Waar moet ik op letten bij aanschaf kinderwagen?

A

Anoniem

Guest
Goedmorgen!!

Omdat ik de vorige keer zulke leuke en positieve reacties heb mogen ontvangen, durf ik gewoon mijn tweede topic aan!
Langzamerhand moet ik mij namelijk gaan orienteren op het gebied van Kinderwagens en ik heb geen idee waar ik op moet gaan letten.
Er is zoveel keus dat ik door de bomen het bos gewoon niet meer zie.

Eén ding weet ik wel: ik wil een ruime bak onder de kinderwagen.
Maar ja, verschillende kinderwagens hebben dat.

Dus waar moet ik op letten bij aanschaf van een kinderwagen?
Heeft iemand tips voor mij?

Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken!
Groetjes, Sigrid

Zo hebben wij het gedaan: we zijn naar verschillende winkels gegaan en hebben de wagens daar uitgeprobeerd. Eerst gewoon door er een stukje mee door de winkel te wandelen en de wagen een stukje op te tillen. Sommige wagens vonden wij veel te zwaar, andere reden niet lekker. Toen bleven er dus een paar over. Die wagens hebben we samen met de verkoopster in en uit elkaar gehaald. Sommige wagens klap je heel makkelijk in, andere wagens waren daar veel minder handig voor.
Toen bleef de wagen over die we uiteindelijk hebben gekocht (Bugaboo Frog).

Waar je verder op kunt letten:
- prijs (grote prijsverschillen tussen de grote merken en de huismerken)
- op wat voor terrein kun je er allemaal makkelijk mee rijden

Meer kan ik even niet bedenken.

Succes bij jullie keuze!

Groetjes,
Helena

Hoi!

Moeilijk om in het oerwoud van kinderwagens de juiste te vinden! Haha! Er zijn zoveel keuzes mogelijk en ze zien er bijna allemaal superleuk uit!

Wij hebben verschillende winkels bezocht en hebben regelmatig een proefritje door de winkel en ook buiten op de parkeerplaats gemaakt. In en uitklappen uitproberen is ook een goede tip, net als het gewicht van de wagen als je hem op tilt.

En verder hangt het een beetje van je eigen situatie af. Die van ons moest bijvoorbeeld stevige, stabiele banden hebben, omdat wij gaan emigreren naar Oostenrijk en daar nogal eens sneeuw valt in de winter. Mijn  man is vrij groot en moet comfortabel achter de wagen kunnen lopen en niet te diep hoeven bukken om het kindje in de wagen te leggen en uit de wagen te halen.

Ik vond de Bugaboo erg mooi, ook met die nieuwe kleurtjes. Maar voor mijn man was de bak veel te laag bij de grond en moest hij toch wel flink bukken. Ook de prijs was aardig hoog.

Uiteindelijk hebben we gekozen voor een tweedehands Mutsy Urban Rider met vier luchtbanden. Hij is donkerblauw en ziet er nog piekfijn uit en heeft alleen een krasje op het handvat. Op die manier hebben we toch  minstens 300 euro uitgespaard. Eerst wilden we een nieuwe aanschaffen, maar bij nader inzien vonden we het toch best veel geld en dit kan net zo goed!

Succes met kiezen!
Groetjes, Harma (34w2d)

Tja, hangt helemaal van je eigen eisen af. wij wonen vlak bij het strand dus ik wilde perse een wagen met grote wielen zodat ik niet vast kom te zitten in het zand. Bovendien wilde ik een hoge bak want wij zijn allebei lang. toen bleven de musty en urban jungle over. De bak van de musty vond ik er veel steviger uitzien dan van de urban jungle. die deed mij denken aan mijn poppenwagen van vroeger. Bovendien is de bak van de musty groter en mocht ons kindje al vrij snel lang zijn kan dat dus ook nog even. Daarom hebben wij voor  een musty gekozen. Rijden doet ie lekker en in en uit elkaar klappen gaat supermakkelijk.  Ook de duwstang is lekker hoog te zetten.

succes!
Diane  

Hoi, hoi,

Wat ook handig is om op te letten of ie in de auto past! Bij ons moeten de wielen er af, dus een wagen waarbij dat makkelijk kan is dan makkelijk! Wij hebben gekozen voor de mutsearts transform. Hele fijne wagen!

