Waar moet ik op letten bij aanschaf kinderwagen?

Grappig, dat van Anouk had ik ook bedacht, maar ik kreeg het niet fatsoenlijk op papier. Mocht je inderdaad meer kindjes willen, dan kan het handig zijn om daar alvast een beetje rekening mee te houden. Wij zitten nu ook te hannesen en moeilijk te doen, omdat we een zoontje van 1,5 hebben en een meiske van 1 maand. Tweelingbuggies of duowagens zijn of bijna niet tweedehands te koop of niet naar onze wens. Nieuwe wagens zijn enorm duur en dan heb je een flinke kapitaalvernietiging van je eerste wagen, omdat je je huidige wagen vaak maar voor 1/3 van de nieuwwaarde kwijt kunt (tenzij het een hele mooie en populaire is).

Ik wil nu  misschien wel een tweede zapp, omdat de maxicosi daar ook goed op kan (handig met winkelen enz) en mijn zoontje naar het kdv altijd die van hem meekrijgt. Maar mijn man is nog niet overtuigd van de noodzaak van een tweede zapp.  Er past inderdaad geen kiddyboard op de Quinny Freestyle, bovendien is ons zoontje eentje van het grote ontdekken, die blijft vast niet staan.  Andere overwegingen voor ons zijn: een bolderkar, een fietskar of een paraplubuggy voor de oudste. lastig dus.

Nou ja, succes in ieder geval met je keuze. Nog een laatste tip:  vraag of je de wagen even mee naar buiten mag nemen,  en probeer eens uit hoe  hij de stoep op en af gaat. Sommige wagens hebben hele vreemde kantelpunten.

Groetjes,
Tamara  

Terug
Bovenaan