Waar zijn de kindjes?

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's,

Ik heb er nog een voor jullie:
waar zijn de kindjes als je/jullie aan het werk bent/zijn?
KDV, oppas aan huis, gastouder, opa/oma, papa/mama?

En als je 's avonds een keer weg wilt, heb je dan een vaste oppas, hoe oud dan en wat betaal je?

Ga ik zelf weer even:
Onze kindjes gaan op maandag en dinsdag naar het kdv
Op woensdag en vrijdag ben ik thuis
Op donderdag rouleren we: de ene week mijn man, de week erna mijn ouders, dan weer mijn man, de week erna mijn schoonouders etc etc.

Als wij een avondje weggaan, gaat de babyfoon naar de buren óf we vragen mijn ouders, die dan gelijk blijven slapen. Dat gebeurt dus niet zo vaak. Maar een hapje eten of naar de bioscoop doen we regelmatig op woensdag aangezien we dan 1x per 14 dagen een opa/oma-stel te logeren hebben (die komen nl uit Limburg allemaal).
Wil nu wel weer een vaste oppas gaan regelen. Hebben we een tijdje geprobeerd, maar Gijs was toen zo eenkennig (echt heel erg), dat ging gewoon niet. Hij is nu oud genoeg om te snappen dat we echt wel terugkomen en Sophie vind alles best, dus dat komt wel goed. Wel zo makkelijk, een vertrouwd meisje dat kan bijspringen.

Ben benieuwd!!!
Groetjes
Susan

Hoi Susan,

Illegaal aan het internetten he?! Haha.
Ik werk dus wanneer het nodig is in onze eigen zaak. Tyche kan gewoon mee. Ze heeft daar een box, speelgoed, loopauto.. van alles.
Toch ga ik niet vaak omdat het gewoon een gedoe is en Tyche wil daar ook niet slapen.
Als we straks bij de zaak wonen, wanneer we dit huis hebben verkocht, dan gaat het al een stuk makkelijker en zal ik ook vaker werken.
Nu ga ik wel eens 's avonds als het nodig is en dan is manlief thuis.

Als we weg moeten / willen gaan Tyche, Hessel en Evy vaak naar mijn moeder.
We hebben ook een oppas meisje voor als ons mam niet kan. Ze is uhm.. 19 denk ik. Heeft in ieder geval al haar rijbewijs. Is aan het leren voor juf. En een leuke meid. Ik geef haar 10 a 15 euro voor heel de avond.

ik werk als oproeper en mijn man onregelmatig ik werk dan alleen als hij thuis is zodat we dus geen oppas of kvd nodig hebben en alle centjes in eigen zak kunnen houden

op deze manier kan ik toch nog regelmatig aan  de 20 uur komen

groetjes saskia

Ik ben op maandag en dinsdag thuis, op woensdag gaat hij naar mijn schoonmoeder, en mijn man is op donderdag en vrijdag thuis. Ik vind het heel fijn zo.
We hebben geen oppas aan huis (houdt mijn man niet zo van) dus Kian gaat dan logeren bij één van de opa's en oma's. Ik weet alleen niet hoelang mijn man dat volhoud, want een oppas aan huis is toch wel heeeeel handig. Binnenkort hebben we een avondje weg waar mijn ouders, schoonouders, broers, zwagers en (schoon)zussen allemaal heen gaan, dus ben benieuwd wat manlief dan in gedachten had .... (en kian kan niet mee)
Liefs Nelleke

Hoi,

Op maandag ben ik thuis, dan gaan we lekker zwemmen. Op dinsdag en donderdag passen opa en oma op, we wonen op het zelfde adres, dus slaapt ze in haar eigen bedje (even voor de goede orde, het zijn wel 2 huizen, offe 1 huis en de andere was ooit garage). Op woensdag en vrijdag gaat Tess naar de creche, waar ze het super leuk vindt.

Prima geregeld zou ik zeggen. Mocht ik 's avonds weg willen, dan passen opa en oma op, of mijn zusje, maar die gaat binnenkort terug naar Amerika (snik snik)

Groetjes Nanda, mv Tess

Hallo,

Ik werk op maandag en donderdag en heb de grote luxe (ben ik echt heel blij mee) dat op maandag mijn schoonmoeder oppast en op donderdag mijn moeder.
En ze komen nog hier heen ook!

Niks te klagen dus, groetjes Fennie en Jente

Ik ben op maandag en dinsdag thuis. Op woensdag en donderdag wordt Tijs opgehaald door mijn schoonouders. Op woensdag wordt hij ook weer thuis gebracht en op donderdag gaan we hem ophalen en blijven daar dan mee eten (hoezo lekker makkelijk!). En op vrijdag gaat Tijs naar het KDV. Ik ben heel blij zoals het nu gaat, ben ook zeer blij dat Tijs 1 dag naar het KDV gaat. Daar leert hij  toch ook heel veel en hij vindt het er ook errug leuk. En met mijn schoonouders hebben we hele goede afspraken gemaakt die ook door iedereen worden nageleefd. En mijn schoonmoeder is ook nog zo lief om mijn strijkwas iedere week te doen! Echt, ik heb ouders en schoonouders om te zoenen!

Verder komen mijn ouders of schoonouders oppassen als wij een avondje weg gaan/moeten. Omdat mijn schoonouders door de week al oppassen bellen we wel eerst mijn ouders of die kunnen oppassen. Tijs heeft het niet zo op vreemde mensen, dus is het niet verstandig om al een vaste oppas hiervoor te zoeken. Die hebben we zo weinig nodig dat het voor Tijs een vreemde zal blijven de komende tijd nog. We gaan wel op zoek als Tijs het allemaal beter snapt.

Groetjes,
mv Tijs

maandagochtens, dinsdagochtend en vrijdagochtend, dus als ik werk, naar de kdv. Verder is pa veel thuis en daarnaast roeien met de riemen. Soms gaat alles makkelijk en soms NIET. Maar hee moeders wil werken, mij hoor je niet haha
liefs Renske

Terug
Bovenaan