Waar slaapt jullie kleintje?

Onze kleine man heeft de eerste 3 nachten bij mij op de kamer gelegen, omdat ik in het ziekenhuis lag, maar toen we thuis kwamen, ging hij vanaf de eerste nacht gewoon op zijn eigen kamertje.
Ik heb een keizersnee gehad en ik geef borstvoeding, maar ik koos er voor om hem op zijn eigen kamertje te leggen, omdat hij dan zijn eigen plekje heeft.
En ik slaap zonder babyfoon maar wel met de slaapkamerdeuren open. Ik hoor alles!!! hahaha. Ik vond het belangerijk, dat hij rust en vertrouwd is op zijn kamertje. En hij slaapt al door vanaf 2 maanden.  Dat wist ik natuurlijk niet, toen ik die keuze maakte, maar ik denk wel dat het heeft geholpen, omdat hij heel ligt slaapt!

maar ik vind wel, dat iedereen moet doen waar ze zelf goed bij voelen! Want dat heeft zijn weerslag op de kleine!!
Dus als jij er nog niet aan toe bent, dan gewoon nog even mee wachten, totdat je er achter staat! Dat punt komt vanzelf!

Groetjes Suus

Hey Lonka,

Die van ons is naar zijn kamertje gegaan toen hij een week  oud ( jong )  was.
Ik vond het zelf veel fijner, anders werd ik de hele nacht wakker van elk zuchtje  wakker. Met borstvoeding geven vond ik het niet erg dat ik hem moest halen, ook geen babyfoon hier. Hoor hem zo ook heeeel goed. Hij slaapt al sinds dat hij 10 weken was door,  heeft   zijn duim  dus voor een speentje hoef ik niet eruit .

Ik heb wel vroeger de fout gemaakt om mijn zusje( 10 jaar jonger)    bij elke kik uit bed te halen en bij mij in bed te leggen  omdat  ze voor mij een 'grote pop' was. Met als gevolg dat  ze toen ze 7 was nog steeds 's nachts naar mijn bed kwam  als ze wakker werd( lag ondertussen bij een ander zusje op de kamer). Ik moest de deur zelfs afsluiten anders lag ze 's morgens naast me...

Groetjes Wendy

Groetjes Wen

Mijn dochtertje ( nu 7 mnd) heeft tegen alle adviezen in de eerste 10 dagen ongeveer heerlijk tussen ons in op bed geslapen. Op aankleedkussen met haar eigen dekentje. Zo hoefden we er niet uit, konden we aan elkaar wennen, en ik vond het ook gewoon heerlijk.
Daarna hebben we haar in haar eigen bedje gelegd, zonder problemen.

Mijn andere dochter was een huilbaby, en ook omdat we er dan niet uithoefde lag ze bij ons op de kamer. Ze heeft toen in haar wandelwagenbak gelegen, omdat ze daar vanwege de kleinere ruimte denk ik net iets beter sliep als in haar eigen bed. Dat zijn we na een aantal maanden heeel voorzichtig gaan afbouwen. Dan zette we de bak als ze sliep steeds wat verder, en op een gegeven moment de bak in haar bedje en toen in haar bedje zelf. Maar ze is nooit een goede slaper geweest en het duurde even voor ze erin trapte ! Maar het is wel gelukt.

Ik zou gewoon doen wat voor jou goed voelt !

Bianca

Oh ja, dat wou ik ook nog zeggen, iedereen zei inderdaad dat het slecht was om haar in bed bij ons te nemen, maar ik ben erg blij dat we het gedaan hebben, want ik vond het heel bijzonder en intiem om haar zo tussen ons te hebben.
Ze heeft ook een tijd overdag alleen maar bij ons willen slapen, en dan echt in je armen of tegen je borst aan, toen verklaarde iedereen me ook voor gek, maar ook daar heb ik totaal geen spijt van. Voor mij voelde het een hele tijd goed, en op een gegeven moment werd ik het wel zat en zijn we het af gaan bouwen en dat ging goed, dus blijkbaar vond zij het ook goed. Nu denk ik met weemoed terug aan die tijd, achteraf gezien duurde het zo kort, en het lijkt nu alweer zooooo lang geleden !

Groetjes Bianc

Hoi

Tessa is naar haar eigen kamertje gegaan toen ze een week of 10 was. ze slaapt erg licht en werd echt de hele tijd van ons wakker. Mijn man gaat er vaak midden in de nacht uit, en dit was voor haar de beste oplossing, anders had ik haar nog wel wat langer bij ons willen hebben.

Maar bij een vriendin van mij heeft de dochter bij hun op de kamer gelegen tot dat ze 1,5 jaar was. Die heeft lang een nachtvoeding gehad, en ze hadden geen last van elkaar, alleen maar plezier. Haar eigen kamertje is nooit een probleem geweest. Ze is inmiddels 2 en ze slaapt al in een groot bed en loopt ook niet naar papa en mama toe.

Dus volg je gevoel, er zullen altijd tegenstrijdige argumenten komen, maar zolang je gewoon doet wat jullie goed lijkt dan is het toch mooi en kunnen jullie genieten.

liefs grietje

hoi hoi,

quentin is toen hij 5 dagen was naar zijn bedje verhuisd, vond hij meteen goed.
ik kon niet rustig slapen met hem langs mijn bed.
hij slaapt s nachts vanaf 2 maanden al door en hij duimt, dus hoef er nooit uit.
ik zou het bij een volgende weer precies hetzelfde doen.
ik vind het ook beter als ze meteen hun eigen plekje hebben.

groetjes kwinty.

hoi hoi,

De eerste twee nachten heeft onze dochter naast mijn bed geslapen, omdat ik toen in het ziekenhuis lag. Vanaf het moment dat we thuis zijn slaapt ze in haar eigen bed op haar eigen kamer. Ze slaapt al vanaf nacht 1 door dus dan is het natuurlijk ook een stuk gemakkelijker.
Nu moeten we er 's nachts wel eens uit om haar speentje in de mond te duwen, maar dat is het dan ook.

Je moet vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt. Als jij het fijn vindt om je kindje dicht bij je te hebben en lekker op jullie kamer dan moet je dat gewoon doen. Ieder doet het op zijn eigen manier.
Geniet er gewoon van dat is het allerbelangrijkste en als jullie er allemaal gelukkig mee zijn is het toch prima.

Groetjes Anne

Ons zoontje sliep op zn eigen kamertje toen hij 6 weekjes was. Ik kon gewoon niet slapen. Werd van elk geluidje wakker en was gewoon helemaal kapot overdag. Zijn kamertje grenst aan die van ons dus ik hoor hem nog steeds, maar niet meer de minste geluidjes en dat zorgt ervoor dat mama lekker slaapt. Silas heeft er totaal geen problemen mee gehad.

Maar je moet het pas doen als je er zelf klaar voor bent. Als je er niet aan toe bent of je vind het geen veilig gevoel moet je het gewoon niet doen. Ze kunnen per slot van rekening nog heel hun leventje op hun eigen kamertje slapen.

Terug
Bovenaan