Waar slapen overdag eerste weken?

Mijn dochter is bijna 3 weken oud. Ze sliep de eerste week veel boven in de wieg of naast me in het babynestje omdat ik zelf ook op bed lag.
Nu ben ik zelf weer hele dagen beneden. Ze slaapt prima in de box, of in de kinderwagen buiten (kan echt prima als het niet regent of niet steenkoud is! Ze slaapt heerlijk buiten!) Of ze slaapt op schoot, of in het babynestje in de box/op de bank. 
Dus eigenlijk net wat uitkomt :p Je komt er snel genoeg achter wat je kleintje fijn vindt, ik zou me er nu nog niet zo druk om maken ;) Veel kleintjes slapen toch het liefst op schoot. Mijn dochter valt ook het lekkerst op schoot in slaap en als ze goed slaapt, leg ik haar weg. 

Mijn dochtertje lag de eerste paar weken ook in de kinderwagenbak, die in de box stond. Was een idee van de kraamzorg, omdat we geen nestje hadden en zo lag ze toch wat meer geborgen dan in de box zonder iets. 
Ook ‘s nachts sliep ze in de kinderwagenbak, omdat ze heel onrustig was in haar wiegje.
Na een paar weken hadden we een nestje en is ze daar in gaan slapen overdag. 

Mijn kleine heel veel in de box in een nestje gehad. Hij sliep er heerlijk. 
Maargoed. Eigenlijk vind ik dat jij je hart hierin moet volgen. Jij bent straks de mama van de kleine. Boven, beneden, nestje, geen nestje, wagenbak. Het is allemaal goed als t voor jullie goed werkt. Vertrouw op je mamahart. 

De eerste weken sliep hij heerlijk in mijn armen en als.ik.op bed lang in de cosleeper. Ze zijn maar.zo.kort zo klein, ik heb er heerlijk van genoten en in november mag ik weer. 

1e dagen in zhs in ledikantje daar, bij thuiskomst gelijk in eigen bedje voor wennen. Enkele keer in slaap gevallen in box zonder reisbak of nestje. Zien of nummer 2 na 2 dagen wel in eigen bedje wil als we thuiskomen uit zhs. Wens hier voor co-sleeper maar bijna onmogelijk met boxspring

Veel in eigen bedje tijdens mijn herstel, en in een nestje in de box, nu 5 weken oud en na een wandeling slaapt ie door in de wandelwagen. En idd gewoon in je armen na de voeding 

Mijn 2 kinderen hebben overdag in een babynestje in de box of in hun wiegje geslapen. Ze zeggen dat de kinderwagenbak helemaal niet goed is voor een baby om super lang in te liggen (geen idee waarom) heb dit bij de eerste wel gedaan tot ik dat te horen kreeg. Ben nu van de derde zwanger en heb een babynestje gehaald voor overdag lekker naast me heb ook een co sleeper van snuzpod dus mijn opties zijn ruim. 

Terug
Bovenaan