Waar leuke babykleertjes voor een jongen?

Hoi meiden!

Sinds twee dagen weten we dat we een jongen krijgen! Heel blij natuurlijk, we hebben al een meisje van bijna 2.

Nu was ik helemaal happy en wilde gaan kleertjes kopen, maar ik kan niks leuks vinden! Ik ben al bij Zeeman, H&M, V&D, Villa Happ, Lief, Prenatal en C&A geweest, maar er zit weinig bij vind ik. Ik zoek vooral boxpakjes e.d. maar voor jongens staan er al snel rare beesten op. Niks met een 'normaal' beertje of wat dan ook.

Echt stom, ik woon midden in de stad, maar een beetje leuke kleertjes, ho maar! Voor mijn dochter heb ik dat probleem nooit gehad, ook nu vind ik de meisjeskleertjes in dezelfde maat wel leuk.

Kortom, weten jullie anders misschien een online kledingwinkel o.i.d. met leuke jongenskleertjes in maat 44-50-56 (het is een ukkie, vandaar)? Heb al bij Neckermann, Otto, Wehkamp en Babywaltz gekeken, maar ook daar valt het tegen wat boxpakjes betreft.

Groetjes, Marisa

Hoi Marisa,

Wat leuk dat je na een meisje nu een jongetje krijgt! Onze oudste is een jongetje en nu dus weer zwanger, we wachten af... Herken het probleem met kleertjes hoor. Voor meisjes hangt er altijd veel meer! Jongens wordt eigenlijk pas leuk vanaf wat grotere maten (tenminste dat vond ik) vooral de WE is dan erg leuk maar dat is pas vanaf 92 (en soms 86) dus daar heb je voorlopig nog niets aan.

Even denken, ik zou nog kunnen zeggen Hans Textiel en dan nog www.kleertjes.com. Verder ben je volgens mij overal al geweest  Soms hebben ze bij kruidvat ook boxpakjes, maar dan moet je even de folder in de gaten houden. Want die zijn meestal wel leuk, je moet er dan wel snel bij zijn want meestal is op = op, maar misschien dat ze nu tijdens de babyweken nog een keer voorbij komen.

Ik heb bij de oudste veel boxpakjes van iemand gekregen, zal eens kijken wat voor merken dat zijn. Dan kan je misschien googlen. Weet in ieder geval 'Dirkje' maar weet niet wat zij nu hebben.

Succes en als me iets te binnen schiet laat ik het je weten!

Groetjes,
Jo

hoi,

gefeliciteerd met jullie knul op komst!
Zelf ben ik sinds 15-11-08 mama van 3 jongens en ze lopen er prima bij al zeg ik het zelf .

Maar ik moet idd toegeven dat de kleinste maatjes moeilijk zijn voor jongens. Er is weinig neutraals te vinden, het meisjesspul is legio en voor jongens is het zelfs in die hele kleine maatjes al heel stoer terwijl een klein jongetje ook gewoon lief is en zachte kleertjes wil.

Vooral H&M vind ik nu echt niet leuk voor kleintjes. Ook voor mijn kleuter trouwens niks, die hoeft van mij echt geen spiderman op zijn trui bijvoorbeeld.... 4,5 jaar terug was dat echter een hele leuke jongenswinkel, dus het wil per seizoen en jaar nog weleens verschillen waar de leuke dingen zijn.

Wij hadden toch aardig wat dingetjes van de prenatal. Maar dan niet die hier in de stad maar een (groot)  warenhuis, kan je wel vinden op hun site. Daar hadden ze echt veel meer en die lijn t/m 62 is heerlijk zacht van hun eigen merk. In 44 hadden ze ook boxpakjes met voetjes er aan, maar zelf had en heb ik liever zonder voetjes en wij kijken pas vanaf 56 (geboortegewicht van de 3e was 4700 gram, dus iets ander formaatje).

Verder heeft hij 2 shirtjes van lief gekregen en die zijn ook super leuk (vind ik dan). Kan je via internet bestellen en daar kan je ook zien waar verkooppunten zijn (www.lieflifestyle.nl geloof ik zo uit het hoofd). Bij www.kleertjes.com hebben ze merkkleertjes met veel korting ook van vorige seizoenen, misschien dat daar toevallig iets bijzit wat je meer aanspreekt....

