Waar laat je je kinderen na de bevalling?

ik hoef me daar niet zo druk om te maken.
mijn man neemt vrij na de bevalling, en als hij weer gaat werken neemt mijn moeder nog twee weken vrij om ons te helpen. als alles weer zo mag gaan als de vorige keerben ik er ook niet heel bang voor, toen dwarrelde ik ook vanaf dag 1 weer lekker door huis. maar al die hulp is wel lekker vooral omdat ik weer bv wil gaan geven.

De kraamzorg is er ook voor om de oudere kinderen op te vangen en wat ik altijd hoor zijn ze daar erg goed in. Maar als ik jou was zou ik toch proberen de vaste routines van je zoontje zoveel mogelijk te handhaven. Het is al zo'n ontzettende verandering voor zo'n klein ventje. Prima als opa en oma hem even meenemen om iets leuks te gaan doen. Maar zoveel mogelijk zijn eigen bed, vaste tijden, etc.

Succes!

Zelf ben ik zwanger van de derde en weet nog goed dat ik onze eerste echt in de buurt wilde hebben na de bevalling. Vooral om hem direct te betrekken en te laten wennen aan de nieuwe situatie. Omdat ik vijf dagen in de week werk, is er voor elke dag wel een oppasoplossing. Daardoor hebben we onze oudste vooral in zijn normale ritme gelaten. Onder het motto dast er al genoeg veranderd...

Voor tijdens de bevalling hadden we met mijn moeder afgesproken. Vroeg in de ochtend belden we haar. Maar onze oudste hoefde ze niet op te vangen. Die sliep nog. In plaats daarvan kon ze direct na binnenkomst haar tweede kleinzoon in de armen sluiten.

Voor deze bevalling maken we dezelfde afspraken. Dat is goed "bevallen" ;) Succes!

Kraamzorg is niet in elke provincie even veel. Wanneer het druk is dan is de kraamverzorgster er toch echt alleen voor moeder en kind. De vorige bevalling viel ongeveer in zo'n week dat onze kraamverzorgster op dag 3, 4 en 5 al na de lunch naar huis moest voor vergaderingen en cursussen.
Ik wil er zowieso een stagiair bij, dat scheelt een hoop.
Maar met mijn schoonouders zit het wel zo dat ze nogal een eind weg wonen en niet steeds op en neer willen gaan rijden voor Thomas zijn uitje, en verder woon ik nogal geïsoleerd.
Verder als ik er 2 keer per nacht per kind uit moet, dan ga ik dat niet lang vol houden.

De toerekeningsvatbaarheid van mijn echtgenoot...de vorige keer wist hij zich thuis geen houding te geven, voelde zich opgesloten en was hij na het weekend (dag 5 na de bevalling) weer aan het werk.
Daarentegen zat mijn schoonbroer fulltime naast moeder en 2e kind aan bed gekluisterd en vergat totaal op kind 1 te letten.
Geen goede ervaringen mee dus.

Hoi Caat85, mijn man gaat zodra ik uit het ziekenhuis ben (dag 4/5 vanwege de kz) ook weer werken. Hij is chefkok en kan met de kerst gewoon niet gemist worden en zelfs al zou hij thuis kunnen blijven zit hij alleen maar te stressen. Dus vandaar dat hij dan weer gaat werken. Mijn andere twee kinderen zijn dan 5 en 7 1/2 dus die kunnen zichzelf al redelijk redden en ik hoef ze niet meer te tillen enzo. Ik laat het allemaal een beetje op zijn beloop want mijn ouders wonen in het buitenland en mijn schoonouders wil ik echt niet elke dag om me heen hebben, ik zou gillend gek worden. Dus ik zie wel, mijn buurvrouw komt waarschijnlijk kramen en ik kan haar altijd vragen als er iets is. Verder zie ik wel hoe het gaat. Je kunt toch niet alles van te voren plannen en vaak lopen dingen heel anders dan je van te voren denkt. Succes met de tweede helft van je zwangerschap, hopelijk kun je er lekker van genieten en heb je niet te veel kwaaltjes. Groetjes Nouky

Terug
Bovenaan