waar overdag?

Hallo "collega-moeders

Waar verblijft jullie pasgeboren kindje overdag?
Op de eigen kamer of gezellig bij jullie in de huiskamer(dat lijkt mij nl. het leukst)
En als het kindje in de huiskamer is waar ligt het dan in?(wiegje/kinderwagen?)
Ik wil graag wten hoe jullie dat doen.

b.v.d en groetjes van Anneke.
 
Hallo anneke,

Onze kleine, 7 weken, verblijft overdag zowel boven als beneden. Het hangt er dus vanaf, heb nog een van twee jaar rondlopen. Als deze 's middags op bed gaat blijft de uk beneden en anders gaat ie naar boven. Boven ligt hij in het ledikantje en beneden in de kinderwagen.
Aan de ene kant is het wel goed om ze beneden te laten liggen, wennen ze aan de geluiden. Maar op een bepaald moment worden ze juist onrustig van die geluiden.

Groetjes hennie
 
Hoi Anneke,

Mijn kleintje, 5 weken, sliep vooral beneden in de wagenbak. Hij is erg onrustig en leek zijn ledikantje te groot te vinden. Ook liet ik hem weleens in de box maar dat was hij snel zat. Nu heb ik sinds vandaag een speciale slaapzak waar hij heerlijk warm en geborgen in ligt. En tot mijn grote verbazing slaapt hij nu al 3,5 en vanmiddag ook nog eens 2 uur.
Ik zou je kleintje in ieder geval laten wennen om in zijn of haar bedje te slapen. Groetjes!
 
Hoi Anneke,

Mijn zoontje van 7 weken ligt overdag in de box en gaat 's avonds in zijn bedje op z'n kamertje. hij heeft hiedoor al echt een ritme: overdags is hij veel wakker en 's avonds valt hij, zodra hij in het bedje ligt, gelijk in slaap. Hij slaapt nu bijna elke nacht al door! Maar dat is bij elke baby verschillend.
Als ik zelf overdags een paar uurtjes wil slapen leg ik hem ook in zijn bedje.

Groetjes,
Rosanne
 
ha Anneke,

mijn zoontje is 14 weken en ik leg hem al vanaf het begin in zijn bedje als hij moet slapen. mijn mening is dat slapen doe je in bed en spelen in de box.... dus overdag ook als hij gaat slepen leg ik hem gewoon in bedje, zo went hij aan in bed slapen en ook het inslaap vallen in bed. maar ja de meningen zijn verdeelt en je moet gewoon doen waar jij achter staat. succes
 
Ons dochtertje is nu 3 maanden en is tussen de voedingen ongeveer 1,5 uur wakker en ligt dan in de box of ik leg ze op de bank om ermee te spelen. Zodra ik zie dat ze moe wordt of begint te geeuwen dan leg ik zo op haar eigen bedje. Ze gaat altijd naar bed na de voeding van 11.30/12.00 uur en na de voeding van 19.30/20.00 uur en de laatste voeding krijgt ze op haar eigen kamertje en slaapt dan weer door tot de volgende morgen.
Groetjes Daantje
 
Mijn dochtertje slaapt overdag in haar ledikantje in haar kamertje. Als ze wakker is, ligt ze beneden in haar wipstoeltje, die haar box staat. SOms valt ze daar ook wel eens in slaap, maar omdat het niet goed is om in een wipstoeltje te slapen (heb ik gelezen), probeer ik haar dan in haar ledikantje verder te laten slapen. 's Nachts slaapt ze overigens in haar wiegje naast ons bed, is wel zo handig ivm borstvoeding.
 
Mijn zoon slaapt overdag in pricipe altijd in zijn bedje.
Ik ben ook van mening dat een kind moet slapen in bed en spelen in de box.
Ik ga als het mooi weer is veel wandelen en dan doet hij zijn middagdutje in de kinderwagen (hij slaapt dan trouwens wel langer als in zijn bedje)
Ik zou doen wat je hart je ingeeft en waar je jezelf het beste bij voelt
 
Terug
Bovenaan