Want zelf vond ik het afgelopen winter ook lang niet allemaal even leuk voor jongens en voor voorjaar/zomer heb ik nog niet echt gekeken. Had gelukkig voor de oudste vorig jaar in de sale vast spul gekocht en dat heeft hij deze winter gedragen.

Vind het dus wel goed zoeken, maar als je mannetje er eenmaal is en je weet wat je hem vindt staan kom je vanzelf bij de juiste winkels terecht! Gelukkig heb je nog even om kleertjes te vinden.

groetjes,
Marije

jaaaaaaa de WE is idd helemaal leuk als je knul straks een peuter/kleuter is .

Dirkje is leuk merk, Ducky Beau Mini heeft ook veel zachte en wat lievere dingen trouwens en Noppies ook, valt vrij smal allemaal, met een kleintje dus ook nog wel te doen denk ik. Name it is trouwens ook leuk.

www.ikenmijnkind.nl  heeft trouwens ook merkkleding voor weinig (heb er laatst een zomerjas voor de oudste gekocht van Name it voor 9 euro)

Nogmaals groetjes,
Marije

Hallo, wij weten sinds een week dat we een mannetje krijgen en zag op de 9 maandenbeurs littlelabel. Trendy basics van een hele mooie kwaliteit. wellicht vind je dat wat. Ik heb in ieder geval lekker wat aangeschaft!

groet,

Mary

Kijk eens op www.olliewood.nl, daar verkopen ze leuke lieve kleertjes voor mannetjes van o.a. jottum. Je moet goed kijken, want  soms verkopen ze voor outletprijzen en dat scheelt enorm.

Er is ook een franse website www.cyrillus.com, daar verkopen ze hele lieve jongetjeskleren, ook boxpakken met voetjes eraan. Ook www.obaibi.fr is leuk. Verder vind ik de leukste jongetjes kleren toch  bij H&M, maar daar moet je wel vaak naar toe, want per week krijgen ze nieuwe dingen (ook zonder Spiderman en doodskoppen!)

Succes!

Hoi Marisa,

Je benoemt hier een van mijn grootste frustraties in het verschil tussen een jongen en een meisje. Mijn eerste is een jongen en kleding kopen blijft moeilijk. Je moet echt heel goed zoeken. Mijn vriendinnen hebben allemaal een meisje en die kleertjes, echt zo schattig! Nu ben ik zwanger van de tweede en.....weer een knul.  Ondertussen ben ik wel ervaren geworden in het shoppen voor jongens. Maar je  ziet in zoveel winkels voor jongens dat er  kleding hangt met  schreeuwerige plastic opdrukken/teksten erop of afgrijselijk lelijke kleuren.  Je moet echt goed tussen al die troep zoeken.

Voor babyjongens koop ik veel in kleine kinderwinkeltjes. Daar hebben ze merken als: Tuuf's, BFC, Feetje, Name it, Noppies, Ducky Beau. Van de warenhuizen vind ik C&A voor babies (velourspakjes met lieve opdruk) best wel leuk. En Prenatal gaat ook wel, alleen de kwaliteit vind ik matig. Ik heb veel van de Prenatalkleding weggegooid van mijn eerste omdat het erg verwassen, vervormd en verkleurd was.

In de peuter/kleutertijd ging ik pas wat meer naar H&M, inderdaad omdat ik een baby geen spijkerpak aan trek. Ook Zara is wel aardig. Bij H&M kijk ik eerst altijd even op hun site (www.hm.com) of ze leuke dingen hebben, bespaar ik mezelf weer een frustratie.

Als je veel geld wilt uitgeven kun je voor peuter/kleuter en soms ook wel voor baby bij McGregor, Gaastra, Pointer, Vingino, Tommy Hilfiger terecht. Echt schattige spullen. Maar goed dan betaal je voor een truitje zo 50 euro! Nu mijn zoon wat ouder wordt en langer in een maat blijft, wil ik dat weleens een keertje doen. En ik kijk in de uitverkoop bij deze merken. Dan is het nog een beetje betaalbaar.

Succes ermee!

Groet,
Lies

Terug
Bovenaan