Waardeloos Consultatie Bureau

Waarom gaan we eigenlijk massaal naar het consultatie bureau?
Het is niet verplicht.

Het consultatiebureau in Utrecht is echt waardeloos. Ik heb nog nooit fatsoenlijk advies gekregen en toen mijn dochter fysio nodig had, moest ik dat zelf maar regelen als ik dat zo nodig vond, want hun vonden het niet nodig. (Mijn dochter heeft de eerste 11 weken van haar leven haar hoofdje niet naar links gedraaid, alleen naar voren en naar rechts)
Ondertussen heeft mijn dochter een plat achterhoofdje en is haar hoofdje ook erg breed. Het CB vind het allemaal wel best. Geen actie nodig vinden hun.
Ik ben weer naar de fysio gestapt en die heeft het hoofdje gemeten en het blijkt dat ze in aanmerking komt voor een redressiehelm! De fysio heeft ons doorgestuurd.

Waarom ga je naar het CB? Toch om advies te krijgen en om je kind in de gaten te laten houden?
Nou blijkbaar doen ze geen van beide!
Ik ga ze volgende keer wel vragen wat ze nou eigenlijk wel doen? Alleen gegevens verzamelen? Wat doen ze dan met die gegevens?
Ik ga ook navragen of de rijksvaccinaties ook via de huisarts kunnen. Als dat zo is dan ga ik dus echt niet meer naar het CB toe, want daar zie ik het nu niet van in. Ik ga zoiezo een klacht indienen daar.

 
bij ons zijn ze juist wel heel erg goed, ik kan alles vragen
als ik twijfel over de gezondheid ga ik ook naar de cb arts omdat mijn huisarts me nooit serieus neemt,

ik heb ook wel eens gebelt omdat mijn kindje veel huilde, toen kwam er dezelfde dag nog iemand bij me thuis om te kijken hoe we het konden verbeteren.

kan je niet vragen naar een andere contactpersoon daar??? meestal zitten er veel meer
 
Ik ga in elk geval een klacht indienen.

Ik zal ook vragen of ik bij een andere arts kan. Ik weet van mijn buren dat er op een andere dag een andere arts is, dus dat zal wel te regelen zijn.

En anders ga ik er gewoon helemaal niet meer heen.
Ik zie het nut er toch niet zo van in.
 
Deedee73 ... ik zou ECHT een klacht indienen bij het overkoepelende orgaan van het CB. Hier is dit Allevo maar ik weet niet wat het in Utrecht is. Even Googlen en wellicht weet je het wel.

Hier in Zeeland is het CB heel erg goed en nauwkeurig. Ik heb veel hulp gehad/tips van de wijkverpleegkundige toen onze dochter zoveel huilde en ik het nauwelijks meer zag zitten. Kan altijd bellen en indien nodig komen ze langs. Het hoofje van Fabienne was ook afgeplat maar we kregen goede tips en inmiddels is het hoofdje mooi rond.

Hier niets anders dan lovende woorden over het CB.

Succes en doe er wat me want als ze zo'n houding hebben tov andere ouders, tja, waar zijn ze dan mee bezig?!
 
Hoi DeeDee73,

Wat rot dat je zo'n slechte ervaring hebt met het CB in Utrecht. Ik woon zelf in Noord Holland en mijn consultatiebureau is echt fantastisch. Ik ga er nog vaak heen, ook naar het inloopspreekuur. Ze hebben mij en mijn dochter erg goed geholpen en op tijd geadviseerd om naar de fysio te gaan. Natuurlijk is het altijd je eigen keuze maar ze hebben me wel tijdig gewaarschuwd. Ik was daar heel blij mee en door de fysio is het hoofdje van mijn dochter weer prachtig rond geworden. Je kan bij ons met de stomste vragen terecht en ze nemen alle tijd voor je. Zelfs als we onze wijkverpleegkundige in de stad tegen komen (ik woon in een kleine stad) dan spreekt ze ons aan en vraagt hoe het is! Nee hoor, hier een zeer tevreden 'klant'! Ik hoop dat je misschien een ander CB kunt vinden waar je je wel op je gemak voelt! In een stad als Utrecht moet dat toch kunnen!
 
Ha Deedee,

Ik snap je frustratie heel goed. Zo erg als jij het hebt meegemaakt herken ik gelukkig niet, maar de CB's zeggen zulke verschillende dingen. De ene arts dacht bij ons meisje een ruisje bij het hart te horen. ik helemaal in paniek. Dus naar de huisarts... die kon NIETS horen... een maand later weer bij het CB een andere arts... kon ook niets horen. Nou, lekker dan... maak je je druk voor niets.
Ook met de voeding... de ene zegt: laatste fles eraf... de andere zegt: geven ze zelf wel aan.... laat ze maar drinken....

Er is geen eenduidigheid en dat stoort mij enorm. Ik vind het altijd wel leuk om te gaan omdat ik graag wil weten hoe ze is gegroeid en hoe lang ze is. Maar voor advies bel ik mijn moeder wel... die heeft er 6 groot gebracht en die weet echt wel van wanten...

Ik zou een ander CB zoeken. Ik zou niet stoppen met het bezoek aan een CB. Het is goed dat ze er zijn... ALS je goed advies krijgt.... ze kunnen je heel goed helpen... dus ga eerst op zoek naar een goed CB voordat je de handdoek in de ring gooit!

Sterkte ermee!
 
Ik vind het ook niet leuk om erheen te gaan. Ze hebben altijd wel commentaar op wat je doet en hoe je het doet. Volgens hun kan alles beter...daarom heb ik besloten er niet heen te gaan, alleen als ik echt iets wil bespreken, maar ja dat kan ook met mijn huisarts.
Kom er alleen voor de vaccinaties.
 
Terug
Bovenaan