Waar slapen jullie kleintjes s'nachts?

Hoi dames,

Waar slapen jullie kindjes s'nachts?

Finn slaapt nog steeds in zijn wieg bij ons op de slaapkamer (morgen is hij 3 maand).
Ik vind het toch een beetje eng om hem s'nachts op zijn eigen kamer te laten slapen.
Finn ligt namelijk regelmatig met zijn gezicht onder de dekens. Zijn wieg staat iets schuin voor de reflux en hij ligt graag in de foetus houding, benen dus opgetrokken. En daardoor schuift hij onder de dekens. Hij ligt nu dus maar tot zijn navel onder de dekens. Niet heel erg warm dus.
En daarbij zijn we ook wel erg voorzichtig omdat Roan een paar keer bijna stikte in zijn maagzuur wat in zijn longen was gelopen en dus blauw in zijn bed lag.

Wanneer zijn jullie kids naar de eigen kamertjes gegaan?

Liefs Danielle

Gelijk de eerste dag dat we thuis waren
op haar eigen kamertje in haar eigen bedje!
ik zou het niet kunnen dat ze bij ons op de kamer sliep ik zou om elk geluidje wakker worden.
( ik slaap erg ligt )
maar ik wordt wel gauw wakker als ze huilt!
en dan ga ik er ook heen.
ze is vandaag 9weken.

Hoi danielle

Elena is met 3 en halve week ongeveer naar haar eigen kamer gegaan. Eigenlijk vanaf het moment dat ik ben over gestapt op flesvoeding omdat borstvoeding niet meer ging.
In het begin vond ik het ook erg eng maar na een dag of 4 was ik eraan gewend dat elena in der eigen kamer slaap snachts.
En het voordeel bij ons is eigenlijk ook dat wij een baby foon met camera hebben, omdat wij in een macenete woning wonen ( mijn man en ik slapen beneden en elena slaap boven.) Als ik nog niet op me bed lig en elena begint te huilen is het voor ons een kwestie om alleen maar een deur door te gaan en we staan in haar kamer.

Liefs debora

Vanaf dag 1 slaapt ze in haar eigen bedje en dat bevalt erg goed, ze weet dat dat haar bedje is en smorgens mag ze nog even lekker bij mama knuffelen in bed en in het weekend lekker nog dommelen bij papa en mama

Sophie slaapt ook al vanaf het begin op haar eigen kamertje. Want ook ik was bij elk kreuntje zuchtje wakker en door dat ik BV geef reageerden ook mijn borsten gelijk op haar, echt niet te doen.

Misschien is het een idee om Finn in een slaapzakje te laten slapen ipv onder dekentjes. Bij mijn zoontje heb ik op den duur ook de dekentje vervangen door een slaapzakje want die lag ook telkens met zijn hoofd onder de dekens.

Liefs.......

Gideon vanaf dag twee, alleen ook nog vaak bij mij op de bank als hij wakker werd 's nachts en moeilijk weer in slaap kwam. Nu slaapt hij alweer paar weken op z'n eigen kamer maar nog wel in de kinderwagenbak en hij valt vaak beneden in slaap en dan til ik hem met kinderwagenbak naar boven. Overdag slaapt hij ook steeds vaker op z'n eigen kamer. Alleen is hij nu verkouden en gauwer benauwd dus ligt hij overdag wat gauwer beneden.

Liefs Marie

Hey Danielle,

Laura slaapt op haar eigen kamertje sinds de kraamverzorgster weg was... Ik slaap heel licht en hoor werkelijk elk kreuntje. Ik kan me voorstellen dat je heel voorzichtig wordt als je met je andere kindje zoiets een keer hebt meegemaakt! Wellicht is een slaapzak of puckababy een idee. Verder zou ik me niet teveel zorgen maken m.b.t. kou: een baby kan het beter te koud hebben dan te warm. Als ze het echt koud hebben geven ze het wel aan!

Liefs J

Heey Daan,

Bodhi slaapt nog steeds in zijn wiegje op onze slaapkamer. Heerlijk naast mijn bed.
Ik slaap heel erg vast...anders dan de meesten hier zo te lezen, word ik bijna nergens wakker van.
De oudste twee roepen dan ook papa als er wat is...

Ik geniet er echt van dat hij hier zo dichtbij slaapt. Vlak voor ik zelf ga slapen nog heerlijk naar hem kijken en luisteren naar zijn ademhaling en kreuntjes en dan ben ik zoo in slaap :).
Hij slaapt sinds kort in een slaapzak met mouwen, omdat hij de dekens ook wegduwt.
Overdag slaapt hij ook altijd boven, waar ik hem af en toe ook in zijn ledikantje leg om te wennen.
Bodhi slaapt ook daar prima, mits hij daar zijn slaapzak ook aan heeft en zijn knuffeltje naast zijn wang.

Gelukkig groeit Bodhi niet reuzesnel en past hij nog wel een tijdje in de wieg!! Heerlijk!!

Liefs Brigitte

Terug
Bovenaan