf wilt versturen. Spotgoedkoop!

dankje voor de tips :D

En mijn vriend zegt: ach..ze bedoelde het goed en als ik er dan over ga zeuren krijgen wij ruzie omdat hij denkt dat ik zijn moeder aanval.

Het is een heeeeele bemoeizuchtige vrouw! de kinderkamer is al helemaal af in mijn schoonouders huis!!! terwijl ik niej eens wil dat het daar gaat slapen!

Ik heb met mijn vriend afgesproken dat ik zelf kaartjes uit mag zoeken om naar mijn familie te sturen maar ja, ik kan niet dat kaartje in het plakboek plakken! want als mijn schoonmoeder dat ziet later is dat raar. Het is idd niet in overleg gegaan maar ze dacht dat we dat wel leuk vonden..
ze staat ook altijd zomaar voor de deur terwijl mijn hoofd niet staat naar visite! Schoonmoeders pffff...khou mijn hart vast voor als ik strax bevallen ben!

x an

Ik kom even buurten hier, want mijn meisje is al 5 maanden.
Ik had je vorige topic ook al gelezen over je schoonmoeder.

Als je dit gedrag van je schoonmoeder slikt, neem dan maar van me aan dat ze, als de baby er eenmaal is, doorgaat met dit gedrag!! Dan gaat ze (veel te vroeg) het 1e fruithapje geven als jij er even niet bent, kleren kopen die jij lelijk vindt enz enz....
Lees maar eens bij de 0-1 jaar najaar- en voorjaar-moeders wat schoonmoeders allemaal kunnen geven (chocola, ijsjes e.d. aan baby's van 2 maanden bijv. ppfff)
Ik heb mijn man 1 keer aan mijn schoonouders duidelijk laten maken hoe en wat en sindsdien gaat het goed! Bleek er best wel begrip te zijn en nou ja, even terugfluiten is soms nodig.

Wees eerlijk en zeg dat je zelf een kaartje uitzoekt. Het is jouw kind, jouw zwangerschap. Zij heeft haar tijd gehad!

haha tegelijk. Ja, wel in het plakboek plakken. ;-) Trots zijn op jezelf en dat aan je kind meegeven.
Hoe leg je straks aan je kind uit dat oma meer over je kind te zeggen heeft dan jij? Dat je bang bent voor haar reacties? Niet doen hoor, jij bent de baas

Hoi An,

Ik moet gewoon reageren op jouw topic. Ten eerste over de geboortekaartjes: ik heb ze zelf op geboortepost.nl besteld en ben er erg tevreden over. Je kunt er daar desnoods 1 bestellen.
En als ik jou was zou ik gewoon je eigen zin doen en ook zijn familie jouw eigen gekozen kaart sturen. Wees eerlijk tegen je schoonmoeder, want zoals iemand anders al zei: het wordt alleen maar erger.
En plak ajb alleen jouw kaart in het plakboek, want je krijgt er spijt van als je dat niet doet.

Ik heb zelf een moeder en zus die niet echt leuke dingen hebben gezegd/gedaan in de eerste 2 kraamweken en dat verpest een hoop!!
Ik heb het nu rechtgezet en verder hou ik het contact een beetje af, want ik hield me meer bezig met dat gezeik dan met mijn dochtertje.

Ik denk trouwens dat je schoonmoeder het niet erg vind als je gewoon eerlijk tegen haar bent. En voor jezelf is het ook beter, want anders escaleert de boel.

Heel veel succes! Maar vooral ook veel gelukk straks met de kleine!!!

groetjes Mariska

Je schoonmoeder denkt vast dat je helemaal blij bent met haar initiatief en als je niet aangeeft dat je dat niet bent dan komt ze in de toekomst vast vaker met initiatieven waarvan ze denkt dat jij ze waardeert.

Ik zou het wel voorzichtig brengen want ze heeft zich wel veel moeite gedaan en dat is natuurlijk wel te waarderen.

Ik hoorde laatst een verhaal  over een oma die voor haar kleinzoon van een jaar of 3/4 geborduurd had, dat joch vond het geweldig, maar papa en mama niet en ze hebben het ook niet mee naar huis genomen. Dat vind ik persoonlijk dan weer schandalig van die ouders want oma had zich a) de moeite genomen en b) was het een kado voor het kind die het leuk vond, wat maakt het dan uit of jouw smaak is of niet.

Wat ik ermee wil zeggen is dat je zeker je grenzen moet aangeven, maar met sommige dingen, als ze dus bijvoorbeeld iets borduurt ofzo en je houdt daar niet   van, so what, hang op de muur en waardeer dat ze iets gedaan heeft.

Terug
Bovenaan