Waar slaapt jullie kindje overdag?

<p>Meer uit nieuwsgierigheid: waar slaapt jullie kindje overdag? </p><p>Ons zoontje gaat na zijn 9 uur fles naar bed, slaapt in zijn eigen kamer.  Tot 9 uur s'ochtends slaapt hij daar, maar vaak is hij er om 8 uur echt wel klaar mee, dus dan ligt hij even bij ons te knuffelen. Overdag slaapt hij in zijn box/wipstoel/op mijn borst of in de draagdoek, ik leg hem nooit in zijn bedje overdag, tenzij het heel druk in huis is, dan gaat hij voor zijn rust boven slapen.</p><p>Ik maak overdag gewoon ook geluiden. S'avonds gaat de lamp uit, de lamp van de overloop is fel genoeg, en volgen me een slaapritueeltje, wat we overdag niet doen. Het lijkt mij voor hem namelijk prettig om zo te leren wanneer het dag en nacht is. </p><p>Ik zie echter veel reacties van mensen die hun kindje na elke voeding in bed lijken te leggen, dus ik ben benieuwd hoe jullie dat doen!</p>

Hoi hoi Leone jacht,

Toen mijn kindjes nog heel klein waren hield ik ze ook lekker bij mij of in de box. Toen ze iets ouder waren ging ik ze voor het middag dutje op bed leggen. Ik heb vaak commentaar gekregen over het feit dat ik ze in de box liet slapen omdat dat een speelplek hoort te zijn en geen slaapplek?whatever, ik voelde mij hier prettig bij dus heb gewoon gedaan wat ik fijn vond!!

Hoi!
Toen ze echt klein was, sliep ze in de box omdat ze gewoon daar in slaap viel. Later werd haar box een beetje druk met speeltjes en geluiden en was het moeilijk voor haar om te slapen. Wanneer ik zie dat ze moe begon te worden leg ik haar in bed, vaak in een donkere kamer ook al is het overdag. 
Ze heeft het nacht en dagritme al door want ze kan wel 12u lang slapen, van 8u 's avonds tot ong half 7 's ochtends (soms moet ik haar wakker maken). 
Overdag doet ze echt dutjes van een uur of anderhalf uur

Hoi hoi,

toen mijn dochter net geboren was sliep ze vaak bij mij op me borst of in een babynestje inde Box of op de bank. 
Na een maand of twee/drie is ze lekker bij elk slaapje naar boven gegaan om er wat ritme in op te bouwen. Dit ging wel erg goed moet ik zeggen. 

Wij leggen ons zoontje vanaf begin af aan in bed. Wij vonden het fijn om hem te leren dat dat zijn eigen veilige plekje is. Dit werkt voor ons goed en wij voelen ons hier prettig bij.
Veel mensen laten hun baby overdag in bed, wandelwagen, draagdoek enz slapen. Ik denk dat dat ook prima is. Net waar je jezelf en jouw kleine het prettigst bij voelen! En wat anderen zeggen: schijt eraan! Ook wij krijgen commentaar hoor, dat we hem echt bij ieder slappje in bed leggen. 

Hallo,
Hier precies hetzelfde. Mijn dochter is nu 10 weken oud en ligt snachts in dr eigen bedje.
Overdag is het net wat uitkomt. Dit kan de draagzak zijn, in de kinderwagen, de box, in het babynestje, op me op de bank en soms ook in dr eigen bed. Ze slaapt overal goed dus ik zie het probleem ook niet.
Lekker doen waar jij je goed bij voelt.

Wij doen het om en om
Snachts eigen bed
Sochtends beneden in de box
Smiddags  boven  savonds beneden 
Mijn kleintje is 6 weekjes dus heeft nog niet echt  besef van om 7 uur naar bed en dit komt ook niet iedere keer uit  met zn flessen want hij komt om de 4 uurtjes ongeveer.
Straks als die minder  flessen heeft en het besef heeft is het hier ook om.7 uur  naar bed ?

Mijn zoon van bijna drie maanden leg ik overdag eigenlijk nooit in bed, ik wil dat juist graag voor alleen ‘s nachts houden en voorkomen dat hij overdag als we ergens anders dan thuis zijn niet slaapt omdat het geen bed is (weet niet of dat zo werkt maar voor ons wel). Tot voor kort sliep hij in een nestje in de box of op de bank etc. Nu leg ik hem vaak in de kinderwagen die in de woonkamer staat, dan ligt hij wat meer beschut. Tot nu toe werkt dat aardig, het is een kindje wat überhaupt tegen slaap vecht, dat is op elke plek een ding. In de kinderwagen lijkt hij langer te slapen en eerder.

Terug
Bovenaan