Waardeloos mens........

A

Anoniem

Guest
Ik moet het volgende even kwijt hoor!!

Misschien dat jullie het je nog kunnen herinneren, maar vlak voor het ongeluk van papa heb ik een brief naar mijn (biologische) moeder (bm) gestuurd met de vraag of zij aub meer kon vertellen over mij over hoe ik was als baby, de geboorte etc.

Zij heeft daar tot op heden niet op gereageerd. Net sprak ik mijn moeder(stiefmoeder, maar voelt als mijn echte moeder)en die heeft aan mijn b-moeder gevraagd of ze nog ging reageren op mijn brief. Ze zei dat ze niets had met dat kind van mij en ook zeker niet met mij, dus waarom zou ze daar dan energie in steken. Wat een egoistische trut zeg!! Met de rest van de kinderen heeft ze nog wel contact (behalve mijn broertje). Ik snap dit niet hoor, zeker niet nu ik zelf moeder ben. Het liefste wil ik haar nu voor van alles uitmaken, maar ik wil dit forum daar nite mee bevuilen, maar ik kook van binnen!!! Ik heb altijd geroepen dat als ze dood is, ik op haar graf ga dansen met een flinke fles champagne, nou dames, dat worden nu 2 flessen hoor!! (voor mensen die niet weten wat mijn achtergrond is en met hun oren zitten te klepperen, mijn b-moeder heeft mij geestelijk en lichamelijk mishandeld en mijn stiefvader heeft mij misbruikt, terwijl zij het wist).

Ik ga nou proberen om niet meer te veel aan het verleden te denken en verder te kijken naar de toekomst.

Ik heb dinsdag weer een afspraak met de psycholoog, dat wordt een heftig uurtje ben ik bang!!

Dank dat ik even mijn gal mocht spugen!!

Groetjes, Marieke

Poe Marieke, heftig hoor allemaal!
Juist nu je zelf moeder bent zou het zo fijn zijn als iemand eens vertelde over jezelf en over hoe je als baby en klein meisje was. Maar blijkbaar is jouw b-moeder daar niet de persoon voor. Hoe graag je het misschien ook zou willen.
Ik denk dat je de antwoorden op je vragen beter bij iemand anders kan zoeken of, hoe moelijk ook, accepteren dat je geen antwoorden meer zal krijgen en doorgaan met je leven. Ik snap je teleurstelling en je woede, maar probeer het verleden achter je te laten, de toekomst open te laten en in het NU te leven. Je hebt NU een fantastische dochter waar je heerlijk van geniet. Het beste wat je haar (en je partner) kunt schenken ben jezelf! Richt je op je gezinnetje, zij zijn het waard! Ik geloof dat wat je geeft je ook weer zult krijgen. Geef liefde, ontvang liefde. En die b-moeder...die krijgt haar portie ook wel van wat ze heeft "gegeven"!
Veel sterkte in deze hectische periode waarin zoveel gebeurt!
Ellen mv Julian

Zo hee, lekker is dat. Nou meid geen nutteloze energie meer insteken, dat is het niet waard. Ik dans met je mee op der graf!

hey meid, dat is een tegenvaller. Goed hoor dat je het hier even van je afschrijft.

Liefs sandra en een dikke knuffel van Tess

Wat een tegevaller voor je zeg! Ik kan niet snappen dat 'moeders' zo kunnen reageren. Maar ik denk dat het ook een stukje (totaal misplaatste) zelfbescherming is. Mijn moeder heeft zelf iets heel ergs meegemaakt wat doorwerkt op mijn oudste zus. Maar mijn moeder heeft dus ook afstand van die zus genomen omdat ze er anders teveel mee wordt geconfronteerd. Ik snap dat totaal niet want het is en blijft je kind, zoals je zelf al zegt nu je zelf moeder bent weet je wat voor gevoelens daarbij komen kijken.

Sterkte hoor!

Annemieke

Hey Meissie
Wat ontzettend jammer dat ze nu zo reageert.
Maar je weet nu wel voor je zelf dat je door moet gaan en met je kleine meid
Je hebt je best gedaan en ik hoop na alles wat je hebt mee gemaakt dat je het kan afsluiten.
Fijn dat je er snel met iemand over kan praten.
En je weet je kan altijd je hart hier luchten.

Veel sterkte en een dikke knuf aan je kleine meid

Liefs Ilse en Danique

Jeetje,wat lijkt me dat erg zeg!
Ongelooflijk dat mensen zo egoistisch kunnen zijn!
Het lijkt me heel moeilijk om daar mee om te gaan,het is en blijft je moeder,of je dat nou wilt of niet.
Ik hoop dat je het allemaal een plekje kunt geven.
Groetjes Tanja.

Ondanks dat je het misschien wel had verwacht komt de reactie niet minder hard aan. Je hoopt natuurlijk altijd op een andere reactie, maar misschien is het wel goed dat je deze botte, ongevoelige reactie hebt gekregen.
Nu kun je er definitief een streep onder zetten!

Een mens met zo'n koud hart verdient het  niet eens meer zo'n kans die je haar hebt gegeven!

Wat je zegt; Je stiefmoeder is je moeder! Zij gaf/geeft je de liefde die je nodig hebt. Zij is degene die zich zorgen over je maakt, zij is degene die van je houd en er voor je is zoals het hoort en ook zij is de oma voor Lyanne, wat je biologische moeder in de verste verte nooit zal worden/zijn!!

Laat je Biologische moeder maar verdrinken in alle ellende van vroeger. Want zij is degene die een onvergeeflijke stap heeft genomen in haar leven en die nooit meer vergeten/vergeven zal worden. Iets wat haar opvreet en wakker laat liggen... En hoe makkelijk is het voor haar  om niets meer met  haar  te maken te hebben, maar hoe moeilijk om voor die persoon herinneringen van vroeger op te halen? Herinneringen van je kindertijd waar een grijze waas overheen hangt van "ellende"? Nee joh.. Dat zal ze zichzelf niet aan doen!!  Dus laat haar maar diep ongelukkig zijn met haar opgekropte gevoelens van die tijd.. Ooit zal ze er niet meer voor kunnen wegrennen..

Lieve Marieke,

Geniet van het heden, het gaat je nu allemaal zo voor de wind. Je hebt een geweldig gezin, mensen om je heen die van je houden en er voor je zijn in mindere tijden. Doe alles was je aan haar herinnerd aan de kant in een doos of gooi het weg.     Nu mag het..

Als je graag even je hart wilt luchten, je weet me te vinden!!

Een dikke kus,

Esmé en Kay

Terug
Bovenaan