Waar laat je je kinderen na de bevalling?

Hey,

ik heb al een zoon van 1,5 jaar, wordt begin januari 2. Nu weet ik niet waar ik goed aan doe.

Na mijn vorige bevalling was ik vanwege de snelle bevalling zo'n 5 dagen nergens toe in staat dan alleen maar eten, drinken, kind voeden en slapen. Alle drukte van de aanloop van visite werd me al snel teveel. Ik was in mijn hoofd helemaal verdoofd.

Nu weet ik niet goed wat te verwachten bij een 2e, maar als het weer zo is dan denk ik niet dat ik Thomas erbij kan hebben. Daarom denk ik er sterk over om hem zodra de weeën zijn begonnen, naar zijn opa en oma te laten gaan voor een dagje of 3. Dan kan ik mij volledig concentreren op de bevalling en de zorg voor ons nieuwe kindje.

Als ik hem niet uit logeren zou laten gaan dan moet hij toch in ieder geval elke dag even een uurtje luchten. Dan moet ik een wandel oma/tante vinden. Het is geen binnenkind, en een hele dag is zowieso te lang.

Hoe denken jullie daarover? En als je de 3e verwacht, wat hebben jullie bij de 2e gedaan?

Hoi,

Wij verwachten de tweede. Net als bij de eerste heeft mijn man straks twee weken vrij na de bevalling. Ik wil mijn zoontje graag zoveel mogeijk thuis laten, alleen tijdens de bevalling, moet namelijk in het ziekenhuis bevallen. Gaat hij naar mijn ouders. Maar ik wil met ze afspreken dat ze zo snel mogelijk naar het ziekenhuis komen als ik bevallen ben. Wil graag mijn zoontje zoveel mogelijk overal bij betrekken zou het niet prettig vinden dat hij het gevoel zal krijgen dat hij weg moet omdat er een baby bij is gekomen.

Groetjes

Tijdens de bevalling gaan mijn dochters naar mijn vader, die past regelmatig op en staat voor de bevalling ook 24 uur per dag klaar om ze op te vangen.
Na de bevalling wil ik ze er zo snel mogelijk bij hebben. Zij mogen de baby als eerste zien. Toen mijn 2e geboren werd heb ik het ook zo gedaan. Zelfs eerst mijn dochter gebeld en haar als eerste vertelt hoe haar zus heette.
Mijn man is wel de eerste week thuis, misschien zelfs de eerste 2 weken.

Voor de bevalling heb ik al meerdere mensen bereid gevonden om Myrthe op te vangen. Als het net zo gaat als tijdens bevalling van haar, dan ben ik vanaf eerste wee binnen 4uur bevallen. Daarom dus meedere mensen, is er altijd wel iemand in de buurt.
Na de bevalling wil ik dat zij dr broertje/zusje als eerste ziet (behalve dan vk en kraamzorg) ook ik wil dat ze gewoon thuis blijft. Ze moet niet het gevoel hebben plaats te moeten maken voor de baby.
Mocht ik in ziekenhuis liggen (net als bij haar toen) tja dan is oma en papa er altijd nog en ook vriendinnen kunnen haar opvangen. Zie ik dan wel weer.
Mocht ze zelf bij oma willen logeren dan mag dat natuurlijk.
Ook mijn man is na de bevalling 2 weken thuis.

Voor ons is het de 3de Toen Jens geboren werd hebben we Marek eerst naar mijn ouders gebracht Maar ik ging uit van nogmaals 30 uur weeen dat het er maar 6 werden had ik ook niet gedacht toen ik nog eerst rustig koffie ging drinken bij mijn moeder hahaha..Naar de bevalling heeft mijn man hem op gehaald zodat hij als eerste mocht kijken naar zijn broertje.Maar in de kraamweek deden mijn kraamverzorgsters ook wel dingen met hem hoor even buiten spelen wandelen enz. Ik zou hem persoonlijk niet uit logeren doen ook hij moet wennen aan een baby in huis waarvan hij al denk dat hij zijn plaats komt nemen.Maar goed ik moet je ook erbij zeggen dat ik ook allebei de keren goed ter been ben geweest naar mijn bevallingen (ik stond in mijn kraamweek onder begeleiding van mijn man natuurlijk alweer boodschappen te doen)en dat scheelt natuurlijk ook.
Nu moet ik nog even wat regelen denk dat ze naar mijn zusje gaan als het overdag gebeurd en als het 's nachts geburd hoop ik dat ze doorslapen en dat een van onze moeders hier voor de zekerheid is

Hoi,

Ik hoor hier niet hoor!!
Ik denk dat je het juist wel fijn vind om je kindje snel bij je te hebben, ik vond het altijd belangrijk dat de kinderen hun nieuwe broertjes als eerste te zien kregen, ik had opa en een tante voor tijdens de bevalling, daarna mijn man en mijn moeder was bijna contstant aanwezig.
Je zou de visite de eerste dagen juist kunnen beperken of helemaal uitstellen tot je er klaar voor bent, maar voor je zoontje zou het denk ik een negatieve ervaring zijn als hij direct plaats moest maken!!
Een zus/broer/buurvrouw/oma wil vast ook tussendoor wel een uurtje met hem gaan wandelen en ook de kraamverzorgster is er nog!!
Komt wel goed!!

Groetjes MJ

CAAT85,
Als je partner niet thuis kan zijn na de bevalling zou je ook opa en/of oma kunnen vragen om bij jou thuis te komen helpen overdag. Heb je toch je zoon in de buurt en thuis en kunnen zij hem de aandacht geven die hij nodig heeft.

Terug
Bovenaan