Waar veilig op vakantie?

Ik heb op tv weleens gezien dat La Palma een heel mooi groen eiland is. Eventueel zou je het kunnen combineren met de andere Canarische eilanden :)

Net terug van 3 weken rondreizen in Japan! Echt aan te raden hoor, wij hadden al geboekt voor ik ontdekte dat ik zwanger was.
Maar het is ook voor zwangeren een heel fijn land. En het is een makkelijk land met goede zorg.
Persoonlijk heb ik weinig problemen ervaren met de lange vlucht. Genoeg water drinken en wat vaker bewegen. Maar meer water is meer plassen dus vaker benen strekken ;)

Ik ben als ‘tussendoor vakantie’ met mijn zus naar IJsland geweest en was er dus maar 5 dagen. Wij hadden een auto gehuurd en sliepen in Reykjavik (wel hotel van tevoren geregeld). Vanaf Reykjavik hebben we de golden circle gedaan en zijn we via een aantal prachtige watervallen tot Vik gereden. Ook nog walvissen, dolfijnen en puffins gezien. Ik vond het een geweldig land en wil heel graag nog eens terug voor een rondreis. We waren er in mei en toen waren de wegen goed begaanbaar met onze huurauto. Wil je van de rondweg af dan zou ik een 4x4 huren inderdaad.
Bedenk me wel net dat Wow Air failliet is dus dat vliegtickets nu waarschijnlijk wel een stuk duurder zullen zijn dan toen wij gingen.

Ja Japan is geweldig mooi, bizar, schoon en super veilig! Ook veilig en lekker eten ,en de mensen zijn zo vriendelijk en beleefd! Mijn man en ik zijn in 2017 drie en een halve week met de trein door het land getrokken! Iedereen gaf aan oei duur...maar de prijzen zijn vergelijkbaar als in Nederland!
Ik heb veel reiservaring eerder als ontwikkelingswerker in verschillende landen in Afrika! Ben wel echt Afrika fan maar Japan heeft mijn hart gestolen! Zika vrij land en alles per trein of bus goed te bereiken! Geen inentingen of malariatabletten en goede accomodatie mogelijkheden! Wij willen zeker terug maar dan in het voorjaar of herfst ( en dan met onze kleine man) In de zomer juli / augustus heb je kans op erg warm weer maar door het treinen konden we gaan en staan waar we wilden! 
Echt een aanrader! 

Zelf ben ik er nog niet geweest, maar hoor goede verhalen over Albanie en Slovenie als vakantielanden. Slovenie vooral groen en alles goed geregeld, Albanie wat meer back to basic. Was zelf in Macedonie en Bosnie en dat zijn ook mooie landen! En voelt toch ook wel avontuurlijk omdat het niet zo geplaveid is allemaal. 

Slovenië is ook heel mooi inderdaad! Wij zijn er een paar keer geweest toen we in het zuiden van Oostenrijk een hotel hadden. Ljubljana vond ik erg gezellig, Bled is toeristisch maar wel een bezoekje waard en een tocht langs de Soca rivier is ook heel tof als je van natuur houdt.

Ohhh, wat is dit ontzettend fijn om te lezen allemaal! Super bedankt!
Japan staat ook echt op mijn bucketlist, alleen wil ik mezelf niet aandoen daarheen te gaan zonder my ultime fave sushi kan eten! Dat is al een reden alleen voor mij om naar Japan te gaan Haha!
De roadtrip naar Dolomieten klinkt ook erg gaaf! Evenals een trip IJsland of Slovenië. Denk dat de winners worden!
Ben in ieder geval al helemaal enthousiast geworden van alle positieve verhalen! :D

Terug
Bovenaan