Waar zijn mijn klachten; ZORGEN!

<p>Hallo allemaal,</p><p>Een tijdje geleden had ik een topic gepost omdat ik geen klachten had met 6 weken.  Kort daarna hing ik elke dag boven de toilet (wat een geruststelling) met 7 weken en 5 dagen een kloppend hartje gezien en paar dagen erna; weg kwalen, weg afkeer tegen bepaalde voedsel en wat ik eerder zo vond stinken/ stinkt ineens niet meer zo. Ik heb 2 dagen geen oog dicht gedaan want ik maak me zorgen voor een miskraam.  Hebben meerderen hier ervaring mee. Ik ben nu bijna 9 weken. </p>

Goedemorgen SRFR,Wat kunnen kwaaltjes vervelend zijn he! Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en het verschilt zo erg bij mij per dag!Ik zal wel even contact gaan zoeken met je verloskundige als alle kwaaltjes ineens weg zijn.. hoeft niks te betekenen natuurlijk maar even een controle kan geen kwaad. (ook omdat die stress die je hier van ervaart zeker niet goed is!)

Hallo Mamaell en JorienH.
VK gebeld en geeft aan dat mijn vorige echo goed was en dat als lijndraad moet zien, ieder zwangerschap is anders. Echter kan zij mij ook niks garanderen (begrijpelijk). 
Nog niet geheel gerust gesteld maar probeer maar het mooiste van te maken en opgelucht te zijn dat ik voor nu geen kwalen meer heb.
Makkelijker gezegd als gedaan, even op tandjes bijten tot volgense echo begin mei. 
Liefs

Oké ik snap dat het je zorgen niet helemaal weg neemt. Liefst zou je even willen kijken he.
Nog eventjes dan en dan heb je weer een echo..komt vast goed!
Ik heb ook nooit extreme klachten gehad en ben nu 31 week zwanger dus inderdaad het verschilt zo per lichaam. 

Probeer je niet teveel zorgen te maken want het komst vast goed en de stress is niet goed voor je kleintje. 

Liefs xxx

Hallo,
Ik  had in de eerste weken van mijn zwangerschap geen kwalen, voelde niet echt verandering.. van de 8ste tot de 12e week was ik soms zo misselijk dat ik amper kon functioneren, was moe en kon niet veel binnen houden..  ik deed elke dag boodschappen want Ik kon niet lang in de supermarkt blijven (eerst eten zodat je niet met lege maag boodschappen doet, gauw boodschappen gedaan en dan zocht ik gauw een plekje waar ik kon overgeven zonder dat er tig mensen toe kijken..  
Daarna voelde ik me weer prima, af en toe wat vermoeider maar dat hoort erbij.. alle controles waren steeds goed.. vanaf de 28 weken kreeg ik last van maagzuur, zo heftig dat ik het benauwd had (ik dacht dat het mijn longen/ribben waren).. toen ik wist dat het dat was hebben we rekening gehouden met eten (qua kruiden enzo) en had ik altijd rennies bij de hand (je mag de anijs variant wel, pepermunt variant  niet).. vanaf de 32 weken ging ze indalen en dat voelde ik wel wat in mijn bekken (niet ernstig).. ik heb gewoon nog alles kunnen doen, heb heel veel gefietst  en met 40+6 zat ik zelfs nog op mijn knieën een Ikea kast in elkaar te zetten.. 
Inmiddels is onze dochter (met 41+1) geboren en ligt ze heerlijk tegen mij aan te slapen terwijl ik dit typ..
Wat ik met dit alles wil zeggen, je hoeft niet je hele zwangerschap last te hebben van ongemakken en kwaaltjes.. de ene heeft ze op het begin heel erg, de ander op het eind, weer een volgende ligt de hele zwangerschap op bed.. weer een ander is al een hele tijd zwanger voordat het ontdekt wordt omdat ze geen kwalen heeft of het aan andere dingen wijd..
De ene krijgt een zichtbare/dikke buik en zie je het meteen, de ander is misschien (ruim) over de helft.. 
Zo zegt het ook niks wanneer je kindje indaalt, je harde buiken en of voorweeen hebt over het begin van je bevalling.. mijn meisje heeft 9 weken ingedaald gezeten, sommige kindjes dalen pas in als de bevalling zich aan dient.. 
Kortom, maak je er niet te druk om, misschien voel je dingen juist wel of niet omdat je er zo op gefocust bent dat je iets wil of denkt te moeten voelen.. het allerbelangrijkste is dat je goed voor jezelf zorgt want daarmee zorg je ook voor je kindje (voldoende eten, drinken,rust) dan is de kans ook groot dat het gewoon goed groeit..
Succes, zorg goed voor jezelf en hou vol tot je volgende echo!

Bedankt Mamaell en PM voor jullie geruststellende woorden. Het geeft weer een beetje hoop die ik was verloren. Elk zwangerschap is anders en dat moet ik gewoon voorop stellen.  Volhouden tot de echo want ik heb er toch geen grip op. Het beste er van hopen.
Heel erg bedankt.
Liefs

Bedankt Mamaell en PM voor jullie geruststellende woorden. Het geeft weer een beetje hoop die ik was verloren. Elk zwangerschap is anders en dat moet ik gewoon voorop stellen.  Volhouden tot de echo want ik heb er toch geen grip op. Het beste er van hopen.
Heel erg bedankt.
Liefs

Terug
Bovenaan