Groetjes, Jonna

Allemaal goede tips hierboven! Ik probeer het een beetje systematisch aan te pakken. Allereerst:

- wat voor wandeltype ben je? Ben je van plan om je wagen heel veel te gebruiken en op verschillende ondergronden (bos, strand), dan is het handig dat je wagen redelijk grote  luchtbanden heeft en vering. Wil je vaak gaan winkelen (dat zal wel, als ik je zo lees, omdat je een grote mand eronder wilt), dan is het belangrijk dat de wagen licht stuurt, wendbaar is en een kleine draaicirkel heeft. Houdt er alvast rekening mee dat sommige manden wel goed toegankelijk zijn als de kinderwagenbak erop staat, maar als de wandelwagen erop komt, je er minder goed bij kunt.

- hoe belangrijk vind je de kleur en de uitstraling? Ik gebruik mijn wagen niet zo veel, maar achteraf had ik wel eentje willen hebben met mooiere kleuren. Ik heb nu de Quinny Freestyle, maar achteraf had ik de Quinny Buzz willen hebben, met een topline bekleding zoals de papillon. Die vind ik gewoon het mooiste qua kleur en vormgeving. Als ik eerlijk ben, is de wagen dus ook gewoon een accessoire.

- hoe groot is je auto. Probeer de wagens die je in de winkel uitprobeert met rijden, ook direct in je auto te plaatsen. Dat voorkomt verrassingen.

- wat is je budget. Met name op marktplaats worden duizenden kinderwagens te koop aangeboden, vaak nog niet zoveel gebruikt en honderden euro's voordeliger.

- hoeveel wielen wil je. Wagens met vier wielen hebben vaak grotere opruimmanden, wagens met drie wielen hebben vaker een kleinere draaicirkel.

Onze persoonlijke ervaring: wij hebben de wandelwagen nauwelijks gebruikt, alleen met de dreami. We zijn niet van die echte wandelaars. We hebben voor de korte stukjes  en het winkelen een Quinny Zapp, die bevalt ons uitstekend.

Succes,
Tamara

Hoi

Veel is er inderdaad al beschreven. Bedenk goed waar je hem voor wilt gaan gebruiken. En probeer ze uit in de winkel. Selecteer op je eisen. Ik wilde persie een vierwiel wagen, dan vallen er al veel af, en inderdaad ook een grote bak voor de boodschappen. Wij hebben de quinny vierwieler. Ik vind het een super wagen, hij loopt heerlijk en ik gebruik hem veel. Hij neemt wel veel ruimte in de auto in, maar past gelukkig wel.
Succes met het maken van je keuze.

Groetjes

Hai Sigrid,

Waar wij nooit bij stil gestaan hebben (en toch best een overweging  kan zijn  bij zo'n dure uitgave)  is: komt er mogelijk nog een tweede kindje bij? Ja dus, twee jaar later, maar onze wagen (Quinny Freestyle XL) kon niet worden aangepast voor een tweede kindje, zelfs niet d.m.v. zo'n plankje (kiddy-board). Het is ons tijdens het shoppen naar een kinderwagen door de verkoopster(s) ook nooit gevraagd. Wij hebben dus, toen de tweede zich aandiende, onze Quinny (die  nog geen  2 jaar gebruikt was!!) met veel verlies moeten verkopen en hebben toen een Kiwi Explorer Duo gekocht van Phil & Teds. Heerlijke wagen die ik iedereen kan aanraden. Je kunt de wagen kopen voor  1 kind, en later de duo-zit erbij aanschaffen. Komt er dus geen tweede, heb je gewoon een 'enkele' wagen. Hij is erg fijn, heeft een vrij ruime boodschappenmand (kan groter, maar ik ahd er altijd genoeg aan) en zeer wendbaar. Succes met je keuze!

Groet,

Anouk

Terug
Bovenaan