waar overdag?

Omdat ik met een keizersnede ben bevallen en wij (ook onze dochter) op zolder slapen, stelde de kraamverzorgster voor om de wagenbak in de box te zetten en haar daar overdag te laten slapen. Dat scheelde een heleboel heen en weer gesjouw, wat je natuurlijk eigenlijk niet mag de eerst zes weken. Nu ze wat ouder is, gaat ze altijd in haar bedje slapen. Ik merk wel dat dat iets rustiger voor haar is. Ze wordt minder snel wakker van elk geluidje om haar heen.
 
Mijn dochtertje sliep in het begin meestal in de box, ze viel toch van het ene op het andere moment in slaap en dan wilden we haar niet naar boven gaan sjouwen. Wel legden we haar altijd overdag een paar keer in haar bedje, zodat ze even rustig kon liggen zonder mensen om haar heen. Soms viel ze dan in slaap en soms ging ze huilen en haalden we haar er weer uit.
Pas later, toen we aan haar gingen merken dat ze moe was (rond de 4 maanden geloof ik), legden we haar in bed om te slapen.
Ze gaan dan vanzelf een soort ritme krijgen.
Nu is ze 8 maanden en slaapt 's ochtends vanaf 10 uur en dan 's middags 1 of 2 keer, in haar bedje uiteraard. Maar bij die hele kleintjes maakt het niet uit vind ik, als ze maar voldoende rust krijgen tijdens het slapen.
 
Terug
Bovenaan