Waardeloos Consultatie Bureau

Ik vind het ook niet leuk om erheen te gaan. Ze hebben altijd wel commentaar op wat je doet en hoe je het doet. Volgens hun kan alles beter...daarom heb ik besloten er niet heen te gaan, alleen als ik echt iets wil bespreken, maar ja dat kan ook met mijn huisarts.
Kom er alleen voor de vaccinaties.
 
ik ken het totaal niet.
natuurlijk wel dat ze allemaal wat anders zeggen, maar luister eens naar andere moeders en je hoort ook 10 verschillende verhalen.
wel vind ik het raar dat ze je niet eerder hebben doorgestuurd naar de fysio als je kindje een afgeplat hoofdje heeft
 
Bedankt voor jullie reactiesw.
Gelukkig zijn er zo te horen ook CB's die wel hun werk doen.

Ik ga een klacht indienen, want er wordt echt niet naar mij geluisterd daar.
Vervolgens zal ik vragen of ik op een andere dag terecht kan, zodat ik een andere arts krijg.
Mocht dat niet kunnen dan ga ik er niet meer heen, mocht dat wel kunnen dan geef ik die andere arts gewoon een eerlijke kans.

Verschillende adviezen of verhalen vind ik niet erg, maar deze arts is gewoon totaal onverschillig.
Ik zeg dat ik me zorgen maak omdat het hoofdje van mijn dochter breed is, het antwoord: tja dat krijg je als het achterhoofdje plat is. En dat was het!
Dat is toch niet normaal?
En ook op de vraag of ze me door willen sturen: nee hoor, dat moet u zelf maar regelen.
 
Jeetje wat een verhaal zeg, niet normaal!

Ik hoor van vriendinnen wel eens verhalen over een ander CB hier in de buurt waar ze op alles krituej hebben.

Bij mijn CB gaat het altijd erg prettig. Toen ik aangaf dat mijn heupgewricht niet helemaal lekker is kon ik voor mijn dochter meteen een doorverwijzing krijgen voor een echo om te kijken of zij hd had. Ook kan ik er terrecht met mijn vragen en ze zijn helemaal niet opdringerig of veroordelend. Ik ga er juist met veel plezier heen!

Hopelijk doen ze wat met je klacht, want dit moet toch niet kunnen!
 
Ook wij herkennen jouw verhaal heel erg. Onze dochter Kaylee had vanaf dag 1 ook een enorme voorkeur voor 1 kant (rechts)...
Dit heb ik aangegeven op het CB, was niks aan de hand, kwam wel goed... Tot wij toch echt wel vonden dat het wel heel scheef werd, zelf haar oortje ging al afstaan. Als je van bovenop keek, zag je echt een behoorlijke schuine lijn... Weer aangegeven op het CB, maar viel wel mee. Zelfs de arts zij dat het wel meeviel..
Een week later kwam ik daar bij de wijkverpleegkundige en die schrok enorm van Kaylee haar scheven hoofdje en zij direct dat ze naar de fysio moest. Ik nog zeggen dat ik dit steeds heb aangegeven, zelfs nog de week ervoor en toen werden we afgescheept. Heb haar gelijk verteld dat ik ook wel schrok van haar reactie (dat ze het ook wel anders had kunnen brengen, dan ineens in paniek te raken pffff)..En te roepen dat ze direct een redressiehelmpje moest....

Maar tips geven deden ze niet, ja de standaard. Naar het licht toe in bed leggen, prikkels aan de andere kant doen etc. Maar dit interesseerde onze dochter helemaal niks, dus dit hielp niet. Andere tips hadden ze niet...

Uiteindelijk zelf druk op internet gezocht en vond toen de babysleeper. Een kussentje waarop je je baby op de zij in kunt leggen. Vanaf toen elke keer alleen nog maar op links gelegd. Dit hielp heel goed. Daarnaast toch uit mezelf langs de fysio geweest om haar hoofdje op te meten, en er was in 1e instantie wel een indicatie voor een helmpje, maar omdat het zo goe bijtrok door die kussen, kregen we een aantal weken uitstel. De meting een aantal weken later was gelukkig goed en was een helmpje niet meer nodig...

Maar vertrouwen hebben wij in het CB allang niet meer...

Hopelijk is het voor jullie kindje allemaal nog goed gekomen... Veel sterkte met de beslissing voor eventueel een ander consultatiebureau...

Mvg Monica
 
Kaylee
Goed dat jullie zelf actie hebben ondernomen en dat het goed is gekomen met jullie dochter.

Mijn dochter heeft ook een tijdje zo'n kussentje gehad waardoor ze op 1 kant sliep. Maar op een gegeven moment wiebelde ze net zo lang tot ze toch met haar hoofdje boven dat kussentje uit kwam en haar hoofdje plat op het matras kon leggen. Maar ik denk wel dat het kussentje erger heeft voorkomen.
Ze krijgt volgende week haar helmpje.

Ga je nog wel naar het CB? Je zegt dat je er geen vertrouwen in hebt.
We gaan vragen om op een andere dag te komen, zodat we een andere arts krijgen. Als dat niet kan dan gaan we gewoon niet meer. Tot nu toe is het tijdsverspilling geweest voor ons.

Het principe van CB vind ik goed. Je kan er met vragen terecht en ze kunnen je advies geven. Maar als ze dat niet doen is het dus tijdsverspilling.
 
ik zelf vind onze cb ook niet zo fantastisch,

je krijgt er wel advies dat wel, maar het is elke keer iets anders, heel vermoeiend, daarom gaan (of ga) ik er gewoon heen voor de prikjes en wegen en meten, na hun advies luister ik gewoon niet meer,

ze hebben me wel doorverwezen na de fysio (vanwege voorkeurshouding) dus daar ben ik ze wel dankbaar voor,
 
Terug
Bovenaan