Waar slaapt jullie baby?

Hallo mama's,

Waar slaapt jullie baby??
Mijn zoontje is bijna 8 weken en slaap snachts bij ons op de kamer in  zijn wiegje.
Overdag slaapt hij in de kinderwagen en als we thuis zijn in de middag in zijn wiegje op zijn kamer.
Voor het eerst heb ik hem nu ook savonds op zijn eigen kamer ipv in de kinderwagen in de woonkamer. ( best moeilijk om niet om de 5 minuten te kijken)

Ik weet niet zo goed wanneer ik moet beginnen met hem ook snachts op zijn eigen kamer te laten slapen. Zijn kamer is recht tegen over die van ons en kan hem ook zien vanaf mijn bed, zal ongeveer 5 meter tussen zitten.
Ik merk dat ik het heel moeilijk vind om hem daar te laten slapen voor de nacht, maar hij maakt best wel wat geluidjes snachts en ben zo best veel wakker en mijn man ook.

Slapen jullie baby's bij jullie op de kamer?

Groetjes Fee

Eline (13-11-2006 geboren) heeft een week of 6 in de kinderwagen geslapen. 's Avonds,'s nachts en de morgen stond deze op onze slaapkamer en  's middags een paar uurtjes  beneden. Dan kon  ik haar zo meenemen voor een wandeling/boodschapje ed.  
Af en toe sliep ze wel eens een keer overdag in haar eigen ledikantje,om een beetje te wennen. Wij werden 's nachts wel eens wakker van haar (geluidjes, wat huilen etc.) en  Eline ook  van ons als  bijv. de wekker ging, er iemand naar de wc moet, etc. Ze sliep  echter rond de kerst veel minder, waarschijnlijk wat te druk voor haar geweest met op visite gaan en visite ontvangen ed. We  hebben toen rust en regelmaat ingevoerd en haar ook in haar eigen ledikantje op haar eigen kamer neergelegd om te slapen, zowel overdag als 's nachts.  En het gaat hartstikke goed, we slapen alle drie weer  heeeeerlijk!!
Ook ik ben in het begin heel vaak wezen kijken, maar   dat wordt vanzelf minder als je kindje goed slaapt en je zijn/haar ritme hebt ontdekt.

Liefs, Alie

hoi

Owen 14-10-2006 heeft vanaf dat hij thuis was (moest 4 dagen in zh blijven ivm keizersnee) in zijn eigen bedje in zijn eigen kamertje geslapen.Deze grenst direct naast die van ons.Hij slaapt er heerlijk!!!

Hoi. Teun heeft 2 weken op onze kamer geslapen daarna ben ik af gaan bouwen,eerst overdag in zijn eigen bedje en daarna ook s`nachts. Zijn kamer is naast die van ons maar toch heb ik de babyfoon aanstaan. Ik word wakker van elk geluidje ook zonder babyfoon maar toch voelt dat fijner voor mezelf.
Succes! Groetjes Mikkie

de eerste 8weken sliep sven bij mij op de kamer in zijn eigen ledikantje.. ik werd om de kleinste geluidjes van hem wakker en hij van mij.

uiteindelijk heb ik zijn bedje op zijn eigen kamer gezet en hij sliep gelijk goed. nog niet door, maar werd niet steeds van alles wakker.

slapen jullie baby's al door? sven is van 26okt en slaapt nog steeds niet door, maar goed ik het hou het allemaal nog vol!

liefs cis

Hoi,

Mijn dochter (nu 11 weken) heeft de eerste weken in de kinderwagen bij ons op de kamer geslapen. Vanaf ca 3 weken zijn we haar overdag in haar ledikantje op haar eigen kamer gaan leggen. Dat ging meteen goed.
En vanaf ca 4 weken ook s nachts. Ze sliep toen ook de nachten al door. En omdat we niet meer elk geluidje van haar hoorden sliep ik ook meteen een stuk beter.
Haar eigen kamer is naast die van ons, maar ook wij hebben de babyfoon staan. Ik zal haar waarschijnlijk zonder ook wel horen, maar geeft ons ook een fijner gevoel.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

I.v.m. het voorkomen van wiegendood is de richtlijn om je kindje min. een half jaar bij je op de kamer te laten slapen.

Mijn dochtertje van 12 weken slaapt bij ons op de kamer (bij ons in bed zelfs). Het duurt echt wel een tijdje voor je aan de geluidjes gewend bent. Zelfs word ik pas sins een paar weken niet meer van ieder geluidje wakker.
Als je je kind graag op je kamer wil houden, raak je echt vanzelf wel gewend aan de geluiden. Je bent toch ook gewend geraakt aan de geluiden die je partner tijdens het slapen maakt?

Groetjes,
Helena

Vanaf dag 1(sorry dag 3 omdat we in het ziekenhuis hebben gelegen) slaapt onze dochter in haar eigen bedje.

Dat staat een paar meter verder op haar eigen kamertje en ik laat de
deur altijd op een kier zodat ik haar goed kan horen. In het beging
waren we zlefs zo erg dat we de babyfoon nog naast ons bed hebben gezet
en op standje "HARD"zodat we toch werkelijk elke zucht zouden horen!!!
Achteraf maf omdat ze maar een paar meter van ons vandaan lag. Overdag
ook altijd in haar eigen bedje. Zoals ze op het CB zeggen ....als je
zelf moe bent lig je ook het liefst op bed en onze kleine is er
helemaal aan gewend en is af en toe echt blij dat ze naar bed mag..ze
lacht je toe en dan haar duimpje in haar mond en pitten maar!!!

Groetjes Claudia en Maud-je

Terug
Bovenaan