Waar ligt bij jullie de grens??

A

Anoniem

Guest
Ik was een topic aan het lezen bij het voorjaar 2007 forum en daar ging het over een mama die fulltime werkt en het kindje gaat 4 dagen naar een kdv.
Waar ligt bij jullie hierbij de grens??
Ik zei voor de bevalling altijd maximaal 3 dagen , maar nu ze er is...maximaal 2 dagen!
1 dag vind ik persoonlijk te weinig (komt ook door ervaringen die ik heb vanuit het   werken in een kdv, en ligt ook aan hoe snel een kind "wend" en hoe "makkelijk" hij of zij is) maar meer als 3 dagen vind ik voor mij(ons) zelf  echt te veel!
Hoe denken jullie daar over?

Ik persoonlijk wil een evenwicht vinden tussen het opvoeden/verzorgen van Isis (mama zijn) en bijv. werken en tijd voor ons/mezelf. Ik ben bewust minder gaan werken, om meer voor Isis te kunnen zorgen. Werken vind ik okay; mezelf blijven ontwikkelen en extra de inkomsten! Maar full time werken wil ik (voorlopig) niet, mis ik teveel van Isis. Wij hebben bewust gekozen voor een kindje en de zorg, tijd en verantwoordelijkheid die daarbij hoort. Mijn man werkt wel full time (onregelmatig), maar we delen de zorg. En 4 dagen naar een KDV vind ik echt té veel.
Maar laten we elkaars keuze respecteren,

x Esther

Mijn gedachten waren toen ik zwanger was ook 3dagen in de week werken..
Toen Dani 2maanden werd kon ik al werk krijgen en we zaten best wel krap dus heb dat toen gedaan voor de centjes.. 5 dagen 4.5uur!
Ik miste dani zo erg.. en werd er zo shagereinig van! ik heb het 2weken volgehouden en daarna ben ik 2dagen gaan werken..Even later ben ik er maar mee gestopt want ik miste veel van dani's ontwikkeling!
IK wil alles mee maken! Maar helaas kan dat niet altijd..
1 oktober 2007 ga ik een kraamopleiding volgen het is allemaal beter voor ons gezinnetje!
Veel liefs,
Manuela

hoi hoi,

ik heb ook dat verhaal gelezen,moet dan ook ff slikken hoor maja ieder zijn keus.....

ikzelf werk 5 dagen achter elkaar en ben dan 9 dagen thuis,heerlijk! mis fenna dan echt maar ze gaat dan 2 dagen naar de opvang waar ze het super doet en de andere dagen is ze lekker thuis bij papa of opa en oma wat een lekker gevoel geeft.

Heb hier bewust voor gekozen en zou t erg moeilijk vinden als ik fenna vaker weg zxou moeten brengen,ik vindt opvang belangrijk voor de ontwikkelijk van mijn meissie maar 4 gaen in de week mis je als papa en mama teveel naar mijn idee.

groetjes ramona

Ik was vast van plan om wisselnde diensten te blijven werken van 20 uur per week. Maar ik kon het niet en ben ook gestopt met werken.
Wel gaat Iris 1 ochtend naar de oppas die een leeftijdsgenootje heeft en ze gaat 1 middag naar oma.

Heb de betreffende topic effe snel doorgelezen.
Ik wil voorop stellen dat iedereen moet doen waar zij zich zelf goed bij voelt.
Persoonlijk vind ik 2 of 3 dagen echt max!
Na de eerste ben ik begonnen met 3 dagen, maar al snel ouderschapsverlof opgenomen, zodat ik nog maar 2 dgn hoefde. Na 2 jaar, weer 3 dagen gewerkt, tot mijn zs.
Nu, met 2 kids, vind ik 2 dagen echt genoeg; genoeg om er even uit te zijn en een eigen centje te hebben en genoeg om niet de rest van de week zo moe te zijn dat ik mijn kids tekort doe.
Soms kan het niet anders dat een moeder 5 dgn werkt, maar persoonlijk ( ik wil niemand hierbij aanvallen) vraag ik me de noodzaak af, waarom papa én mama fulltime moeten werken.

Ik las overigens nog wel een opmerking die me in het verkeerde keelgat schoot;
Iemand beweerde dat er straks een generatie kinderen is die problemen gaan krijgen omdat ze op een kdv hebben gezeten..
Dat is toch allang achterhaald en erg kortzichtig, vind ik.

Waar ik, als leidster op een kdv, wel altijd moeite mee heb, is als een kind gebracht wordt, terwijl de ouders thuis zijn.
Ik vind dat een kdv is voor mensen die werken en dat het daar ook bij moet blijven.
Maar nogmaals, dat is mijn mening en ook weer een andere discussie.
Groetjes Sil

hoi,

Ik denk inderdaad dat een ieder dat alleen voor zijn eigen situatie kan zeggen. Ieder verhaal is anders en soms is er zelfs geen sprake van kiezen.
Ik werk 3 lange middagen en ik zou ook nog wel iets meer willen werken. Jasmijn heeft het prima naar haar zin op het kdv.
Als ik een baby zou hebben die elke keer over haar toeren is dan zou het ineens ook een heel ander verhaal worden.
Mijn vriendin brengt haar kindje de ene week 5 dagen en de andere week 4 dagen naar een gastouder gezin. Van 7 tot 19.00 uur. Heel heftig maar het kan het komende jaar echt niet anders. Dus wie ben ik om daar over te oordelen.

groeten Elke

hoi,

wij hebben ervoor gekozen dat ik 3 dagen werk waarvan 2 doordeweekse dagen en op de zaterdag( kan met mijn werk) zodat dinand maar 2 dagen opgevangen hoeft te worden, want zaterdags is matthew gewoon thuis, dinand gaat niet naar een kdv, niet omdat ik daar niet achter zou staan, maar gewoon omdat het niet nodig is, hij is een dag bij mijn zusje en een dag bij een oppasmoeder, gaat erg goed zo, en voor mijn gevoel is het ook goed zo, ik denk ook dat een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bijvoelt, ik voel me hier goed bij en zou zelf persoonlijk niet meer willen werken, ook omdat ik mijn dochtertje zoveel mogelijk uit school zelf wil opvangen, zodat ze haar verhaal kwijt kan, sávonds praat ze daar toch moeilijker over. maar net wat ik al zei als iemand 5 dagen wil/moet werken ook prima hoor, als ze zich daar goed bij voelen waarom niet??

groetjes susanne

Terug
Bovenaan