Waar moet je beginnen

Hoi, mijn 12 weken echo gehad (en wat is dat mooi), maar nu moeten we toch eens een begin gaan maken aan alles. Maar waar begin je. We hebben onze ideeen voor de kinderkamer, weten wat we allemaal nodig hebben.
Maar vind het zo moeilijk wat te gaan kopen.

Hoe hebben jullie het aangepakt

x yvonne
 
Hoi Yvonne,

Ik begrijp wat je bedoelt. Ben nu zelf 10 weken en moet ook ergens een begin maken. Wij krijgen veel spullen aangeboden van vrienden en kennissen en ik ben begonnen met inventariseren (opschrijven zelfs) wat we krijgen, goedkoper over kunnen nemen en wat we dan allemaal bij elkaar hebben. Vervolgens kan ik kijken wat we nog nodig hebben, leek mij het beste begin! Ik zal zeker andere reacties op je vraag in de gaten houden, want ook ik kan wellicht nog tips gebruiken. Ik hoop dat je hier al wat aan hebt. Succes!

Groetjes,
Suzanne
 
wij hebben toen iedere keer een gedeelde gekocht en van vrienden mochten we de kinderwagen hebben dus dat scheeld al maar ben gewoon begonnen met kleertjes en zo dingen die je makkelijker kwijt kon toen ik een maand of 5 was heb ik de kinderwagen en zo gekocht
en zo je lijstje afwerken tot je alles hebt er zijn ook genoeg lijstjes op het internet te vinden met alles watj e moet hebben zijn ook heel erg handig
 
Wij zijn begonnen met winkels kijken.. Dagje babywinkels zeg maar. Daar hebben we gekeken wat we allemaal leuk vinden en thuis vervolgens met internet nog eens gekeken en vergeleken vooral... Recensies, ervaringen...
Toen de knoop doorgehakt bij weer een dagje winkelen.

D meubels hebben we via speurders, ik wist ongeveer welke kleuren ik wilde.

Kleuren van de kamer kwamen tijdens het bouwmarkthoppen.. Zo kwam het langzaam tot stand.. Door het kijken bij het shoppen die eerste dag hebben we veel ideeen opgedaan, ze hebben in sommige winkels gewoon modelkamers staan, krijg je leuke ideeen van....

Langzaamaan groeiden we erin..terwijl de eerste keer prenetal binnenstappen nogal vreemd voelde...nu kan ik er niet meer langs lopen zonder even te kijken
 
Wij zijn bij de eerste ook begonnen met babywinkels af te lopen, nog zonder eerst iets te kopen. Gewoon kijken wat er allemaal is en wat jullie leuk vinden.
 
Na onze eerste positieve echo (deze was al met 9 weken) hebben wij eigenlijk al meteen een bedje gehaald. Dit was natuurlijk ontzettend pril, maar na onze eerste 'mislukte' zwangerschap konden we nu na een goede echo ons geluk gewoon niet op. Wel hebben wij het bedje ingepakt laten staan tot ik 16 weken was. Daarna kon mijn vriend zich niet meer houden en wilde zo ontzettend graag dat bedje neerzetten, want alles zou nu toch echt wel goed gaan. Ook begonnen we stilletjes aan kleine dingetjes te kopen of van zolder te halen, knuffels te wassen e.d. al vanaf 9 weken.
Inmiddels ben ik 23 weken zwanger en we hebben al een hele hoop. Bedje (inclusief matrasje, en beddengoed), veel kleertjes, slaapzakjes, hydrofielluiers, badcapejes, kinderwagen, autostoeltje, luiertas en een hoop verzorgingsspullen (luiers e.d.). Er zijn wel mensen in mijn omgeving die vinden dat ik al veel te vroeg veel te veel in huis heb, maar ik zou er gewoon niet tegen kunnen dat ik alles met 35-37 weken nog zou moeten regelen.
Ik heb uit verschillende boekjes en van verschillende sites lijsten gehaald en deze een beetje gecombineerd en aangepast voor wat we nodig hebben. Bijvoorbeeld de babyfoon hebben wij in ons 2-kamer appartement niet nodig ;) en deze dus bijvoorbeeld geschrapt.
Veel succes en plezier!
 
Hoi Yvonne,

Vanaf de 12e week ben ik gaan shoppen voor de belangrijke dingen zoals hydrofiele luiers en kruiken, spenen flessen.
naderhand ben ik begonnen met kinderwagen en babybedje..
En veel kleertje shoppen, dat is vooral leuk als je weet wat het is..
En wat ik meestal heb als ik wat leuks zie het meteen kopen

Liefs Meisje1990
 
Ik ging bij onze eerste ook de winkels af en zat dagen webshops af testruinen.

Nu bij de tweede wil ik eerst graag weten wat het wordt, dan weet ikook of ik roze moet gaan vervangen of dat ik het meeste al heb.

 
Terug
Bovenaan