Na onze eerste positieve echo (deze was al met 9 weken) hebben wij eigenlijk al meteen een bedje gehaald. Dit was natuurlijk ontzettend pril, maar na onze eerste 'mislukte' zwangerschap konden we nu na een goede echo ons geluk gewoon niet op. Wel hebben wij het bedje ingepakt laten staan tot ik 16 weken was. Daarna kon mijn vriend zich niet meer houden en wilde zo ontzettend graag dat bedje neerzetten, want alles zou nu toch echt wel goed gaan. Ook begonnen we stilletjes aan kleine dingetjes te kopen of van zolder te halen, knuffels te wassen e.d. al vanaf 9 weken.
Inmiddels ben ik 23 weken zwanger en we hebben al een hele hoop. Bedje (inclusief matrasje, en beddengoed), veel kleertjes, slaapzakjes, hydrofielluiers, badcapejes, kinderwagen, autostoeltje, luiertas en een hoop verzorgingsspullen (luiers e.d.). Er zijn wel mensen in mijn omgeving die vinden dat ik al veel te vroeg veel te veel in huis heb, maar ik zou er gewoon niet tegen kunnen dat ik alles met 35-37 weken nog zou moeten regelen.
Ik heb uit verschillende boekjes en van verschillende sites lijsten gehaald en deze een beetje gecombineerd en aangepast voor wat we nodig hebben. Bijvoorbeeld de babyfoon hebben wij in ons 2-kamer appartement niet nodig 😉 en deze dus bijvoorbeeld geschrapt.
Veel succes en plezier!