Waar slaapt jullie baby?

onze oudste sliep totdat we de laaste voeding weglieten bij ons op de kamer s nachts. Vanaf een paar weken sliep hij overdag en 's avonds wel in zijn eigen ledikantje. Met mijn meisje van nu 3,5 mnd doe ik precies hetzelfde. Het grote voordeel vind ik dat ik er 'snachts niet uit hoef als er iets is!! Ik geloof dat ik haar wel binnenkort 'snachts ook op haar kamer ga leggen, want ze ligt helemaal uitgestrekt in haar ledikantje en dat lukt haar niet in het wiegje. Misschien slaapt ze daardoor de laatste tijd wat onrustig 's nachts..??

hoi,
Mijn zoon heeft vanaf dag 1 in zijn eigen kamer geslapen, in een wieg. Aangezien hij veel 'kletst' in zijn slaap ben ik blij dat hij in zijn eigen kamer ligt. Ik word daar anders ook wel wakker van hoor! Hij slaapt overdag ook in zijn eigen kamer. Als ik merk dat hij moe word gaat ie in de wieg. Nou is het ook wel zo dat hij erg gevoelig is voor allerlei prikkels, dus in de huiskamer laten slapen is geen optie. Dus gewoon op bed. En dat gaat prima.

Gr Anita

Hoi,

Mijn zoontje (03/10/'06) slaapt vanaf dat hij geboren is op zij   eigen kamer.
Voor hem is dat fijn omdat hij nu precies weet waar hij aan toe is.
Als ik hem in zijn eigen bedje leg weet hij gewoon dat het bedtijd is.
ook voor ons is het fijn want zo heb je de beste nachtrust en dat is heel belangrijk voor je herstel.
Mijn zoontje is nu 4 maanden oud en slaapt vanaf 3 maanden van s'avonds 8 uur tot de volgende ochtend 8 uur.
Dit is voor ons dus het beste geweest maar ik denk dat het voor iedereen weer anders is.

Ps als er iest met je kindje aan de hand is ben ik van mening dat je het ook hoort als hij op zijn eigen kamer ligt.
Want je hoort al snel verschil in alle huiltjes en geluidjes die je kindje maakt.

Veel suc6 en doe wat bij jou en je kindje past want door voel je je allebei beter door!!!

Onze dochter (3 maanden) slaapt bij ons op de kamer. Wij slapen op zolder en haar kamertje is een verdieping lager. De babyfoon is niet zo'n succes, mensen bij ons in de buurt hebben namelijk dezelfde dus als ik een baby hoor huilen is de kans groot dat het niet de mijne is!
Verder wil ze 's nachts vaak nog een voeding en dan vind ik het wel handig als ik het gelijk hoor. Maar als ik heeeeel eerlijk ben dan zijn dit allemaal maar smoesjes, ik vind het ontzettend gezellig en fijn als ze bij ons op de kamer slaapt en we worden ook eigenlijk alleen wakker van d'r als ze echt begint te peeuwen.

groetjes, KT

Hoi

Ons dochtertje 15.12.06 sliep 1 week in haar kamer.
Rond kerst word het hier druk in huis en ze wou alleen in haar wipstoeltjes (in de box in woonkamer) slapen. Dus heb ik wat nacht op de bank geslapen.
CB vond haar wat druk en heeft haar ingebakert maar ik vond het zielig. Sindsdien slaapt ze in de kinderwagen bij ons in de kamer en het gaat prima. We zijn aan haat geluidjes gewend en zij slaapt lekker door 6-9 uren per nacht.
Vandaag kreeg ze de eerste prikjes en ik weet niet hoe ze gaat reageren maar ik wil haar vanaf volgende week overdag in haar eigen bedje laten slapen zodat ze aan went.

Het zal wel lukken.. en bij jou ook!!

Groetjes

De eerste weken sliep Vilmar (nu 7.5 wk) overdag beneden in de kinderwagen en 's nachts boven in zijn eigen bedje.

Na een paar weken vond ik dat hij te weinig slaap kreeg, hij was overdag veel wakker en werd daar best jengelig van.

Nu sinds een paar weken slaapt hij in een vast ritme, na iedere voeding even tuttelen en bij de eerste gaap gaat hij op zijn eigen bedje. Hij slaapt nu gemiddeld 2 tot 3  uren na iedere voeding, en wordt er dus ook een uitgeruster, vrolijker baby van!

's Nachts wordt hij 1 x wakker (honger!!), ik heb een babyfoon naast 't bed staan.

Zo gaat het wel prima eigenlijk. (hij slaapt wel altijd in een bakerslaapzakje)

Wij hebben Tobi (03-11-2006) al heel snel in zijn wiegje op zijn eigen kamer gelegd omdat ik gek werd van alle geluidjes die hij maakt.
Dat heeft nooit problemen gegeven. Ook overdag slaapt hij altijd in zijn eigen wieg.

Terug
Bovenaan